Приклад протоколу в разі виділення додаткових коштів (спрощена закупівля)

Ганна Довгая
6165
13 Вересня 2021
Приклад протоколу в разі виділення додаткових коштів (спрощена закупівля)
6165
13 Вересня 2021

У цій статті дізнаємося, за яких умов замовник може правомірно використати додатково виділені кошти, та наведемо приклад протоколу замовника в разі отримання додатково виділених коштів, суми яких притаманні для спрощеної закупівлі.

Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про закупівлі / Закон) предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до частини 10 статті 3 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів / спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону, оскільки за такі дії передбачено відповідальність.

Таким чином, залежно від предмета закупівлі товарів, робіт або послуг, визначених у порядку, встановленому Уповноваженим органом, замовник здійснює таке придбання з дотриманням частини 1 статті 1, пунктів 1 і 2 частини 1 статті 3 та частини 3 статті 3 Закону.

У свою чергу, згідно з частиною 1 статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Водночас частиною 1 статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.

Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо до здійснення відповідної закупівлі залежно від конкретних випадків.

Отже, у разі виділення додаткових коштів та необхідності здійснення нової закупівлі, які замовник об’єктивно не міг передбачити на момент здійснення первинної закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених частиною 1 статті 4 Закону, тобто після затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом договору. Такої самої позиції дотримується Мінекономіки у своїй відповіді на запит за № 657/2020. 

У разі отримання додатково виділених коштів, сума яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена у пункті 1 (для звичайних замовників за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а робіт — 1,5 млн грн) і пункті 2 (для замовників в окремих сферах господарювання за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт — 5 млн грн) частини 1 статті 3 Закону, такі кошти (додатково виділені) «сумувати» за річним планом до суми, що виділена додатково, не потрібно.

Для здійснення спрощеної закупівлі в разі виділення додаткових коштів замовник повинен дотриматися трьох умов:

  1. сума додатково виділених коштів притаманна для здійснення спрощеної закупівлі (Таблиця);
  2. замовник повинен мати підтвердний документ, що кошти додатково виділені (листи / протоколи / рішення інше);
  3. замовник при освоєнні додатково виділених коштів повинен сформувати відповідний протокол (див. нижче).

Таблиця

Вид закупівліЗвичайні замовникиЗамовники в окремих сферах
Спрощена закупівляВід 50 до 200 тис. грн (1, 5 млн для робіт)Від 50 тис. до 1 млн грн (до 5 млн для робіт)

Щодо вищезазначеного зауважимо: у разі якщо вам виділили додаткові кошти до 50 тис. грн і ви провели спрощену закупівлю чи процедуру закупівлі, то адміністративна відповідальність за статтею 16414 КУпАП на уповноважену, службову (посадову) особу замовника за такі дії не передбачена.

Додатково наводимо приклад протоколу в разі виділення додаткових коштів (спрощена закупівля).

Радимо мати під рукою лист Мінекономіки від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 «Щодо планування закупівель».

До речі, приклад протоколу щодо додатково виділених коштів, сума яких до 50 тис. грн, можна завантажити зі статті «Чи “сумувати” за одним кодом кошти за проведеною закупівлею та додатково виділені кошти?».


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Алгоритм проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021

Планування закупівель

Публікації щодо особливостей планування надпорогових та допорогових закупівель

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО