У яких випадках Держаудитслужба не виявила порушень: 7 випадків

Ірина Антонова
1601
13 Червня 2019
У яких випадках Держаудитслужба не виявила порушень: 7 випадків
1601
13 Червня 2019

Цього разу у рубриці «Моніторинг закупівель» пропонуємо короткий огляд ряду різноманітних закупівель, за результатами моніторингу яких орган державного фінансового контролю (Держаудитслужба) дійшов висновків, що порушень замовниками законодавства у сфері публічних закупівель не виявлено.

Чи надав переможець замовникові довідки по ст. 17 ЗУ Про публічні закупівлі?

Інформація про закупівлю UA-2019-02-18-000017-b.

Звіт про укладений договір.

ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти.

Очікувана вартість: 209 664,00 грн

Інформація щодо моніторингу закупівлі

Під час проведення моніторингу цієї закупівлі замовник надав пояснення з власної ініціативи про помилкову публікацію звіту про укладені договори. Зважаючи на пояснення замовника, орган контролю дійшов висновку про відсутність порушення: «За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що замовник відповідно до вимог ч. 1 ст. 12 Закону провів відкриті торги на закупівлю бензину А-92 (талони) (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером: UA-2019-01-18-000769-c) та уклав договір від 18.02.2019 № 24 з ТОВ “Х” на суму 209 664,00 гривень. Поряд з цим, замовник оприлюднив в електронній системі закупівель звіт про укладені договори, за результатами проведеної процедури відкритих торгів. Слід зазначити, що вимоги р. IV Закону не містять обов’язку замовників щодо оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу звіту про укладені договори за результатами проведених відкритих торгів. При цьому, умови договору від 18.02.2019 № 24, оприлюдненого за результатами проведеної процедури відкритих торгів (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером: UA-2019-01-18-000769-c), ідентичні умовам договору від 18.02.2019 № 24, оприлюдненого до звіту про укладений договір (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером: UA-2019-02-18-000017-b)».

Статус: порушень не виявлено

Коли ти НЕ замовник У РОЗУМІННІ Закону

Інформація про закупівлю UA-2019-02-15-000046-b.

Допорогові закупівлі.

ДК 021:2015: 24300000-7 — Основні органічні та неорганічні хімічні речовини.

Очікувана вартість: 4 191 750,00 грн

Інформація щодо моніторингу закупівлі

Під час проведення моніторингу цієї закупівлі Держаудитслужба звернулася до замовника із запитом про надання пояснення, зокрема, чому зазначену закупівлю проведено не за процедурою, визначеною ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі». Зважаючи на відповідь замовника закупівлі, орган контролю дійшов висновку про відсутність порушення: «Згідно з відповіддю Замовника – АТ “Х” не відноситься до замовників в розумінні Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки здійснює свою діяльність виключно на промисловій (комерційній) основі з метою отримання прибутку, при цьому не є розпорядником чи одержувачем бюджетних коштів та у його статутному капіталі відсутня частка держави. Також відповідно відповіді, процедура проведення закупівлі товарів, робіт та послуг АТ “Х”, у тому числі в частині її оскарження, не регулюються зазначеним вище законодавчим актом і відбувається у порядку визначеному внутрішнім нормативним актом – рішенням правління АТ “Х” від 18.02.2019 № 371, яким затверджено Регламент взаємодії підрозділів АТ “Х” під час закупівель товарів, робіт та послуг (надалі – Регламент). Відповідно до Регламенту, АТ “Х” здійснює закупівлі відповідно до стратегії закупівель, яка являє собою затверджений в установленому порядку документ, що визначає підхід до здійснення закупівель товарів, робіт, послуг на певний період часу. Крім того, до відповіді замовником надано Рішення Господарського суду міста Києва від 20.11.2018 № 910/10743/18, згідно якого Судом встановлено, що АТ Х не відповідає критерію замовника, визначеному п. 9 ч. 1 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі”».

Статус: порушень не виявлено

Автоматичний індикатор ризику як сигнал про уникнення процедури та підстава для моніторингу

Інформація про закупівлю UA-2019-04-26-000513-c.

Звіт про укладений договір.

ДК 021:2015: 71310000-4 — Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва (виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту капітального ремонту).

Очікувана вартість: 746 400,00 грн

Інформація щодо моніторингу закупівлі

Підставою для прийняття рішення про початок моніторингу стали дані автоматичних індикаторів ризиків, а саме спрацював ризик-індикатор RISK1-10_1. Цей індикатор сигналізує про те, що договір про закупівлю товарів або послуг укладено з порушенням вимог Закону, а саме: замовник оприлюднив звіт про укладені договори на закупівлю товарів або послуг на суму, що перевищує встановлені ч. 1 ст. 2 Закону вартісні межі (200 тис. грн).

Та оскільки предметом закупівлі є роботи в розумінні Закону (виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту капітального ремонту), за результатами моніторингу орган державного фінансового контролю дійшов висновку про відсутність порушень: «За результатами моніторингу закупівлі ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацювали автоматичні індикатори ризиків (RISK1-10_1) – не підтвердились…»

Статус: порушень не виявлено

Технічний наглядза виконанням робіт по об’єкту будівництва: роботи чи послуги в розумінні Закону?

Інформація про закупівлю UA-2019-04-01-000537-b.

Допорогові закупівлі.

ДК 021:2015: 71520000-9 — Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт (технічний нагляд за виконанням робіт по об’єкту реконструкції).

Очікувана вартість: 694 302,00 грн

Інформація щодо моніторингу закупівлі

Ще під час цієї закупівлі до замовника надійшла значна кількість вимог від потенційних її учасників. Предметом однієї з таких вимог було застосування замовником допорогової закупівлі у зв’язку з визначенням предмета цієї закупівлі роботами в розумінні Закону та з урахуванням вартості такої закупівлі для робіт. Ось що замовник сказав, відповідаючи на цю вимогу: «Главою 10 “Утримання служби замовника” зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва “Реконструкція підтрибунних приміщень стадіону “Локомотив” під розміщення транскордонного центру діалогу культур Польща-Білорусь-Україна, вулиця Сагайдачного, 5 В, м. Ковель, Волинська область” передбачено витрати на технічний нагляд. Таким чином, якщо супровідні роботам послуги по об’єкту будівництва включені до зведеного кошторисного розрахунку, та водночас вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт, такий предмет закупівлі відноситься до визначення “роботи” у розумінні Закону. Аналогічне роз’яснення з цього питання міститься в листі Мінекономрозвитку України від 25.11.2016 № 3302-01/38216-06. Тому, керуючись нормами Закону, враховуючи ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, а також вищевказане роз’яснення Мінекономрозвитку України, тендерний комітет замовника визначив вид предмета закупівлі “роботи” для здійснення технічного нагляду за виконанням робіт по об’єкту… та прийняв рішення про застосування допорогової закупівлі (оскільки вартість робіт по технічному нагляду є нижчою вартісних меж, визначених в ч. 1 ст. 2 Закону закупівля таких робіт здійснюється без застосування процедур закупівлі, передбачених Законом)».

Зазначена закупівля зацікавила й аудиторів. Проаналізувавши документацію допорогової електронної закупівлі, орган контролю дійшов висновку, що порушення законодавства про закупівлі відсутні: «За результатами моніторингу встановлено, що із врахуванням інформації опублікованої на веб-сайті Уповноваженого органу Замовником визначено предмет закупівлі з дотриманням вимог п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі”, оскільки роботи з технічного нагляду за виконанням робіт по об’єкту (реконструкція підтрибунних приміщень стадіону Локомотив) включено до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва згідно пункту 3.11 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013».Статус: порушень не виявлено

Групи закупівель

Публікації щодо практики закупівель згруповані з акцентом на певну сферу закупівель (галузь / специфіку предмета закупівлі)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО