Типові та примірні договори в публічних закупівлях: обов’язкові чи рекомендовані?

Анастасія Матвійчук
705
11 Травня 2022
Типові та примірні договори в публічних закупівлях: обов’язкові чи рекомендовані?
705
11 Травня 2022

Цивільний кодекс України (далі — ЦКУ) закріплює принцип свободи договору. Відповідно до частини 1 статті 627 ЦКУ сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Отже, свобода сторін визначати умови договору ніколи не є абсолютною, вона обмежена насамперед вимогами актів законодавства. Одним із таких актів є Господарський кодекс України (далі — ГКУ), згідно з частиною 4 статті 179 якого при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі:

  • вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству;
  • примірного договору, рекомендованого органом управління суб’єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст;
  • типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим державним органом або органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови;
  • договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб’єктів, коли ці суб’єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Тобто ГКУ передбачає чотири самостійні способи визначення умов...

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.