Правильність вирахування строків при проведенні скороченої процедури закупівлі. Роз’яснення МЕРТУ № 3302-04/36707-12 від 28.09.2012 р.

Редакція
506
10 Грудня 2013
Правильність вирахування строків при проведенні скороченої процедури закупівлі. Роз’яснення МЕРТУ № 3302-04/36707-12 від 28.09.2012 р.
506
10 Грудня 2013

В зв’язку з численними  проблемами, що виникають при застосуванні скороченої процедури закупівлі згідно ст.. 21 Закону України «Про здійснення державних закупівель» Уповноважений орган надає роз’яснення. Метою даного документу є узгодження питання правильності встановлення строків розкриття пропозицій конкурсних торгів. Нижче можна ознайомитися з зазначеним роз’ясненням.


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

РОЗ’ЯСНЕННЯ № 3302-04/36707-12 від 28.09.2012 р.  

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розглянуло лист від 29.08.2012 № 26/7/2-6683 щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє.

Закон України «Про здійснення державних закупівель» (зі змінами) (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Абзацом другим частини третьої статті 21 Закону визначено, що в разі обґрунтованої нагальної потреби в закупівлі продукції харчової промисловості, продуктів харчування, послуг з організації харчування, лікарських засобів і виробів медичного призначення строк для подання пропозицій конкурсних торгів може бути скорочено до 15 днів (далі — скорочена процедура). Причиною скорочення строку не може бути бездіяльність замовника щодо проведення відповідних процедур закупівель. Обґрунтування нагальної потреби зазначаються у звіті про результати проведення процедури закупівлі та не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.

Відповідно до частини першої статті 27 Закону розкриття пропозицій конкурсних торгів здійснюється в день закінчення строку їх подання в час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення процедури закупівлі.

Відповідно до статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.

Таким чином, у разі застосування скороченої процедури, розкриття пропозицій конкурсних торгів здійснюється на п’ятнадцятий день з дня опублікування оголошення про проведення процедури відкритих торгів у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

Директор департаменту державних    
закупівель та державного замовлення                                        

Б. М. Горбанський

Звертаємо увагу, що згідно ч. 1 ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» чітко встановлені строки розміщення відповідних документів, які на пряму залежать від дати розкриття.  І в зв’язку з цим дата розкриття має встановлюватися в зазначені строки без коливань «менше» чи «більше». Зокрема замовник  передає для  оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу  (у порядку, встановленому Законом: 

  • оголошення про   проведення   процедури   закупівлі  –  після публікації в державному офіційному друкованому  виданні  з  питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій,  якщо  Законом  для  окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
  •  документацію конкурсних     торгів     або     кваліфікаційну документацію  –  після  публікації   оголошення   про   проведення процедури  закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель,  але не пізніш як за 30 днів до  дня  розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій,  якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі  не  встановлено  інший строк.

Затверджено порядок Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю

Кабінетом міністрів України затверджено Порядок координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю. Цей Порядок визначає механізм координації одночасного проведення документальних планових перевірок контролюючими органами та планових виїзних ревізій органами державного фінансового контролю.


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА від 23 жовтня 2013 р. № 805

Про затвердження Порядку координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю

Відповідно до пункту 77.5 статті 77 Податкового кодексу України ( 2755-17 ) та частини четвертої статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» ( 2939-12 ) Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю, що додається.

2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1234 ( 1234-2010-п ) «Про затвердження Порядку координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів» (Офіційний вісник України, 2011 р., № 1, ст. 19).

Прем’єр-міністр України

М. АЗАРОВ

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 жовтня 2013 р. № 805

ПОРЯДОК
координації одночасного проведення планових перевірок (ревізій) контролюючими органами та органами державного фінансового контролю

1. Цей Порядок визначає механізм координації одночасного проведення документальних планових перевірок контролюючими органами та планових виїзних ревізій органами державного фінансового контролю (далі — перевірки).

2. Планування перевірок фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання, які проводяться для забезпечення своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів, платежів, здійснюється щокварталу контролюючими органами та органами державного фінансового контролю.

3. У разі коли контролюючими органами та органами державного фінансового контролю планується проведення у звітному періоді перевірок одного і того самого суб’єкта господарювання, такі перевірки проводяться зазначеними органами одночасно.

Заплановані органами державного фінансового контролю перевірки погоджуються до 20 числа останнього місяця поточного кварталу з відповідними контролюючими органами.

4. Зміни, що вносяться контролюючими органами до планів перевірок, проведення яких передбачається одночасно з перевірками органами державного фінансового контролю, погоджуються з відповідними органами державного фінансового контролю.

5. Якщо передбачається одночасне проведення у звітному періоді перевірки одного і того самого суб’єкта господарювання, територіальний орган Міндоходів інформує не пізніше ніж за 10 днів до початку проведення документальної планової перевірки суб’єкта господарювання та орган державного фінансового контролю про дату її початку.

У разі неможливості з обґрунтованої причини проведення органом державного фінансового контролю планової виїзної ревізії одночасно з проведенням контролюючим органом документальної планової перевірки ревізія проводиться за згодою суб’єкта господарювання в погоджені з ним строки за умови, що це не перешкоджає провадженню ним господарської діяльності.

6. У разі виявлення органом державного фінансового контролю в ході проведення планової виїзної ревізії фактів, що можуть свідчити про порушення вимог податкового або іншого законодавства, контроль за додержанням яких покладено на контролюючі органи, інформація про такі факти подається відповідному контролюючому органові.

При цьому зверніть увагу, що постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1234  «Про затвердження Порядку координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів» втрачає чинність.


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ  № 1863/5 від 04.09.2013 

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
6 вересня 2013 р. за № 1535/24067

Про затвердження Змін до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення

Відповідно до статті 21 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та пункту 9 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 395, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Зміни до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11 січня 2012 року № 39/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 січня 2012 року за № 28/20341, що додаються.

2. Державному підприємству «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (Добжанський В. Б.) до 01 січня 2014 року здійснити заходи щодо забезпечення створення та ведення (адміністрування) веб-сайту Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, для оприлюднення відомостей через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України.

3. Департаменту антикорупційного законодавства та законодавства про правосуддя (Сіверс Р. В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім абзаців шостого–шістнадцятого пункту 2 Змін до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, які набирають чинності з 01 січня 2014 року.

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр                                                                                                                          

О. Лукаш

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України 04.09.2013  № 1863/5
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
6 вересня 2013 р. за № 1535/24067

ЗМІНИ

  до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення

  1. У розділі ІІ:

  пункт 2.1. доповнити словами «, крім відомостей про особовий склад органів, що провадять оперативно-розшукову або розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність»;

  пункт 2.3. після слів «корупційного правопорушення» доповнити словами «, яке набрало законної сили»;

  пункт 2.4. викласти в такій редакції:

  «2.4. Кадрові служби державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, посадові особи яких є суб’єктами відповідальності за корупційні правопорушення, в день підписання наказу про накладання на особу або зняття з неї дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного правопорушення зобов’язані передати Реєстратору електронну та завірену в установленому порядку паперову копію відповідного наказу разом з інформаційною карткою до наказу про накладання (зняття) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних правопорушень (додаток 1).»;

  пункт 2.8. після слів «на апеляційне оскарження» доповнити словами «скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за корупційне правопорушення».

  2. У розділі ІІІ:

  1) пункт 3.1. доповнити новим абзацом такого змісту:

  «Інформація з Реєстру також надається під час звіряння переліку осіб, звільнених з посад у зв’язку з притягненням до відповідальності за корупційні правопорушення, з відомостями, що містяться в Реєстрі.»;

  2) у пункті 3.3.:

  в абзаці другому слова «, до якого додається ксерокопія паспорта особи, що перевіряється» виключити;

  абзац третій після слів «або місцевого самоврядування» доповнити словами «(до запиту додається ксерокопія паспорта особи, що перевіряється)»;

  доповнити пункт новим абзацом такого змісту:

  «прокурора — у рамках здійснення нагляду за додержанням вимог і застосуванням законів.»;

  3) доповнити розділ пунктом 3.14. такого змісту:

  «3.14. Безоплатний цілодобовий доступ до відомостей з Реєстру здійснюється через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України шляхом пошуку та перегляду такої інформації про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення:

  1) прізвище, ім’я, по батькові;

  2) місце роботи, посада на час вчинення корупційного правопорушення;

  3) склад корупційного правопорушення;

  4) вид покарання (стягнення);

  5) спосіб вчинення дисциплінарного проступку;

  6) вид дисциплінарного стягнення.

  Розміщення інформації на веб-сайті здійснюється протягом трьох робочих днів з дня внесення відповідної інформації до Реєстру.

  Відомості про осіб, виключені з Реєстру з підстав, визначених пунктом 2.8. цього Положення, не підлягають розміщенню на веб-сайті.

  Пошук інформації про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, здійснюється за прізвищем, ім’ям, по батькові такої особи.».

  3. У додатку 3 до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, третє речення пункту 5 зворотного боку запиту про видачу витягу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, замінити реченнями такого змісту: «Правоохоронні органи зазначають дату внесення інформації до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань і номер кримінального провадження. Прокурор зазначає дату і номер постанови про здійснення перевірки, а в разі необхідності одержання інформації без проведення перевірки — інші підстави для її одержання відповідно до Закону України «Про прокуратуру».».

В. о. директора Департаменту антикорупційного
законодавства та законодавства про правосуддя                                                          

Т. М. Тоцька

№ 12 (27) за грудень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в грудні 2013 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО