Розширюємо функціональні можливості порталу RADNUK.COM.UA для наших користувачів! Пунктом 4-1 постанови Кабміну від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» визначено, що відповідальною за організацію та проведення закупівель, визначених у підпункті 1 пункту 1 зазначеної постанови, може бути уповноважена особа або інша особа, визначена замовником. Тобто закупівлі за Постановою № 169, зокрема в частині визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, можуть покладатись як на уповноважену, так і на відповідальну особу замовника.
Статтею 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), зокрема, унормовано, що уповноважена особа формує річний план закупівель в електронній системі закупівель. Тобто Закон не містить прямої вказівки, що саме уповноважена особа повинна визначити очікувану вартість предмета закупівлі.
Залежно від сукупності внутрішніх обставин замовника, зокрема річного об’єму закупівель, кількості уповноважених осіб у внутрішньому документі замовника (приміром, у Положенні про уповноважену особу чи Методиці визначення очікуваної вартості тощо) зазвичай фіксують працівника замовника, що відповідатиме, зокрема, за визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на «закупівельні реалії» у більшості випадків цей обов’язок покладено на уповноважену особу.
Ми в Порядку взаємодії між структурними підрозділами під час планування та проведення закупівель за Законом пропонуємо цей обов’язок закріпити за ініціатором закупівлі. Ініціатор закупівлі — посадова особа замовника, зокрема керівник структурного підрозділу або інша відповідальна особа структурного підрозділу замовника, що зацікавлена в придбанні певного товару / роботи / послуги відповідно до Закону.
На порталі RADNUK.COM.UA ви також можете завантажити орієнтовну Методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Для того щоб ввести такий документ саме на вашому підприємстві, слід його затвердити наказом «Про затвердження Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Обов’язково читайте та редагуйте орієнтовну методику, оскільки потреби і специфіка закупівель того чи іншого замовника різні.
Щодо паливно-мастильних матеріалів
Уповноважена особа / ініціатор закупівлі чи інша відповідальна особа замовника з метою формування актуальної очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вибраного методу визначення очікуваної вартості, може використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та / або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торговельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-
листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торговельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, у тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій.
Тому на порталі RADNUK.COM.UA є розділ «Інструменти» — «Пошук пального»:
На Рисунку можна побачити добірку джерел, які розкриють, зокрема, відомості по українському ринку нафтопродуктів: ціни на бензин марок A 92, A 95, A 95+, дизельне пальне та автомобільне газове пальне на АЗС України. Актуальна інформація може наводитись як по областях, так і по торговельних марках провідних операторів паливного ринку України. Також можна користуватись зведеною інформацією. Усе розміщено в інструментах «Пошук пального».
Отриману інформацію можна, зокрема, використовувати для формування очікуваної вартості предмета закупівлі. Тестуйте!