Позиція органу оскарження щодо деяких нюансів встановлення кваліфікаційного критерію «наявність фінансової спроможності»

Олег Підгірський
1143
28 Вересня 2023
Позиція органу оскарження щодо деяких нюансів встановлення кваліфікаційного критерію «наявність фінансової спроможності»
1143
28 Вересня 2023

Враховуючи норму пункту 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), замовник може встановити кваліфікаційний критерій «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», про що зазначає в тендерній документації.

Наведений кваліфікаційний критерій найбільш загадковий для закупівельників. Більшість замовників не знають, яка його мета. Тим більше не знають, як правильно та що вимагати для його підтвердження.

Якщо виходити з редакції самої норми пункту 4 частини 2 статті 16 Закону, ми бачимо конкретне визначення підтвердження фінансової спроможності учасника саме фінансовою звітністю.

Частиною 3 статті 16 Закону визначено лише одне обмеження, а саме в разі встановлення кваліфікаційного критерію щодо фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівлі на частини).

...
Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО