Перше інтерв’ю з керівником ДП «Прозорро» Ярославом Любченком

Редакція
163
3 Листопада 2025
Перше інтерв’ю з керівником ДП «Прозорро» Ярославом Любченком
163
3 Листопада 2025

У матеріалі «Новий керівник ДП „Прозорро“» редакція порталу «Радник» поспішила вас проінформувати, що 15.08.2025 Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства призначило тимчасово виконуючим обов’язки генерального директора ДП «Прозорро» Ярослава Любченка.

До цього Ярослав Любченко обіймав керівні посади в Національному агентстві з питань запобігання корупції. Кар’єру в НАЗК розпочав у 2020 році з посади заступника керівника апарату, згодом очолив юридичне управління. За час роботи в НАЗК він розбудував напрями юридичної роботи, формування політики доброчесності у сфері безпеки та оборони, а також стратегічного аналізу корупційних ризиків.

Для того щоб познайомитися з новим директором ДП «Прозорро» та поговорити про ключові завдання та плани нового очільника, редакція порталу «Радник у сфері публічних закупівель» звернулася безпосередньо до Ярослава Любченка.

Радник. Ярославе, добрий день! Розкажіть, будь ласка, трохи про себе: який маєте професійний досвід, як він допомагає вам у ролі керівника ДП «Прозорро»? Якими, на вашу думку, є головні цілі, над якими варто працювати команді сьогодні, щоб забезпечити подальший розвиток системи публічних закупівель?

Ярослав Любченко. Мій професійний досвід починався у міжнародних організаціях. Останні п’ять років я працював у Національному агентстві з питань запобігання корупції над розбудовою НАЗК,  упровадженням політик доброчесності та аналізом корупційних ризиків, особливо у сфері безпеки та оборони. Також я представляв НАЗК у взаємодії з міжнародними організаціями: ОЕСР, НАТО, ООН. Цей досвід навчив мене системності та принциповості — умінню будувати процеси так, щоб вони підвищували довіру суспільства, та розбудовувати екосистему.

Наша команда сьогодні фокусується на декількох ключових цілях для подальшого розвитку Prozorro. Перша — це євроінтеграція: ми маємо максимально наблизити українську систему закупівель до європейських стандартів, щоб і законодавство, і технічні рішення відповідали вимогам ЄС.

Друга — цифровізація та спрощення процедур: впроваджуємо нові інструменти на кшталт електронних контрактів, інтегруємо Prozorro з іншими державними системами, аби закупівлі були зручними, швидкими та ефективними.

Третя — команда і довіра: я вважаю стратегічною цінністю атмосферу командної роботи та спільну зосередженість на результаті. Для мене дуже важливо, щоб Prozorro залишалася потужним інститутом держави — тим фундаментом, на якому вибудовується нова якість взаємин між державою і суспільством.

Радник. Система публічних закупівель уже стала символом прозорості. На вашу думку, які основні виклики стоять перед нею сьогодні, і як ви плануєте з ними працювати?

Ярослав Любченко. Найбільший виклик для Prozorro сьогодні — це, безперечно, євроінтеграція. Серед перших тем у переговорах про вступ України до ЄС є гармонізація законодавства у сфері публічних закупівель, тож ми повинні привести наші правила і процеси в повну відповідність з європейськими директивами. Це масштабне завдання, яке вимагає і змін у законодавстві, і технічного доопрацювання системи. Але я сприймаю його не лише як виклик, а і як можливість: інтегруючись до європейської спільноти, ми підвищимо стандарти прозорості та ефективності закупівель, зробимо Prozorro ще більш сучасною і зручною для користувачів.

Система Prozorro в багатьох аспектах відповідає цим стандартам і навіть перевищує їх завдяки електронізації процедур і відкритості даних.

Ще одна значна проблема — це забезпечення стійкого фінансування розвитку Prozorro. Наша система потребує постійного технічного оновлення, кіберзахисту, підтримки інновацій. На тлі економічних труднощів та пріоритетності видатків на оборону державі інколи складно знайти достатньо ресурсів на ІТ-розвиток. Тому ми активно шукаємо підтримки: співпрацюємо з міжнародними донорами, урядовими програмами, обґрунтовуємо важливість інвестицій у Prozorro як у критичну інфраструктуру. Адже якщо система залишатиметься надійною, швидкою та прозорою, це збереже довіру бізнесу, громадян та міжнародних партнерів.

Крім того, ми працюємо в умовах війни, що само по собі є безпрецедентним викликом. Закупівлі для оборони мають бути одночасно швидкими й підконтрольними — тут ми впроваджуємо спеціальні інструменти, як-от оборонний DPS (динамічна система закупівель), аби прискорити процес без втрати прозорості.

Також перед нами стоїть завдання забезпечити повну прозорість використання коштів на відбудову країни. Усі ці виклики комплексні, наша команда має чіткий план, як з ними впоратися. Ми дивимося на них стратегічно — і як лідери думок, і як технологи.

Радник. Які технічні оновлення електронної системи закупівель заплановано для подальшої цифровізації та оптимізації процесів у сфері публічних закупівель?

Ярослав Любченко. Найближчим часом у Prozorro заплановано кілька ключових оновлень для підвищення зручності та цифровізації системи. Серед них — розвиток е-контрактингу для повністю онлайн-укладання договорів, електронізація тендерної документації, а також розвиток динамічної системи закупівель (DPS) для швидких оборонних закупівель.

Ми активно оновлюємо електронну систему Prozorro, щоб зробити закупівлі ще більш цифровими та зручними для всіх сторін. Один із головних проєктів — впровадження електронного контрактингу (E-Contract). Фактично, ми хочемо перевести укладання договорів у повністю онлайн-формат: система вже в тестовому режимі формує типовий контракт на основі даних тендеру — предмета закупівлі, ціни, характеристик — і замовник з постачальником можуть підписати його електронним підписом без паперів і зайвих зустрічей. Контракт можна укласти швидко, а головне — вся історія зберігається в системі, що підвищує прозорість і підзвітність.

Prozorro вже автоматично генерує певні протоколи: раніше уповноважена особа мала вручну готувати їх та завантажувати в систему, а тепер система сама формує протокол на основі внесених даних. Це економить час і мінімізує людський фактор у рутинних операціях.

Також у системі вже реалізована частина електронної тендерної документації: стаття 16 Закону,  стаття 17 Закону (пункт 47 Особливостей) та інші вимоги.

Наступний крок — електронізувати тендерну документацію повністю, щоб від оголошення до звіту про виконання договору все було в електронних полях, без необхідності завантажувати текстові чи PDF-файли.

Радник. Які напрямки є пріоритетними в цьому році, та які цілі ставите на 2026 рік? Як щодо ШІ?

Ярослав Любченко. Цього року ми зосереджені на інтеграції з державними системами, щоб замовникам і постачальникам було легше працювати. Відбудеться друга частина інтеграції з DREAM для контролю виконання контрактів і з ЄДЕССБ для автоматичного обміну даними у сфері будівництва. Також впроваджуємо нові процедури закупівель відповідно до директив ЄС. На 2026 рік головна мета — ще наблизити Prozorro до європейських стандартів та показати приклад сучасної цифрової системи закупівель.

ШІ вже активно застосовується в ЕСЗ на рівні електронних майданчиків як додатковий сервіс, що допомагає з розв’язуванням різноманітних задач, таких як швидкий контекстний пошук або створення короткого змістовного переліку вимог тендерної документації.

Ми, як ДП, також дивимось у цьому напрямку. Це недешево, і ми шукаємо фінансування.

Радник.  Просимо прокоментувати нещодавнє оновлення в системі Prozorro (з 09.10.2025), яке стосується можливості замовників самостійно переглядати рішення про кваліфікацію учасників. Чим було обумовлене це нововведення, адже, наприклад, порядок проведення відкритих торгів чи ЗУ «Про публічні закупівлі» не наділяє замовника таким правом? Нагадаємо, що ДАСУ у своїх висновках моніторингів закупівель зазначала: скасування замовником власного рішення можливе лише в разі виконання рішення органу оскарження. Чи очікуються зміни в законодавстві щодо цього питання або ж технічні зміни в системі?

Ярослав Любченко. Насправді замовники завжди мали можливість переглянути власне рішення про кваліфікацію — принаймні у тих випадках, коли цього вимагав орган контролю чи оскарження.

Жовтневе оновлення системи не запровадило якогось нового «права» для замовників, а лише усунуло технічні обмеження, які раніше унеможливлювали реалізацію передбачених законодавством процедур. Раніше траплялися ситуації, коли Державна аудиторська служба у своєму висновку зобов’язувала замовника усунути порушення, наприклад скасувати дискваліфікацію учасника. Технічно зробити це в Prozorro було неможливо, адже система блокувала будь-які зміни до рішення про кваліфікацію, окрім тих, що ґрунтувалися на рішенні АМКУ.  Ми отримували багато звернень щодо цього і від замовників, і від контролюючих органів.

Тому ми доопрацювали функціонал: тепер за наявності законних підстав (рішення АМКУ або вимоги Держаудитслужби) замовник може внести зміни до рішення про кваліфікацію учасника.

Таким чином, ми привели роботу системи у відповідність до вимог законодавства та практики контролюючих органів, забезпечивши замовникам можливість діяти в межах правових норм без технічних перешкод.

Радник. Маємо окреме питання від наших практиків, і стосується воно локалізації. Чому технічно реалізовано так, що коли замовники вибирають «локалізований товар», на майданчику відразу «вшито» код за ДК 021:2015 під цей товар? Це питання до майданчиків чи все ж таки це технічне завдання від ДП «Прозорро»? Чому так реалізовано, адже наразі в законодавстві немає прив’язки до коду ДК, а локалізація застосовується саме до товару, що є в переліку незалежно від коду ДК?

Ярослав Любченко. Тут потрібно розуміти логіку самої вимоги локалізації. Уряд затвердив перелік товарів, які підпадають під локалізацію, і визначив їх через категорії (фактично через певні групи за кодами ДК 021:2015). Наше завдання як ІТ-розробників було зробити так, щоб якщо замовник вибирає товар з того списку, система однозначно «розуміла», що це саме локалізований товар і до нього треба застосувати вимоги закону про локалізацію. Найпростіший і найнадійніший спосіб — прив’язати цей перелік до конкретних кодів CPV (ДК 021:2015).

Таким чином, коли ви на майданчику вибираєте опцію «локалізований товар», Prozorro автоматично підставляє відповідний код ДК. Це не примха майданчиків чи Prozorro, а технічна реалізація вимоги закону.

Чому без коду ніяк? Бо альтернатива — щоб система «читала» кожну тендерну документацію і намагалася здогадатися з тексту, про який товар йдеться, і чи є він у списку локалізованих. Погодьтеся, це нереально автоматизувати без помилок. Код CPV — універсальний ідентифікатор предмета закупівлі. Якщо, скажімо, товар «автобус» має певний код, то система бачить цей код і знає: це автобус, він входить до переліку локалізованих, отже треба запросити від учасників сертифікат про локалізацію. Якби ми дозволили вибирати опцію локалізації без прив’язки до коду, виникнув би хаос: хтось назвав товар «автобус» у назві тендеру, хтось — «транспортний засіб», і проконтролювати автоматично дотримання вимоги було б неможливо.

Звичайно, ми розуміємо, що в законодавстві прямо не прописано «прив’язувати до коду ДК». До ДП надсилали ряд запитів щодо прив’язки до коду ДК. Роз’яснення законодавства щодо публічних закупівель належить до сфери компетенції Міністерства економіки.

Радник. Яка ваша стратегія щодо масштабування Prozorro Market найближчого року, зокрема для необоронних та оборонних замовників? Чи планується розширення функціоналу, наприклад, для складніших товарів?

Ярослав Любченко. Сьогодні через Prozorro Market тисячі установ купують усе — від канцтоварів і меблів до складнішого обладнання — швидко та зручно. У середньому закупівля через Prozorro Market триває всього близько 8 днів, а економія становить понад 10 млрд грн. Тому наша стратегія — нарощувати цей успіх і далі масштабувати каталоги.

Щодо функціоналу — ми готові рухатися далі. Уже обговорюємо можливість запуску в Prozorro Market закупівлі простих послуг. Наприклад, щоб замовник міг так само швидко закупити не лише товар, а й послугу, наприклад, дрібний ремонт чи обслуговування техніки.

Звісно, тут потрібні зміни у правилах, тому поки що це лише пілотний проєкт на горизонті 2026 року. Але стратегічно ми бачимо Prozorro Market універсальним майданчиком, де можна придбати все необхідне для державних потреб, не вдаючись до довгих тендерів. Це не замінює конкурентні торги для великих проєктів, але прекрасно працює для стандартних, масових закупівель.

Радник. Які критерії та процедури відбору постачальників на Prozorro Market ви вважаєте найбільш критичними для забезпечення доброчесності та якості?

Ярослав Любченко. За відбір постачальників в  Prozorro Market відповідають адміністратори каталогу. Саме вони встановлюють вимоги, яким мають відповідати постачальники, щоб мати можливість продавати свої товари замовникам. Для одних категорій товарів ці вимоги можуть бути простішими, для інших — більш суворими.

Завдяки таким вимогам, з одного боку, створюються передумови для доброчесної конкуренції між постачальниками. З іншого боку, замовники мають бути впевненими, що вчасно отримають товар належної якості.

Тому важливо, щоб постачальники, які поводяться недоброчесно, відмовляються від укладання договору, зменшують кількість товару шляхом збільшення ціни, постачають неякісну продукцію або продукцію з іншими характеристиками, ніж передбачалося під час закупівлі, виключалися з каталогу.

Адміністратори каталогу серйозно ставляться до відбору постачальників до Prozorro Market, адже від цього залежить репутація каталогу. Існують чіткі критерії, що їх визначають фахівці, які управляють певною категорією товарів. Перед тим як постачальник отримує доступ до продажу в Prozorro Market, він має підтвердити відповідність цим вимогам.

Наприклад, для простих категорій це може бути мінімальний набір документів, а для складніших — наявність ліцензій, сертифікатів якості, успішного досвіду поставок тощо. Ми прагнемо знайти баланс, щоб з одного боку, до каталогу не потрапляли випадкові компанії-одноденки, з іншого — без надмірних бар’єрів для добросовісного бізнесу.

Такі правила відбору забезпечують чесну конкуренцію. Усі постачальники в рамках категорії перебувають у рівних умовах і розуміють, що від них очікується. Якщо компанія відповідає критеріям, вона може запропонувати свої товари тисячам замовників по всій країні. Але водночас замовник може бути впевнений, що до каталогу допущені лише перевірені продавці, які не зникнуть завтра і не підведуть з якістю.

Якщо постачальник поводиться недобросовісно, скажімо, виграв замовлення і відмовився підписати договір, або доставив товар гіршої якості, ніж обіцяв, його можуть виключити з Prozorro Market. Адміністратор каталогу аналізує ситуацію і приймає рішення про блокування. Це стимулює компанії працювати чесно, бо інакше вони втратять доступ до тисяч клієнтів.

Радник. Як Prozorro планує мінімізувати ризики, пов’язані з «технічними» учасниками, потенційним завищенням цін у маркетплейсі?

Ярослав Любченко. Ми прекрасно розуміємо ці ризики і впровадили вже кілька механізмів, щоб їх мінімізувати. По-перше, Prozorro Market тепер збирає та показує дані про ринкові цінові рівні. Постачальники, додаючи товари в каталог, вказують свої ціни за одиницю, і система накопичує статистику: які ціни пропонують різні продавці на той самий товар.

Замовник, плануючи закупівлю через Market, може побачити цей діапазон і, зокрема, сформувати адекватну очікувану вартість. Таким чином, якщо хтось із постачальників спробує виставити ціну значно вище ринкової, замовник це відразу помітить і не переплатить даремно. Прозорість цін допомагає уникнути їх необґрунтованого завищення.

По-друге, ми ввели чіткі правила проти змови та затягування. Якщо раптом група учасників грає нечесно — наприклад, кілька компаній подаються на закупівлю, затягують процес, а потім відмовляються підписати договір, щоб «вивести в переможці» когось із вищою ціною, — замовник не безсилий. Він може поскаржитися адміністратору каталогу. У нас уже є прецеденти, коли таких недобросовісних учасників блокують у системі. Для компанії це серйозний удар — бути виключеним з Prozorro Market означає втратити багато потенційних контрактів.

По-третє, ми рухаємося до того, щоб максимально оцифрувати і етап укладення договору. Коли електронні контракти в Prozorro Market стануть повсякденною нормою, система зможе автоматично фіксувати, хто і коли підписав або не підписав договір. Якщо постачальник виграв закупівлю і ухиляється від підписання — це одразу буде видно, і ця інформація йде в його «досьє». Адміністратор каталогу матиме повну картину, щоб оперативно відреагувати.

Радник. З огляду на програму Ukraine Facility та необхідність забезпечення прозорості використання міжнародної допомоги, яку роль відіграватиме Prozorro у моніторингу та звітності цих коштів? Чи потрібні технічні або методологічні доопрацювання системи для відповідності вимогам наших європейських партнерів?

Ярослав Любченко. Prozorro відіграє ключову роль у реалізації програми Ukraine Facility. Через нашу систему проходять закупівлі, профінансовані в межах цієї масштабної програми підтримки від ЄС. Усі тендери, де використовуються кошти донорів, відбуваються публічно, за загальними правилами законодавства, і кожен — від представників Єврокомісії до журналістів-розслідувачів — може відстежити шлях цих грошей.

Практично це виглядає так: у тендерній документації замовники обов’язково зазначають вимоги, пов’язані з Ukraine Facility (наприклад, частку місцевої складової, країну походження товарів, підтвердження відсутності підсанкційних компонентів тощо). Постачальники повинні надати відповідні сертифікати й документи, що підтверджують виконання цих вимог. Якщо якась пропозиція не відповідає визначеним критеріям, замовник має право її відхилити. А якщо, наприклад, уже після укладення договору з’ясується, що постачальник підпадає під санкції ЄС,  договір можуть розірвати.

З технічного боку ми швидко адаптували систему під потреби партнерів. Ще навесні додали в Prozorro спеціальні електронні поля для позначки «Ukraine Facility» та введення всіх потрібних даних. Раніше замовники вручну писали ці умови десь в електронних полях системи, зараз же система структурує цю інформацію. Це означає, що ані замовник не забуде прописати важливу вимогу, ані постачальник не зможе її проігнорувати.

Також на основі цих структурованих даних значно простіше готувати звітність для наших європейських партнерів. Ми можемо в кілька кліків сформувати реєстр усіх закупівель по Ukraine Facility із потрібними параметрами — від переможців і сум контрактів до відсотка локалізації товарів. Єврокомісія дуже високо цінує такий рівень прозорості.

Методологічно ми теж взаємодіємо з європейськими колегами: уважно вивчаємо їхні вимоги, консультуємо замовників, як правильно їх виконувати в наших реаліях. Якщо виникнуть нові умови чи показники — оперативно додамо їх у систему. Якщо Україна буде бездоганно виконувати правила донорів, ми не лише отримаємо максимум фінансування, а й зміцнимо нашу репутацію надійного партнера.

Радник. Процес інтеграції українського законодавства про публічні закупівлі з європейськими директивами є стратегічним пріоритетом. Які ключові зміни в Законі чи підзаконних актах ви вважаєте найбільш невідкладними для прискорення цієї інтеграції, і як Prozorro сприятиме їх впровадженню?

Ярослав Любченко. Як я вже згадував, прийняття нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» — це, мабуть, найнагальніший крок для повної гармонізації з директивами ЄС. Законопроєкт № 11520 зараз на порядку денному у Верховній Раді. Він фактично імплементує більшість положень європейських директив: вводить інноваційне партнерство, рамкові угоди, динамічні системи закупівель, спільні закупівлі кількома замовниками, зарезервовані контракти для соціальних підприємств, тобто цілу низку новацій, яких в українському законодавстві раніше не було. Прийняти цей закон критично важливо, і я сподіваюся, що це відбудеться якнайшвидше. 

З боку Prozorro ми готуємося до цих новацій наперед. Ми співпрацюємо з Мінекономіки й депутатами, які займаються цим законом: надаємо свої експертні пропозиції, щоб передбачити всі технічні моменти завчасно.

Окрім процедур, є ще кілька технічних речей, які треба зробити для повної євроінтеграції. Перше — забезпечити можливість публікації наших тендерів на європейському порталі TED (Tender Electronic Daily).

Для цього Prozorro повинна вміти формувати оголошення англійською мовою за стандартними європейськими формами й передавати їх у систему ЄС. Ми вже закладаємо таку функціональність у новий портал Prozorro.

Друге — приєднання до системи e-Certis. Це онлайн-довідник ЄС, де зібрана інформація про документи, що вимагаються в різних країнах під час тендерів. Коли Україна стане членом ЄС, наші документи (довідки, витяги тощо) повинні з’явитися в e-Certis, аби іноземні компанії розуміли наші вимоги. Ми як ІТ-платформа забезпечимо синхронізацію і обмін цими даними.

І третє — впровадження European Single Procurement Document (ESPD). Це стандартизована електронна самодекларація учасника тендеру щодо відповідності кваліфікаційним критеріям. Зараз європейські постачальники подають ESPD замість купи паперових довідок, і ми плануємо інтегрувати цю можливість у Prozorro, щоб і українські компанії користувалися таким спрощенням.

Таким чином, євроінтеграція для нас — це пакет «закон + ІТ». Prozorro тут грає роль двигуна змін: ми не чекаємо пасивно, а самі проактивно готуємося і прискорюємо процес настільки, наскільки це можливо на нашому рівні.

Радник. Prozorro часто наводять як приклад для інших країн. Який досвід України сьогодні є найбільш цінним для міжнародних партнерів?

