Цього тижня приділили увагу здійсненню закупівлі робіт та коригуванню проєктної документації, також розглянули випадки, коли електронна система працює некоректно, що впливає на правомірність і своєчасність вчинення дій в ЕСЗ, для замовників, які здійснюють медичні закупівлі, повідомляємо про новий класифікатор НК 031:2024 «Національна номенклатура медичних виробів» тощо.
- Настановою з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво зазначено, що експертиза проєктної документації — робота, пов’язана з визначенням відповідності проєктних рішень вихідним даним на проєктування, нормативно-правовим актам, будівельним нормам, стандартам і правилам. Експертиза є завершальним етапом розроблення проєктної документації. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» визначено, що схвалення та перезатвердження проєктів будівництва здійснюється у порядку, встановленому для їх затвердження. Після коригування розробленої та затвердженої проєктної документації перед замовником постає питання, у яких випадках здійснюється повторна експертиза проєктної документації. Відповідь на це питання знайдете у статті «Коли проводиться коригування та повторне затвердження проєктної документації».
- Якщо проєктна документація буде передбачати заміну чи встановлення вікон, такі роботи класифікуватимуться як роботи за об’єктом будівництва. Якщо замовнику потрібно здійснити відновлювальні роботи щодо встановлених вікон, у яких виникає періодична потреба, то такі роботи можуть бути віднесені до поточного ремонту. Водночас замовники можуть купувати окремо вікна як товар та окремо роботи з їх встановлення, адже за своєю суттю вони дійсно купують металопластикові чи дерев’яні вікна (товар), вартість яких значно більша, ніж вартість робіт із їх встановлення. Як правильно визначити предмет закупівлі у разі заміни вікон, розказали у статті «Чи може заміна вікон вважатися роботами».
- Якщо через технічні проблеми в роботі авторизованого електронного майданчика не вдається дотриматися норм Закону України «Про публічні закупівлі» в частині своєчасного оприлюднення інформації про закупівлю, зокрема прийняття рішення про внесення змін до тендерної документації або виконання рішення Антимонопольного комітету за наслідками розгляду скарги у відкритих торгах з особливостями, Мінекономіки рекомендує звертатися до адміністратора електронної системи. Як правильно це зробити та у яких випадках, дізнаєтеся зі статті «Мінекономіки про те, як діяти замовнику в разі виникнення технічних проблем у роботі майданчика».
- Наказом Мінекономіки від 24.09.2024 № 23992 затверджено національний класифікатор НК 031:2024 «Національна номенклатура медичних виробів». Новий класифікатор НК 031:2024 «Національна номенклатура медичних виробів» є адаптованим перекладом класифікатора ЄС і покликаний гармонізувати законодавство України на шляху до вступу в євроспільноту. Форма класифікатора значно різниться з класифікатором НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів». Яким же класифікатором користуватися? Пояснюємо у статті «Щодо використання НК 031:2024 „Національна номенклатура медичних виробів“».
- Одним з кваліфікаційних критеріїв, відповідно до статті 16 Закону, є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вказаний критерій характеризує здатність учасника забезпечити належне виконання поставки товару, надання послуги, виконання роботи необхідними людськими ресурсами, рівень вимог до яких має бути пропорційним предмету договору. Питання, які пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 № 286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників». Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж Інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники, сумісники, працюючі за цивільно-правовими договорами. Чи можна вимагати наявність лише штатних працівників під час проведення відкритих торгів, розібралися у статті «Вимога тендерної документації — тільки штатні працівники: чи правомірно?».
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема шпаргалку уповноваженої особи щодо (не)опублікування додаткових угод.