Типові порушення під час закупівлі електричної енергії за висновками ДАСУ

Наталія Чабан
4638
13 Жовтня 2020
Типові порушення під час закупівлі електричної енергії за висновками ДАСУ
4638
13 Жовтня 2020
Інформація про закупівлю: 
ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Оголошення № UA-2020-07-07-001618-a

Предмет закупівлі:

«За результатами моніторингу встановлено, що Замовник вносив зміни до істотних умов договору про постачання електричної енергії споживачу від 01.09.2020 № 1/16-20 (далі — Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару — за 1 кВт год на підставі експертних висновків Херсонської Торгово-промислової палати від 16.09.2020 № 328, від 16.08.2020 № 329 та від 16.08.2020 № 330 в яких зафіксовано середньозважені ціни по ОЕС України по результатам торгів РДН (ринок на добу наперед) (далі — РДН) за періоди 18.08.2020–21.08.2020, 22.08.2020–27.08.2020 та 29.08.2020–31.08.2020 за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед». Водночас договір про постачання електричної енергії споживачу Замовник уклав 01.09.2020, а додаткові угоди, якими внесено зміни ціни за одиницю товару від 16.09.2020 № 2, від 17.09.2020 № 3, від 18.09.2020 № 4. Отже, вищезазначені експертні висновки, не є підтвердженням коливання ціни на момент укладання додаткових угод. Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.»

Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:

За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.

Коментар редакції:

З метою уникнення порушень під час внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відповідно до статті 41 Закону звертаємо увагу замовників, що документальне підтвердження коливання цін на ринку в бік збільшення має відповідати моменту укладання додаткових угод.Важливо: статтею 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення законодавець передбачив, зокрема, що в разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом, на службових (посадових), уповноважених осіб замовника накладається штраф від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Про забезпечення правомірного внесення змін до істотних умов договору про закупівлю читайте у статті «Вісім важливих підстав для зміни істотних умов договору про закупівлю».

Інформація про закупівлю: 
ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Оголошення № UA-2020-03-02-004180-a

«За результатами моніторингу встановлено, що Замовник на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, які оприлюднені в електронній системі закупівель 05.03.2020, оприлюднив роз’яснення 20.03.2020, з перевищенням терміну (три робочі дні), чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону* в частині несвоєчасного надання роз’яснення щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
Крім того моніторингом установлено, що Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «К» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, а саме: 1) через відсутність у тендерній пропозиції ідентифікаційного коду (пункт 3 розділу додатку 1 до тендерної документації); 2) через не внесення інформації до всіх пунктів Додатку 2 до проекту Договору, який наданий у складі тендерної пропозиції, а саме: в пункти що стосуються ціни (тарифу) електричної енергії та способу визначення ціни (тарифу) електричної енергії (пункт 3 розділу 6 тендерної документації та додаток 3 до тендерної документації). Проте за результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 3 розділу додатку 1 до тендерної документації вимога щодо надання ідентифікаційного коду передбачена лише для учасників фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців та не передбачена вимога щодо надання ідентифікаційного коду для юридичних осіб. Відповідно до пункту 3 розділу 6 тендерної документації та додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції проекту договору в якому повинні бути заповненні всі пункти, окрім пунктів які стосуються ціни. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «К» була в порушення частини першої статті 30 Закону* неправомірно відхилена Замовником».

* Висновок моніторингу містить посилання на Закон України «Про публічні закупівлі» в попередній редакції.

Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:

  1. Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (невідхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій).
  2. За результатами аналізу питання щодо надання роз’яснень до тендерної документації та внесення до неї змін установлено порушення норм частини 1 статті 23 Закону.

Коментар редакції:

З метою недопущення встановлених моніторингом порушень звертаємо увагу на наступні моменти:

1) дотримання встановлених законодавством строків під час надання роз’яснення щодо змісту тендерної документації, а саме — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення, є обов’язком, а не правом замовника.

Крім того, несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений частиною 1 статті 31 Закону та є вичерпним, тому з метою уникнення безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника радимо ретельно вивчати подані ним документи тендерної пропозиції на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації,  керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.

Наголошуємо, що відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених Законом або не відповідно до вимог закону (безпідставне відхилення), тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Про новації в алгоритмі відхилення пропозицій читайте у статті«Відхиляємо пропозиції згідно з новим Законом без помилок».

Інформація про закупівлю: 
ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія
Оголошення: № UA-2020-05-12-002292-b

«За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до протоколу переговорів від 12.05.2020 № 47, наданого Замовником в електронній системі закупівель на вимогу Південного офісу Держаудитслужби, Замовник на порушення частини третьої статті 40 Закону під час проведення переговорів не вимагав від Учасника надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону».

Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: за результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини третьої статті 40 Закону.

Коментар редакції:

Відповідно до частини 3 статті 40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини 2 цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини 1 статті 17 Закону.

Про нововведення в частині проведення переговорної процедури закупівель, зокрема щодо застосування під час переговорів положень статті 17 Закону, читайте у статті«Застосування статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у переговорній процедурі закупівель».

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО