АМКУ працює! Відмова в задоволенні заяви про розгляд скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем

Олег Підгірський
1486
21 Квітня 2022
АМКУ працює! Відмова в задоволенні заяви про розгляд скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем
1486
21 Квітня 2022

Оскільки Антимонопольний комітет України відновив свою роботу в частині розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, портал RADNUK.COM.UA відновлює щотижневі публікації рубрики «Практика оскарження закупівель». Поновлюємо рубрику розглядом свіжої практики застосування норми абзацу 2 частини 15 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Так, згідно з абзацом 2 частини 15 статті 18 Закону № 922 за попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (функції якої сьогодні продовжує виконувати Постійно діюча адміністративна колегія відповідно до пункту 1 розділу II Закону України «Про внесення змін до Закону України „Про публічні закупівлі“ та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» від 03.06.2021 № 1530-IX) запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь у такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу, і такий розгляд скарги є відкритим, усі охочі можуть бути присутніми на її розгляді.

Користуйтесь прикладом заяви скаржника про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу.

Порядком участі суб’єкта оскарження та замовника в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу, затвердженим Розпорядженням АМКУ від 09.02.2021 № 3-рп, встановлено положення щодо заявлення сторонами оскарження бажання участі в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем.

Відповідно до пунктів 1-5 розділу 2 цього Порядку заява суб’єкта оскарження про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу подається разом зі скаргою до органу оскарження у формі електронного документа шляхом її завантаження через електронну систему закупівель у строк, встановлений статтею 18 Закону № 922 для подання скарги.

Заява замовника про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу подається до органу оскарження шляхом оприлюднення її через електронну систему закупівель протягом одного робочого дня із дня внесення скарги електронною системою закупівель до реєстру.

У заяві про участь у засіданні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу в приміщенні територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі — Комітет), поданій суб’єктом оскарження або замовником, обов’язково зазначається найменування того територіального відділення, у якому необхідно забезпечити участь заявника в проведенні Колегії.

Питання щодо розгляду заяви про участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу вирішується на засіданні Колегії та відображається в рішенні органу оскарження про прийняття скарги до розгляду.

У разі прийняття скарги до розгляду в рішенні обов’язково зазначаються дата та час проведення засідання, а також найменування та місцезнаходження територіальних відділень Комітету, які будуть здійснювати забезпечення організації проведення засідання.

Заяви, подані з порушенням строків, визначених у пунктах 1 та 2 цього розділу, Колегія не розглядає.

Проаналізуємо рішення Колегії від 19.04.2021 № 20-29/05-1016-пз, закупівля  UA-2022-01-20-014882-b

Замовник, відповідно до норми абзацу 6 частини 16 статті 18 Закону № 922, оприлюднив в електронні системі закупівель інформацію щодо проведення процедур закупівель. Разом з цією інформацією замовник оприлюднив заяву, згідно з якою висловив своє бажання взяти участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу.

Також у заяві замовник клопотав, щоб до участі у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем було долучено іншого учасника закупівлі, який не є скаржником за скаргою, що розглядається.

Колегія відмовила в задоволенні цієї заяви, мотивуючи це тим, що заява подана з порушенням строку, встановленого пунктом 2 розділу 2 згаданого вище Порядку, а також не містить найменування того територіального відділення, у якому необхідно забезпечити участь заявника в проведенні Колегії. Крім того, Колегія наголосила, що Порядком передбачена можливість участі саме суб’єкта оскарження та замовника в розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу.

Підсумовуючи, варто наголосити, що по ситуації сторони замовника, хоча нормою абзацу 2 частини 15 статті 18 Закону № 922 встановлено, що бажання участі у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу подається у поясненнях замовника, тобто у інформації, документах чи матеріалах щодо проведення процедур закупівель, строк оприлюднення яких визначено абзацом 6 частини 16 статті 18 Закону № 922 протягом трьох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, проте строк для заявлення бажання участі у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем за пунктом 2 розділу 2 Порядку Розпорядження 3-рп — протягом одного робочого дня із дня внесення скарги електронною системою закупівель до реєстру.

Таким чином, для забезпечення сторонами оскарження свого права на участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем необхідно заявляти таке бажання належним чином з дотриманням встановлених правил і строків, зокрема визначених статтею 18 Закону № 922 та Порядком.

Читайте також на порталі RADNUK.COM.UA публікації:

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО