Найголовніше за тиждень (до 04.04.2025)

Катерина Плашенко
688
5 Квітня 2025
Найголовніше за тиждень (до 04.04.2025)
688
5 Квітня 2025

Сьогодні поговоримо про документи на право підписання договору про закупівлю та про оновлення функціоналу щодо локалізації в закупівлях. Також розкажемо про різні норми щодо локалізації для оборонного замовника, розберемось, чому уповноваженій особі потрібно оформлювати паперовий протокол, і проаналізуємо узагальнену практику АМКУ щодо забезпечення тендерної пропозиції і норми «24 години на виправлення».

  • За замовчуванням переможець тендеру не зобов’язаний завантажувати на Prozorro документи на право підписання договору, адже законодавством визначено обов’язок надання документів на право підпису при укладенні договору про закупівлю. Утім, формулювання «при укладенні договору» може розцінюватися по-різному, адже конкретного визначення цього поняття немає. Тому таке формулювання законодавця дає можливість учаснику балансувати: тобто надати такі документи через електронну систему або ж у паперовому вигляді при направленні договору. Однак ми радимо в будь-якому випадку, незалежно від того, встановлено вимогу щодо надання документів на право підписання договору про закупівлю в систему в тендерній документації чи ні, все одно завантажити такі документи, а також надати їх замовнику в паперовому вигляді (найкраще — засвідчені учасником копії) при передачі підписаного з боку учасника договору. Більше — у статті «Документи на право підписання договору про закупівлю: чи потрібно завантажувати в систему?».
  • З 20.03.2025 в замовників з’явилась можливість встановити вимогу до локалізованого товару в запиті пропозицій, а також оновлено функціонал щодо локалізації товарів у таких процедурах: відкриті торги з особливостями; відкриті торги з публікацією англійською мовою; рамкова угода. Зверніть увагу, що під час закупівлі локалізованого товару, вартість якого дорівнює або перевищує 200 тис. грн, мінімальний ступінь локалізації виробництва у 2025 році повинен бути 25 %, відповідно до підпункту 1 пункту 6.1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Детальніше — у матеріалі «Оновлення функціоналу щодо локалізації в закупівлях».
  • Державному замовнику не слід плутати поняття локалізації в публічних закупівлях та поняття локалізації в розумінні постанов Уряду № 1504 та № 208. Локалізація в публічних закупівлях, які здійснюються згідно з Законом з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, та локалізація згідно з постановами Уряду № 1504 та № 208 — це різні норми. Вимоги щодо локалізації згідно з постановами № 1504 та № 280 розповсюджуються на державних замовників у сфері оборони, службу державного замовника, а також військові частини, організації (установи, заклади), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення оборонних закупівель. Більше — у статтях «Постанова „Зброя Перемоги“ і норми локалізації» та «Про державну підтримку вітчизняних виробників в частині локалізації під час оборонних закупівель».
  • У статті «Чи потрібно оформлювати паперовий протокол» ми доходимо висновку, що попри те що електронна система закупівель формує електронні протоколи автоматично на підставі інформації та рішень уповноваженої особи, наразі фахівці порталу Радник рекомендують замовникам дотримуватись порядку ведення протоколів, що діяв до впровадження електронних протоколів, і на виконання частини 10 статті 11 Закону оформлювати паперові протоколи.
  • Якщо учасник не надав саме забезпечення тендерної пропозиції або надав забезпечення щодо іншої процедури закупівлі, це є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Якщо замовник вимагає надати забезпечення у вигляді страхової гарантії, а учасник надає банківську гарантію (або навпаки), це є підставою для відхилення тендерної пропозиції. При цьому, якщо учасник не надав / надав не в повному обсязі супровідні документи до забезпечення тендерної пропозиції, це є підставою для використання замовником норми «24 години на виправлення», і учасник може виправити таку невідповідність. Більше — у статті «Забезпечення тендерної пропозиції та норма „24 години на виправлення“: узагальнена практика АМКУ».

Можливо, вам стане в пригоді взірець звернення до ТПП щодо надання інформації про коливання ціни на товар.

Гід для новачків

Перші кроки до успішної участі в публічних закупівлях

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО