Цей тиждень був значимим у сфері публічних закупівель, адже Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), зазнали уже дев’ятих змін. Тримаємо руку на пульсі, моніторимо усі нововведення та аналізуємо, як застосовувати «нові» правила у роботі. Пропонуємо вашій увазі добірку цікавих і корисних статей цього тижня.
- Постанова № 471 про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 і від 21.03.2023 № 253 набрала чинності 19.05.2023. У статті «Глобальні зміни в закупівлях уже на носі! Відповідь на основне питання та загальний огляд змін» наводимо порівняльний огляд змін до постанови.
- У статті «Зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель набувають чинності 19.05.2023: три перші кроки уповноваженої особи» ми пропонуємо перші кроки уповноваженої особи у зв’язку зі змінами.
- Цього тижня Міністерство економіки України розмістило новий рекомендаційний лист № 3323-04_22523-06, у якому, зокрема, повідомило, що, враховуючи зміни пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону «Про публічні закупівлі». Детальніше — у статті «Огляд листа Мінекономіки від 17.05.2023».
- У разі встановлення замовником факту невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, у тому числі відсутності інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією в розділі «Кваліфікаційні критерії», замовник повинен оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. У яких випадках замовник не може надати можливість учаснику виправити невідповідності, а в яких повинен це зробити, розглянули у статті «П’ять порад для підготовки тендерної документації з урахуванням норм щодо усунення невідповідностей за пунктом 40 Особливостей».
- Пунктом 8 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі — Постанова № 1275 та Особливості № 1275 відповідно), державний замовник готує оголошення про закупівлю, у якому зазначається інформація згідно з додатком 2 до Постанови № 1275. Складати протокол про оголошення оборонної закупівлі згідно з пунктом 8 Особливостей № 1275 законодавчого обов’язку немає. Постанова № 1275 чітко не встановлює такого обов’язку. У які терміни та куди потрібно надсилати оголошення про оборонні закупівлі, розглянули у статті «Оголошення про оборонні закупівлі: у які терміни надсилати; куди надсилати; чи готувати протокол?».
Зверніть увагу, з 19.05.2023 діє нова редакція Особливостей здійснення публічних закупівель!