Питання передплатника порталу.
- Добрий день! Підкажіть, будь ласка: згідно зі статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, якщо учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення в неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції». Чи підлягає відхиленню тендерна пропозиція юридичної особи (підприємства), якщо його бенефіціара включено до санкцій РНБО як фізичну особу? Дякую.
Відповідь експерта із закупівель.
- Вітаю! Пунктом 11 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення в неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Таким чином, замовник відмовляє учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити його тендерну пропозицію, керуючись пунктом 11 частини 1 статті 17 Закону, лише якщо саме учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення в неї публічних закупівель.
Підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника — юридичної особи (підприємства), якщо його кінцевого бенефіціарного власника включено до санкцій РНБО як фізичну особу, законодавством у сфері публічних закупівель не визначено.
Така обставина для відхилення може бути передбачена замовником умовами тендерної документації в порядку частини 3 статті 22 Закону. Якщо в тендерній документації зазначена така вимога та якщо кінцевого бенефіціарного власника (у тому числі як фізичну особу) включено до санкційних списків РНБО, замовник може прийняти рішення про відхилення учасника з підстави, що визначена в пункті 1 частини 1 статті 31 Закону, а саме учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Більше інформації читайте у статті «Враховуємо санкції при проведенні та участі в процедурі закупівлі».
У застосуванні норм статті 17 Закону вам допоможе шпаргалка щодо застосування замовником норм статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виконати прямі приписи статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» разом з інструментами порталу RADNUK.COM.UA набагато простіше. Дивіться, як зручно та з посиланням на відповідні норми Закону вони згруповані:
Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Воєнний стан».