Тестовий моніторинг
Наразі, згідно з наказом ДАСУ від 21.09.2018 № 208, відбувається тестування персонального кабінету Держаудитслужби в електронній системі закупівель. Тестування відбувається в результаті здійснення заходів у персональному кабінеті Держаудитслужби в електронній системі закупівель, передбачених для здійснення моніторингу закупівель відповідно до доданого переліку (за згодою відповідних замовників):
- UA-2018-08-03-002144-b 3 серпня 2018 р. Інформація, отримана від замовника.
- UA-2018-09-13-000201-a 13 вересня 2018 р. Інформація, отримана від замовника.
- UA-2018-06-13-000667-b 13 червня 2018 р. Інформація, отримана від замовника.
- UA-2018-09-06-002134-a 6 вересня 2018 р. Інформація, отримана від замовника.
- UA-2018-09-13-000379-c 13 вересня 2018 р. Інформація, отримана від замовника.
- UA-2017-07-07-001332-b 7 липня 2017 р. Інформація, отримана від замовника.
- UA-2018-08-31-000153-a 31 серпня 2018 р. Інформація, отримана від замовника.
Детальніше із запровадженими змінами, процедурою проведення моніторингу закупівель та коментарями редакції можна ознайомитись у випуску журналу № 2 (77) за лютий 2018 року на стор. 36–47.
Технічні проблеми в майданчиків ProZorro
Двадцять шостого вересня був зафіксований критичний апаратний збій кореневих маршрутизаторів інтернет-провайдера Gigatrans, на якому хоститься частина авторизованих майданчиків системи ProZorro (E-tender, «Держзакупівлі.Онлайн», Smarttender, IZI.TRADE, «25/8 АУКЦІОН», Brizol.net, «Твій Тендер», Gov.auction).
Отже, 26 вересня протягом доби доступ до центральної бази даних та аукціонів був частково обмежений у восьми з 26 майданчиків ProZorro. До вечора того ж дня свою роботу повністю відновили три майданчики, а до обіду 27 вересня решта учасників системи повністю вирішили питання доступу до ЦБД та аукціонів.
Як зазначено в офіційних відповідях майданчиків та провайдера, аварія мала унікальний характер, технічні спеціалісти неодноразово здійснювали заміну обладнання на резервне, проводили технічно-відновлювальні роботи, здійснювали повторне налаштування та налагодження ядра систем, перепідключення клієнтів до альтернативних ресурсів тощо, проте відновлення постачання послуг не могло бути здійснене в штатному режимі, визначеному договірними відносинами, через надвисокий рівень складності та системності даної аварії. Унікальність вказаної аварії також підтверджується даними виробника обладнання, для якого трабл-тікет щодо цієї ситуації визнано унікальним та першим в історії експлуатації та гарантійного обслуговування.
Наведені обставини свідчать про наявність форс-мажорних обставин, що мали надзвичайний, непередбачуваний та невідворотний характер та фактично унеможливили належне виконання зобов’язань авторизованих майданчиків із забезпечення їх доступності та дотримання допустимого рівня технічних збоїв у роботі, визначеного відповідно до Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 166 (далі — Порядок) та регламентів ЕТС.
Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» рекомендує замовникам, у яких на період збою були останні строки щодо розміщення інформації про закупівлю, передбачену статтею 10 Закону про публічні закупівлі та частиною 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі, підготувати протокол тендерного комітету або уповноваженої особи про те, що відсутня технічна можливість для розміщення інформації, передбаченої Законом про публічні закупівлі, у встановлені строки. У зв’язку із цим дана інформація буде розміщена тоді, як тільки для її розміщення буде технічна можливість.
Також письмово звернутися до майданчиків, у яких були технічні збої, та до ДП «Прозорро» з проханням надати письмове підтвердження про наявність форс-мажорних обставин, що мали надзвичайний, непередбачуваний та невідворотний характер та фактично унеможливили належне виконання зобов’язань авторизованих майданчиків із забезпечення їх доступності, та відсутність технічної можливості користуватися майданчиком у період з… по….