Як уникнути неправомірного застосування переговорної процедури та пов’язаних із цим наслідків

Наталія Чабан
2487
6 Жовтня 2020
СПЕЦВИПУСК
Як уникнути неправомірного застосування переговорної процедури та пов’язаних із цим наслідків
2487
6 Жовтня 2020

Інформація про закупівлю: Оголошення № UA-2020-08-17-001684-c

Предмет закупівлі: роботи –  капітальний ремонт тротуарної доріжки за ДК 021:2015: 45453000-7  «Капітальний ремонт і реставрація».

За наслідками проведеного моніторингу встановлено, що обґрунтуванням застосування Комунальним підприємством «Х» (надалі – Замовник) переговорної процедури закупівлі зазначено пункт 1 частини 2 статті 40 Закону України від 25.12.2015 № 922-VII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), яким визначено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.

В ході моніторингу встановлено, що електронна система prozorro.gov.ua не містить інформації щодо проведення Замовником процедур відкритих торгів за предметом «Капітальний ремонт тротуарної доріжки» за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. Натомість, за ідентифікаторами UA-2020-08-06-001902-b та UA-2020-07-29-001764-a Замовником проводились спрощені/допорогові закупівлі з очікуваною вартістю 140,0 тис. гривень та предметом закупівлі «Капітальний ремонт тротуарної доріжки» та «Капітальний ремонт тротуарної доріжки по вул. Горького смт. Веселе Запорізької області» відповідно.

Таким чином, за результатами моніторингу установлено, що Замовником безпідставно проведено переговорну процедуру та в подальшому оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ФОП «У», чим порушено пункт 1 частини 2 статті 40 Закону.

Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:

За результатами моніторингу встановлено, що переговорна процедура закупівлі застосована неправомірно та без двічі відмінених процедур відкритих торгів, що є порушенням вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону.

Коментар редакції:

Для уникнення відміни торгів та збереження часу нагадаємо про одночасну наявність основних умов застосування переговорної процедури закупівлі, як винятку, у разі наявності підстави, визначеної пунктом  1 частини 2 статті 40 Закону:

  • двічі відмінена процедура відкритих торгів (відміна процедури конкурентного діалогу чи торгів з обмеженою участю не є підставою для застосування переговорної процедури закупівлі);
  • відміна двох процедур відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом) має відбутись саме через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій — це менше двох, а не в зв’язку з їх відхиленням;
  • предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (кваліфікаційні вимоги, технічні вимоги, вимоги статті 17 Закону) та інші встановлені вимоги);
  • наявність обґрунтування застосування переговорної процедуризакупівлі,  має містити посилання на звіти про результати проведення двох процедур відкритих торгів, які не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників, предметом закупівлі яких були ті самі товари, роботи і послуги, що є предметом закупівлі у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

З особливостями застосування переговорної процедури закупівлі, ознайомтесьна порталі RADNUK.COM.UA в публікаціях:

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО