Фахівці порталу «Радник у сфері публічних закупівель» натхненно працюють, щоб розібратися в усіх тонкощах публічних закупівель. Наводимо добірку статей цього тижня, де розглянули актуальні теми щодо проведення публічних закупівель.
- Якщо вартість послуг з адаптації програмного забезпечення перевищує вартість його серійної версії, то програмне забезпечення доцільно закуповувати саме як послугу з впровадження програмного забезпечення, до складу якої увійдуть постачання серійного програмного забезпечення та супутніх послуг з його впровадження у замовника (адаптації, модифікації, налаштування тощо). Усі способи закупівлі програмного забезпечення залежно від його специфіки та умов функціонування розглянули у статті «Купуємо програмне забезпечення: як правильно вибрати код закупівлі?».
- Законодавством чітко не визначено вимоги вказувати саме код ДК 021:2015 в умовах договору. Якщо формулювання сутності предмета закупівлі зазначено правильно та відповідає тому, що вказано в інших документах закупівлі, то відсутність лише коду за ДК 021:2015 можна не вважати помилкою, ба більше, це не є підставою для відміни торгів. До того ж у цьому випадку зазначене не повинно призвести до відмови органом Казначейства у реєстрації бюджетних зобов’язань. Умови зазначення найменування предмета закупівлі в договорі про закупівлю докладно розглянули у статті «В одному договорі зазначено декілька кодів ДК: як погляне на це Казначейство?».
- Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII забезпечення тендерної пропозиції — надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Виходячи зі змісту цієї норми, визначено конкретний вид забезпечення виконання зобов’язань, що встановлені частиною 1 статті 546 Цивільного кодексу України, а саме гарантія. Як визначити форму забезпечення тендерної пропозиції та на яких умовах її вимагати, читайте у статті «Забезпечення тендерної пропозиції за Особливостями».
- Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави. У статті «АРМА: про підтвердження виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» розглянули, який документ про передачу активів та у які строки видається.
- Починаючи з 19.05.2023 переможець процедури закупівлі під час укладення договору не повинен надавати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, адже норми Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 з урахуванням останніх змін, такої норми не містять. Детальніше — у статті «З 19.05.2023 дозвіл або ліцензію не вимагаємо».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити зразок протоколу про визначення учасника переможцем та намір укласти договір з урахуванням виправлення учасниками виявлених невідповідностей.