19.02.2021 Президентом підписано Указ «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19.02.2021 року “Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)”» від 19.02.2021 № 64/2021 (далі – Указ № 64/2021).
Указом № 64/2021 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19.02.2021 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», а саме:
«відповідно до статті 5 Закону України «Про санкції» Рада національної безпеки і оборони України в и р і ш и л а:
1. Підтримати внесені Службою безпеки України пропозиції щодо застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій).
2. Застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до:
1) фізичних осіб згідно з додатком 1;
2) юридичних осіб згідно з додатком 2.
3. У додатку 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29 січня 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», уведеного в дію Указом Президента України від 29 січня 2021 року № 36, позицію 1 викласти у редакції, що додається (додаток 3).
4. Кабінету Міністрів України разом зі Службою безпеки України та Національним банком України забезпечити реалізацію і моніторинг ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених пунктом 2 цього рішення.
5. Міністерству закордонних справ України поінформувати компетентні органи Європейського Союзу, Сполучених Штатів Америки та інших держав про застосування санкцій і порушити перед ними питання про запровадження аналогічних обмежувальних заходів.»
Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19.02.2021 року набрало чинності з дати його опублікування, тобто з 19.02.2021.
Нагадаємо, що пунктом 11 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
В свою чергу частиною 5 статті 17 Закону зазначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Отже, замовник має самостійно перевіряти інформацію щодо учасника та переможця процедури закупівлі в частині застосування санкцій у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Як прописати в тендерній документації вимоги до учасників та переможця процедури закупівлі з урахування електронізації читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статтях:
«Перші кроки до електронної тендерної документації та 8 важливих питань»;
«Інструкція щодо зазначення інформації по статті 17 Закону з урахуванням технічної реалізації»;
«Чотири важливих питання щодо електронізації статті 17 Закону»