Рішення № 20108-р/пк-пз від 28.10.2020, оголошення № UA-2020-09-21-002780-a
Вимога тендерної документації
Відповідно до пункту 1.1 частини 1 розділу III документації встановлено, що учасник у складі пропозиції повинен надати витяг з Реєстру платників податку на додану вартість чи єдиного податку (якщо учасник є платником ПДВ чи єдиного податку).
Позиція скаржника
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Інформація щодо платника ПДВ чи єдиного податку міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, зокрема, за наступними посилання.
Позиція замовника
Замовник зазначає: відповідно до пункту 183.12 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників податку, у якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку на додану вартість.
Але згідно з пунктом 2.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1130 від 14.11.2014 року (далі — Положення), реєстр — автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Кодексу для забезпечення:
- реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ;
- єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ;
- контролю за справлянням податку на додану вартість;
- організації суцільного й вибіркового аналізу.
Відповідно до пункту 7.4 Положення за запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно та безумовно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру. Витяг діє до внесення змін до Реєстру.
Отже, жоден чинний нормативно-правовий акт, зокрема Податковий кодекс України, Положення, не містить інформації про те, що Реєстр платників ПДВ є єдиним державним реєстром.
Позиція Органу оскарження
Згідно з частиною 5 статті 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Інформація щодо віднесення учасників до платників ПДВ чи єдиного податку міститься у Реєстрах платників податку на додану вартість та єдиного податку, доступ до яких є вільним.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
У зв’язку з вищевикладеним редакція порталу RADNUK.COM.UA радить використовувати у власній діяльності статтю «Не вимагай того, що можеш побачити і сам!».