Оскарження відхилення за умови відміни тендеру. Правильно чи ні?

Катерина Плашенко
1733
6 Червня 2021
Оскарження відхилення за умови відміни тендеру. Правильно чи ні?
1733
6 Червня 2021

Замовник провів відкриті торги та під час розгляду тендерних пропозицій виявив помилки в тендерних пропозиціях усіх учасників. У разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з Законом тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель на підставі пункту 3 частини 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Один із учасників не погодився з рішенням замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції та вважає таке рішення протиправним, безпідставним і таким, що підлягає скасуванню. А тому звертається зі скаргою до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія).

Учасник витрачає сили та час, сумлінно готує скаргу, вказує інформацію по кожному пункту, визначеному частиною 5 статті 18 Закону, ретельно описує, яким саме чином рішення замовника порушили його права та законні інтереси, посилається на фактичні обставини, які можуть це підтверджувати, вчасно вносить оплату за подання скарги. Тобто учасник не допустив «ТОП-3: помилки при складанні скарг» та очікує, поки його скаргу приймуть, готуючись бути присутнім на розгляді. Та ось раптом — розчарування: Колегія постановляє скаргу залишити без розгляду.

Отже, оскаржувати (не)правомірне відхилення тендерної пропозиції за умови відміни торгів або визнання такими, що не відбулися, неправильно?

Правильно! Але у скарзі, крім оскарження (не)правомірного відхилення тендерної пропозиції, має бути оскаржено й відміну тендеру, адже згідно з пунктом 4 частини 12 статті 18 Закону Колегія залишає скаргу без розгляду в разі, якщо до дня подання скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.

Якщо у скарзі скаржник не оскаржує рішення про відміну торгів чи визнання тендеру таким, що не відбувся, у Колегії наявні підстави для залишення скарги без розгляду, і кошти, сплачені за подання скарги, повернені не будуть.

Випадки залишення скарги без розгляду через зазначену підставу останнім часом почастішали. Тож беремо до уваги: якщо замовник відміняє торги чи визнає тендер таким, що не відбувся, а тендерну пропозицію учасника, як йому здається, неправомірно відхиляє, потрібно оскаржувати і рішення про відміну тендеру, і рішення щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника.

Наведемо приклади з практики, а саме: скарги, залишені Колегією без розгляду на підставі пункту 4 частини 12 статті 18 Закону: рішення Колегії № 10826-р/пк-пз від 18.05.2021, оголошення № UA-2021-04-08-008358-a та №10953-р/пк-пз від 18.05.2021, оголошення № UA-2021-04-22-002915-c.

Бажаємо вам доброго гумору, результативності та, звісно ж, перемог! Слідкуйте за оновленнями порталу RADNUK.COM.UA, у нас ще багато цікавого!

Статті за темою на порталі RADNUK.COM.UA:

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО