Розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням Закону

Наталія Чабан
2196
8 Вересня 2020
Розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням Закону
2196
8 Вересня 2020

Інформація про закупівлю: Оголошення № UA-2020-07-13-003712-b 

Предмет закупівлі:

Розробка проектної документації на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-05 Київ — Одеса, на ділянці км 447+000 – км 448+000 за кодом ДК 021:2015: 71320000-7 «Послуги з інженерного проектування» За результатами моніторингу встановлено, що Замовником у пункті 14 оголошення про проведення відкритих торгів та в пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, визначено розмір забезпечення тендерної пропозиції у сумі 15 000,00 грн, що перевищує 3 відсотка від очікуваної вартості закупівлі (очікувана вартість закупівлі – 489 000,00 грн), чим порушено вимоги абзацу 3 частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: за результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу 3 частини 1 статті 25 Закону.

Коментар редакції:

Враховуючи викладене вище та з метою дотримання чинного законодавства в частині  встановлення граничного розміру забезпечення тендерної пропозиції звертаємо увагу замовників на наступне:

  • замовник самостійно вирішує, чи необхідний йому додатковий захист від можливих недобросовісних учасників у вигляді  забезпечення тендерної пропозиції під час проведення процедури закупівлі  та  має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції (частина перша статті 25 Закону); 
  • у разі встановлення замовником вимог до учасників про надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику ;
  • розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі в разі проведення тендеру / спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру / спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
  • у разі проведення  мультилотової закупівлі, розмір тендерного забезпечення встановлюють, виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі щодо кожної його частини (лота).

Детально щодо забезпечення тендерної пропозиції, забезпечення виконання договору про закупівлю, як інструменту захисту замовника від можливих ризиків з посиланням на приклади рішень Колегії, читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Тендерне забезпечення: що нового та цікава практика».

Як застосовувати забезпечення при про веденні переговорної процедури читайте на  порталі RADNUK.COM.UA в статті «Вимога забезпечення під час проведення переговорної процедури закупівлі на підставі двох відмін?»

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО