Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів для забезпечення безперебійного функціонування своїх підприємств, установ, організацій закуповують необхідні товари, роботи і послуги за допомогою електронної системи закупівель. Оплату за них відповідно до договорів / договорів про закупівлю здійснюють через рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України. Для проведення платежів розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства. Тому закупівельникам варто занотувати таке:
- Орган Казначейства до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність договору про закупівлю, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, які підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю, шляхом перегляду в електронній системі закупівель. Детальніше: «Лист Держказначейства Щодо контролю за дотриманням бюджетного законодавства у сфері закупівель»;
- якщо документи подані замовниками не в повному обсязі або містять численні помилки, невідповідності тощо, то, керуючись пунктом 2.10 Порядку реєстрації, органи Казначейства не реєструють бюджетні зобов’язання, а застосовують заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, визначені статтею 117 Бюджетного кодексу України. Чому? Більше тут: «Вимоги Казначейства щодо оформлення документів для реєстрації бюджетних зобов’язань. Зосередимось на основному»;
- замовник має право укласти договір без застосування спрощеної закупівлі, але з оприлюдненням звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. При реєстрації бюджетних зобов’язань за такими договорами замовник, як підтвердження правомірності своїх дій, може подати до органу Казначейства копію рішення (протоколу) із обґрунтуванням причин незастосування спрощеної закупівлі, а також зазначити підставу непроведення спрощеної закупівлі у Реєстрі бюджетних зобов’язань.
Приклади та рекомендації у статті «Реєстрація зобов’язань за договорами, укладеними без застосування спрощеної закупівлі»;
- у разі виявлення невідповідності в документах, які замовник самостійно оприлюднив в електронній системі закупівель та в яких допущені помилки технічного характеру, які неможливо виправити на стадії реєстрації бюджетних зобов’язань, замовники (тендерні комітети, уповноважені особи замовників тощо) мають право зафіксувати такі порушення документом (протоколом, листом тощо) та можуть надати його разом з іншими документами до відповідного органу Казначейства.
У такому разі вам стануть у пригоді приклади, практичні поради й навіть доступний алгоритм дій замовника, висвітлені у статті «Помилки замовників та можливі варіанти їх виправлення».
Наостанок не забувайте приємність від порталу RADNUK.COM.UA: Усі можливі протоколи у спрощеній закупівлі в одному місці.
Долучайтесь до обговорення усіх можливих закупівельних питань до телеграм каналу «ПоРадник у сфері публічних закупівель» Група для обговорення!