Ярослав Любченко. Prozorro побудована так, щоб постійно розвиватися та масштабуватися. У системі поєднано центральну базу даних і децентралізований доступ до неї, що дозволяє гнучко працювати й швидко впроваджувати інновації.

Завдяки цьому Prozorro стала моделлю для наслідування серед державних закупівельних платформ: система отримала міжнародну премію World Procurement Awards  2016, Європейський банк реконструкції та розвитку назвав Prozorro рекомендованою моделлю для реформи закупівель, кейс Prozorro вивчають у Стенфорді, а українська делегація представила систему на форумі OECD як приклад ефективної електронної моделі закупівель.

Структура і кодова база Prozorro дозволяють іншим країнам адаптувати її технологію. 

Міжнародні партнери найбільше цінують наш досвід побудови прозорої і стійкої системи з нуля — причому в доволі стислі строки і в непростих умовах. Prozorro свого часу стала проривом: ми першими у світі запровадили архітектуру «центральна база даних + багато підключених майданчиків». Це поєднання централізованої державної бази даних із децентралізованим фронт-ендом дало неймовірний ефект. Система вийшла гнучкою і масштабованою: приватні майданчики конкурують за сервіс для бізнесу, а всі дані зберігаються у держави й доступні для громадського контролю. Багатьом країнам цей підхід сподобався. Європейський банк реконструкції та розвитку навіть офіційно рекомендував модель Prozorro для реформ закупівель в інших державах.

Але не тільки технологія важлива. Наш підхід «всі бачать все» — тобто максимальна відкритість даних — став новим стандартом. Раніше урядові системи закупівель у багатьох країнах були закритими, громадськість не мала доступу до інформації. Ми ж довели, що відкритість не лише підвищує довіру, а й покращує ефективність: коли всі бачать, як витрачаються кошти, і бізнес, і чиновники поводяться відповідальніше. Кейс Prozorro нині вивчають студенти у Стенфорді — для світу це вже приклад вдалої антикорупційної інновації.

Радник. «Прозорро» — це не лише технічна система, а й спільнота людей, які працюють над змінами у сфері публічних закупівель. Що, на вашу думку, є головним фактором успіху команди? І що особисто вас мотивує продовжувати працювати над розвитком цієї системи, яка фактично стала брендом прозорості держави?

Ярослав Любченко. Люди — ось що робить Prozorro особливим. Мені пощастило очолити команду, яка об’єднана спільними цінностями: нетерпимістю до корупції і бажанням змінювати країну на краще. У нас невеликий колектив, але кожен — професіонал і амбасадор Prozorro.

Головний фактор успіху команди Prozorro, на мою думку, — це щира віра в ту місію, яку ми виконуємо. Коли ти усвідомлюєш, що твої зусилля економлять державі мільйони, роблять закупівлі ефективними, а значить, рятують життя солдатам чи забезпечують ліками лікарні, це надихає. У нашій команді панує атмосфера довіри і підтримки: кожен може запропонувати ідею, відкрито обговорити проблеми. Ми згуртовані спільною метою зробити державу сильнішою. Така культура, де всі «горять» ідеєю, і є секретом успіху Prozorro.

Що мене мотивує особисто? Передусім — відчуття реального впливу і результату. Я бачу, як Prozorro змінює країну. Пам’ятаю часи, коли публічні закупівлі були синонімом корупції, «відкатів», закритих угод. Зараз же, завдяки Prozorro, українці можуть контролювати, куди йдуть їхні податки, замовники можуть швидко закупити якісний товар і навіть зекономити, бізнес має справедливий доступ до державних замовлень, а міжнародні партнери ставлять нас у приклад. Усвідомлення, що я причетний до цього успіху, — величезний стимул.

Додатково мене надихає моя команда:  їхній ентузіазм заразливий. Коли бачиш, як розробники чи аналітики прагнуть зробити ще якийсь сервіс для зручності користувачів або знайти новий спосіб виявити порушення, розумієш, що не маєш права зупинитися.

Є і особистий чинник: для мене робота Prozorro є брендом прозорості нашої держави, і я пишаюся, що можу робити свій внесок у зміцнення цього бренду.

Дякуємо, Ярославе, за відверту та змістовну розмову. Бажаємо успіхів у подальшій роботі над розвитком Prozorro та зміцненні довіри до публічних закупівель України.

Гід для новачків

Перші кроки до успішної участі в публічних закупівлях

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО