Процес проведення багатолотових спрощених закупівель має безліч переваг та стає досить поширеним явищем серед закупівельної спільноти, тому питання відміни спрощеної закупівлі є досить актуальним, зокрема частково (за лотом). Про їхні особливості та можливість укладення прямих договорів за наслідками відміни такої закупівлі розповімо на прикладі роз’яснення Мінекономіки.
Пунктом 28 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що спрощена закупівля — придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини 1 статті 3 Закону.
Як зазначено вище, проведення багатолотової закупівлі хоча й насторожує замовників, з одного боку, проте має безліч переваг — з іншого. Назвемо лише деякі з них:
- можливість розділяти процедуру закупівлі на частини, збільшуючи конкуренцію завдяки залученню малого і середнього бізнесу;
- зменшення цілої низки бюрократичних процедур, які супроводжують процедуру закупівлі «відкриті торги» (окремі рішення та громіздкі протоколи тендерного комітету або уповноваженої особи тощо);
- зменшення загальної кількості завантажень учасниками документів (підтвердження кваліфікаційним критеріям тощо);
- зменшення вірогідності змов учасників, які розігрують лоти між собою без реальної конкуренції за ціною.
Пунктом 18 статті 14 Закону встановлено вичерпний перелік підстав для відміни спрощеної закупівлі електронною системою закупівель:
1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 статті;
2) відсутність пропозицій учасників...