Відслідковуємо й аналізуємо все, що відбувається у сфері публічних закупівель, щоб тримати вас у курсі закупівельних подій. Тому пропонуємо добірку корисних статей, які допоможуть у вирішенні багатьох питань, що виникають під час проведення закупівель.
- Державна аудиторська служба України, відповідно до статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», може здійснювати перевірку закупівель. При цьому результати таких перевірок відображаються в акті перевірки. Керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об’єкта контролю зобов’язані ознайомитися з актом ревізії та в разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники акта.
У разі наявності заперечень щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із запереченням. У разі підписання акта ревізії із запереченнями керівник об’єкта контролю у строк не пізніше ніж 5 робочих днів після повернення органу державного фінансового контролю акта ревізії повинен подати йому підписані заперечення. Якщо протягом цього строку заперечення щодо акта не надійдуть, орган державного фінансового контролю вживає заходів для реалізації результатів ревізії. Докладніше читайте у статті «Результат перевірки закупівель відображають в акті. Та чи потрібно його підписувати у разі наявності заперечень?».
- Враховуючи Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), для успішного здійснення процедури відкритих торгів достатньо подання щонайменше однієї пропозиції, оскільки Особливості не встановлюють вимог щодо обов’язковості участі саме двох учасників. У статті «Чи визначається аномально низька ціна у разі участі в закупівлі лише одного учасника» розберемо, чи обраховується аномально низька ціна, якщо свою пропозицію подав лише один учасник.
- У разі, якщо інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та / або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній та / або громадській безпеці і порядку, та / або безпеці об’єктів енергетичної чи газової інфраструктури та / або об’єктів електроенергетики, та / або об’єктів розробки чи видобування вуглеводнів, за наявності відповідного обґрунтування, замовник може здійснити закупівлю згідно з підпунктом 1 пункту 13 Особливостей без використання електронної системи закупівель шляхом укладення прямого договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. У статті «Мінекономіки про укладення прямого договору, коли інформація може нести загрозу національній та громадській безпеці» розглядаємо, до якої інформації не може бути обмежено доступ.
- Сонячні електростанції (далі — СЕС) — це інженерні споруди, що перетворюють сонячну енергію в електричну. Перед початком будівництва важливо визначити, які саме сонячні панелі будуть використовуватися та як вони будуть розміщені. Як закуповувати СЕС, ми розглянули у статті «Закупівлі для будівництва промислових сонячних електростанцій: на що треба звернути увагу».
- Під час закупівлі пального замовники закуповують талони/скретч-картки/паливні картки/тощо для заправки на автозаправних станціях. Нерідко у замовників виникає питання, як правильно прописати місце поставки в оголошенні про проведення відкритих торгів та в умовах тендерної документації. Про це читайте у статті «Як визначити місце поставки при закупівлі нафтопродуктів (у талонах)».
До речі, кожен передплатник порталу може завантажити зразок договору на закупівлю товару (прямий договір).