В новій редакції Закону «Про публічні закупівлі» встановлено принципово нове поняття – аномально низька ціна, яке передбачає зупинити ціновий демпінг, адже у тендерах нерідко перемагали пропозиції, ціни в яких є значно нижчими з-поміж інших запропонованих. Як наслідок, учасник процедури закупівлі зазвичай використовував демпінг аби перемогти, а потім за допомогою додаткових угод нівелював його ж результати. Тому, в цій статті ми спробуємо розібратися з наявністю/відсутністю застосування замовником даного механізму захисту від демпінгу у спрощеній закупівлі на прикладі роз’яснення Мінекономіки.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 1 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі – аномально низька ціна) – ціна / приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Отже,поняття аномально низької ціни стосується лише ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції учасника в зв’язку з чим на практиці виникає багато запитань, зокрема, щодо можливості застосування замовником нового інструменту у разі демпінгування цін учасниками під час проведення спрощених закупівель.
Роз’яснення щодо даного питання отримуємо із листа-відповіді Мінекономіки №