Інтерв’ю з продакт-менеджером ДП «ПРОЗОРРО» щодо ProZorro Market

Олексій Краснощоков
1651
23 Грудня 2020
Інтерв’ю з продакт-менеджером ДП «ПРОЗОРРО» щодо ProZorro Market
1651
23 Грудня 2020

Інтерв’ю підготувала Довгая Ганна,
фахівець з публічних закупівель
редакції журналу «Радник в сфері публічних закупівель»

14.09.2020 Кабінет Міністрів України затвердив постанову № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу» (далі — постанова № 822), яка регулює порядок формування та використання електронного каталогу ProZorro Market. Постановою № 822 урядовці зобов’язали Мінекономіки у тримісячний строк провести адаптацію електронної системи закупівель для здійснення замовниками відбору постачальників товару (товарів) з використанням електронного каталогу згідно з Порядком. Цей тримісячний термін уже сплив, і ми вирішили поговорити з продакт-менеджером ДП «ПРОЗОРРО» Олексієм Краснощоковим про те, як тепер буде працювати ProZorro Market.

— Олексію, вітаємо! Скажіть, чи завершені всі необхідні розробки для того, щоб замовники могли використовувати запит ціни пропозицій?

— Доброго дня! Так, наразі всі програмні розробки, необхідні для роботи електронного каталогу ProZorro Market відповідно до затвердженого Порядку, готові. Проте, хоч функціонал технічно вже готовий, потрібно дотриматися низки процедурних моментів до повного запуску.

Раніше адміністратори ProZorro Market — централізовані закупівельні організації (ДУ «Професійні закупівлі» та ДП «Медичні закупівлі») — відбирали постачальників поза системою. Але постанова № 822  передбачає відбір постачальників у каталог через систему електронних закупівель. Усі постачальники, які зможуть пропонувати товари в електронний каталог, мають пройти відбір уже відповідно до затвердженого постановою № 822 порядку. Формально зараз у каталозі немає постачальників, які можуть надати свої товари за запитом ціни пропозиції.

Тобто всі програмні розробки завершені, а з 15 грудня почнеться їх процедурний запуск відповідно до умов постанови № 822. Першим кроком стане саме набір постачальників в електронний каталог ProZorro Market.

— Як саме тепер буде проходити відбір постачальників? 

— Адміністратори 15 грудня поточного року припинили приймання заявок поза системою та опублікували перші оголошення про відбір постачальників до електронного каталогу ProZorro Market через електронну систему закупівель (рис. 1). Ті постачальники, які вже продавали свої товари в пілотній версії ProZorro Market, повинні також пройти відбір через електронну систему закупівель. Для них це буде перекваліфікація в електронний каталог  ProZorro Market відповідно до постанови № 822.

Рис.1

За посиланням можна переглянути оголошення.

Після публікації оголошення протягом 10 робочих днів постачальники зможуть подати свої зауваження до оголошень. Це такий собі аналог терміну на оскарження у відкритих торгах.  Після того як пройдуть 10 робочих днів (для оголошень, розміщених 15 грудня, це 31 грудня), постачальники можуть починати подавати свої пропозиції. Для того щоб подати свої документи на відбір, потрібно зареєструватися на одному з майданчиків та через особистий кабінет подати пропозицію. Участь у відборі безкоштовна. Адміністратор установлює одну або кілька кваліфікаційних вимог до учасника (рис. 2). Постачальники оплачують у ProZorro Market комісію лише від вартості угод, укладених через ProZorro Market.

Рис.2

Усі подані пропозиції ЦЗО має розглянути протягом 10 робочих днів з дня їх оприлюднення в системі електронних закупівель. Тобто вже 15 січня будуть оприлюднені перші рішення про відбір постачальників.

29 січня наявним постачальникам, які не встигли пройти перекваліфікацію, доступ до електронного каталогу буде припинено.

— Чи зможуть постачальники, які не встигли подати свої пропозиції до 29 грудня, пройти кваліфікацію у каталог?

— Звичайно, вони зможуть податись. Оголошення про відбір діє до трьох років. Вони зможуть податися на кваліфікацію і 29, і 30 січня, і в будь-який інший час до того, як сплине термін дії оголошення. Крім того, постачальник, пропозиція якого була відхилена, зможе подати повторну пропозицію до того самого відбору.

— Який розмір комісії для постачальників?

— Як я вже казав, постачальники ProZorro Market сплачують не за участь у торгах, а комісію від суми договору. З 15 грудня ці тарифи знижено:

  • 3 % від суми договору при вартості закупівлі до 50 тис. грн;
  • 2 % — до 200 тис. грн;
  • 1 % — понад 200 тис. грн.

— Які вимоги до постачальників, які беруть участь у відборі?

— Вимоги до постачальників доволі нескладні. Оголошення про відбір будуть подаватися за 4-м знаком коду CPV. Потенційний постачальник для успішної кваліфікації має підтвердити досвід постачання товарів з тієї групи, на яку проводиться відбір. Причому постачальникам пропонується самостійно обрати спосіб підтвердження. Це може бути 20 видаткових (або податкових) накладних АБО 5 договорів / договорів про закупівлю у ProZorro зі звітами про виконання договорів. Для тих постачальників, які раніше були кваліфіковані в пілотний проєкт, усе ще простіше: вони мають підтвердити наявність трьох договорів, укладених через ProZorro Market.

Звісно, є категорії товарів, для продажу яких потрібні спеціальні ліцензії: пальне, фармацевтичні товари тощо. Тоді учасник відбору має надати копії таких ліцензій. Крім того, для постачальників пального потрібно підтверджувати наявність матеріально-технічної бази — АЗС.

— Ви розказали, що фактично перші постачальники з’являться з 15 січня. Чи зможуть замовники до цього часу користуватися ProZorro Market?

— Доки триває перший відбір постачальників, триває перехідний період, протягом якого замовники зможуть купувати товари на суми до 50 тис. грн. А вже з 1 лютого перехідний період закінчиться, електронний каталог буде мати достатньо постачальників і замовники зможуть купувати товари також і через запит ціни пропозицій (до 200 тис. грн або 1 млн грн для монополістів).

Чи може постачальник запропонувати додати нову категорію товарів?

Постачальник може звернутися до адміністратора каталогу про включення певної категорії товарів. Адміністратори будуть приймати рішення про включення категорії на основі аналізу закупівель замовників.

На сьогодні питання вичерпані, ми вам вдячні за приділену увагу та не прощаємося. До наступних зустрічей!

Спрощена закупівля

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг на так звані допорогові суми, тобто вартість яких є нижчою 200 тис. грн для товарів і послуг та нижче 1 млн. грн для робіт (звичайні замовники), або вартість яких є нижчою 1 млн. грн для товарів і послуг та нижче 1,5 млн. грн для робіт, якщо йдеться про спецзамовників

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО