Найважливіше на закупівельному фронті (до 17.06.2022)

Марія Степічева
1371
17 Червня 2022
Найважливіше на закупівельному фронті (до 17.06.2022)
1371
17 Червня 2022

Попереджений — значить озброєний! Група компаній «Радник» постійно турбується, щоб ви були озброєні знаннями на закупівельному фронті. Так само і цього тижня ми підготували для вас добірку найважливішого:

  1. Під час моніторингу Держаудитслужби замовник у поясненнях щодо виявлених порушень посилається на воєнний стан. Чи виправдовує факт воєнного стану вчинене порушення замовника? Ні, на жаль, Держаудитслужба в сукупності виявлених порушень без жодних поблажок зобов’язала замовника розірвати договір про закупівлю. Ознайомтесь із деталями моніторингу та з переліком виявлених порушень у статті «Замовник виправдовує порушення воєнним станом: позиція ДАСУ».
  2. Закуповуєш — обґрунтовуй! Нагадуємо, що постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266  «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» досі є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Вимоги Постанови № 1266 стосуються саме конкурентних процедур закупівель, обов’язку оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, розміру бюджетного призначення під час оголошення спрощених закупівель та / або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, немає. Але замовник має підготувати та зберігати відповідне обґрунтування. Чому? Детальніше — у статті «Постанова № 1266: коли обґрунтування не оприлюднюємо, але зберігаємо».
  3. Ти пам’ятаєш, що в разі оскарження процедур закупівель потрібно підвантажувати в електронну систему докази? Директор Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель АМКУ Роман Коваль розповів, що принципової різниці між «довоєнними доказами» та доказами в період воєнного стану немає. Також зазначення в кінці скарги інформації «всі документи (докази) є у вільному доступі в Інтернеті, у тому числі на вебпорталі “Прозорро”» є «неякісним доказом». Більше про доказування в органі оскарження читайте на нашому порталі у статті «Представник АМКУ про застосування „доказів“ у публічних закупівлях».
  4. Уклали договір за Постановою № 169, а тепер бажаєте продовжити термін його дії, збільшити обсяг та ціну договору? На нашому порталі у статті «Внесено зміни до договору за Постановою № 169 в частині об’єму та ціни: чи включати додатковий об’єм у звіт?» ми розписали три шляхи оприлюднення такої інформації з прикладами труднощів, які можуть виникнути, та як це реалізувати на практиці. Укладення нового договору, публікація додаткової угоди шляхом внесення змін чи публікація після припинення / скасування воєнного стану — вирішуєте ви.
  5. Закуповуєте за Постановою № 169? Якщо так, то чи звернули увагу, що Постановою № 169 не встановлено ні форми, ні тлумачення того, чим саме є «перелік» та «обсяг» закупівель? У свою чергу, питання правильного розуміння цих понять турбує і закупівельну спільноту для правильного використання норм Постанови № 169. Що таке «перелік» та «обсяг» у розумінні Постанови № 169, розкрито у статті «Тлумачення понять „перелік“ та „обсяг“ у розумінні Постанови № 169».

Нагадуємо, що на порталі є розділ «Зразки документів», який ми постійно оновлюємо актуальними зразками.

Перемоги та миру! Разом ми все подолаємо!

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО