Три найпоширеніші запитання із соцмереж: співпраця з ТОВ «Нафтогаз Трейдинг», 20 % на наступний рік, нюанс щодо умови в договорі про Постанову № 1178

Мирослава Ясинська
2772
16 Листопада 2022
Три найпоширеніші запитання із соцмереж: співпраця з ТОВ «Нафтогаз Трейдинг», 20 % на наступний рік, нюанс щодо умови в договорі про Постанову № 1178
2772
16 Листопада 2022

Щоденно замовники й учасники сфери публічних закупівель допомагають одне одному в Інтернеті, зокрема у Viber, Telegram та Facebook. Ми продовжуємо слідкувати, які найпоширеніші запитання ставлять у соцмережах «Радника в сфері державних закупівель» і надаємо відповіді на нашому порталі.

Питання № 1. Чим керуватися при укладанні прямого договору із ТОВ «ГК „Нафтогаз Трейдинг“» на період із 01 січня до 31 березня 2023 року після відкритих торгів з особливостями, які не відбулися? Чи брати до уваги вимоги ТД щодо учасника та підпункт 6 пункту 13 Особливостей? Які при цьому документи реально подає «Нафтогаз»? Як зареєструвати такий договір у Казначействі?

Відповідь. Оголошуючи відкриті торги з особливостями на закупівлю газу на січень — березень 2023 року, потрібно ставити реальні вимоги з огляду на те, що ви реально можете отримати в майбутньому від ТОВ «ГК „Нафтогаз Трейдинг“» (далі — Нафтогаз).

Нагадаємо, що відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), коли відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом, замовник може здійснити закупівлю шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).

Дивись інфографіку: етапи проведення закупівель за виключеннями пункту 13 Особливостей.

Враховуючи досвід минулого року, велику кількість бюджетників і чимале навантаження на відповідних працівників Нафтогазу, очікувати від них підготовки документів під вимоги кожного замовника не варто. Тому при оголошенні відкритих торгів на закупівлю газу не варто вимагати від учасників подання, наприклад, тендерної пропозиції за встановленою формою, згоди про обробку персональних даних, згоди з проєктом договору та інші подібні документи, які не впливають на зміст тендерної пропозиції, але є вимогами до учасників. Враховуючи положення підпункту 6 пункту 13 Особливостей, усіх цих вимог до учасників ВТ по наданню певних документів потрібно дотриматися й при укладенні прямого договору.

Тому радимо не ускладнювати роботу уповноваженій особі, ретельно переглянути тендерну документацію і залишити серед вимог найголовніше й те, що реально отримати від Нафтогазу в майбутньому.

Окремі документи, які можуть бути підтвердженням актуальних вимог до учасників закупівлі природного газу, як і минулого року, наведені на сайті Нафтогазу і доступні до завантаження. Довіреність на підписання договору надається відповідним куратором Нафтогазу за письмовим запитом перед підписанням договору.

Важливо! Щодо реєстрації бюджетних зобов’язань за прямими договорами, укладеними з Нафтогазом на 2023 рік, наголошуємо, що цього року такі договори не реєструються, оскільки закупівля здійснюється відповідно до річного плану на 2023 рік, термін дії договору з 01.01.2023, і, відповідно, зобов’язання за таким договором можливо зареєструвати лише відповідно до бюджетних асигнувань на 2023 рік, тобто не раніше січня 2023 року.

Звичайно, ми не забуваємо про положення наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», але на даному етапі першочерговою задачею для замовників є саме укладення договору з Нафтогазом задля забезпечення безперебійного постачання газу, а питання казначейського обслуговування за такими договорами зараз вирішується, і ми обов’язково повідомимо шляхи вирішення проблеми реєстрації зобов’язань за такими договорами.

Зауважимо, що найближчим часом готуємо матеріал щодо нюансів проведення закупівель природного газу на січень — березень 2023 року, який обов’язково розмістимо на порталі RADNUK.COM.UA.

Питання № 2. Чи можливо продовжити на 20 % договори, укладені у 2022 році за результатами проведення відкритих торгів, переговорних процедур, спрощених закупівель, проведених до набуття чинності Особливостями?

Відповідь. Відповідно до постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування закупівлі товарів, робіт і послуг» (далі — Постанова № 1178) закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою.

Договори, укладені за результатами проведення відкритих торгів, переговорних процедур, спрощених закупівель, проведених відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) до набуття чинності Особливостями, є договорами про закупівлі в розумінні Закону, укладеними відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону.

Відповідно до пункту 8 частини 5 статті 41 Закону в таких договорах можна змінити умови у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті, а саме: дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.

У разі потреби можете завантажити:

  1. Приклад додаткової угоди за частиною 6 статті 41 Закону (продовження строку дії договору про закупівлю);
  2. Приклад додаткової угоди за частиною 6 статті 41 Закону (угода, що укладається після затвердження кошторису).

Питання № 3. Чи прописуємо зараз назву Постанови № 1178 у договорах з «допороговими» сумами та у договорах згідно з Постановою № 1178, укладених за винятками пункту 13 Особливостей?

Відповідь. Після 19.10.2022 замовники повернулися до закупівель відповідно до Закону, лише тепер повинні проводити публічні закупівлі з урахуванням Особливостей, тому абсолютно всі закупівлі замовників (за винятком оборонних закупівель) проводяться відповідно до вимог Постанови № 1178. При цьому обов’язку прописувати назву Постанови № 1178 у будь-яких договорах, тим паче прямих, у замовників немає.

Водночас є нюанси казначейського обслуговування. З практики зауважимо, що для пришвидшення реєстрації бюджетних зобов’язань в органах казначейського обслуговування замовники можуть, наприклад, за договорами, укладеними за винятками, наведеними в пункті 13 Особливостей, прописати не лише Постанову № 1178, а й конкретний підпункт пункту 13 Особливостей, яким керується замовник.

Також у вищезазначеному випадку інформацію про підпункт пункту 13 Постанови № 1178, відповідно до якого укладено договір, варто зазначати і в останній колонці Реєстру бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів — це значно спростить реєстрацію зобов’язань в органах Казначейства за прямими договорами на надпорогові суми.

Успіхів у здійсненні закупівель та за потреби користуйтесь алгоритмом здійснення закупівель без використання електронної системи до 100 тис. грн, до 200 тис. грн та до 1,5 млн грн. Додатково переходьте за посиланням, щоб завжди бути з Радником на зв’язку. Або скануйте QR-код за допомогою свого смартфона:

Планування закупівель

Публікації щодо особливостей планування надпорогових та допорогових закупівель

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО