Проект закону України «Про відкритість використання публічних коштів» № 2012а від 15.05.2013

Редакція
869
11 Липня 2014
Проект закону України «Про відкритість використання публічних коштів» № 2012а від 15.05.2013
869
11 Липня 2014

03 червня 2014 року на засіданні Верховної ради простою більшістю було проголосовано за прийняття проекту Закону «Про відкритість використання публічних коштів». Ініціаторами законопроекту виступили народні депутати України: Л.Ю. Оробець, А.Г. Пишний, М.Й. Головко, В.В. Чумак, О.В. Медуниця, О.М. Калетник.

Законопроект розроблено з метою забезпечення публічного доступу та інформаційної відкритості щодо використання публічних коштів  платників податків України, які витрачаються розпорядниками коштів державного і місцевого бюджетів, суб’єктами господарювання державної і комунальної власності, фондами загальнообов’язкового державного страхування і органами пенсійного фонду.

Також реалізація норм законопроекту закріпить в Україні на законодавчому рівні сучасний стандарт країн Європейського Союзу щодо взаємодії держави і громадянського суспільства, що сприятиме інтеграційному поступу України до ЄС.

Законопроектом пропонується зобов’язати розпорядників коштів державного і місцевого бюджетів, субєктів господарювання державної і комунальної власності, фондів загальнообовязкового державного страхування і органів пенсійного фонду оприлюднувати щоквартально на спеціальному єдиному веб-порталі використання публічних коштів інформацію про заплановане та фактичне використання публічних коштів, зокрема за договарами, на службові відрядження. Форма такої інолрмації затверджується Кабінетом Міністрів України.

Для оприлюднення вказаної інформації створюється Єдиний веб-портал використання публічних коштів, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі інтернет, на якому  оприлюднюється інформація згідно з цим Законом. Інформація, оприлюдена на єдиному веб-порталі використання публічних коштів, є державною власністю та знаходиться у вільному безоплатному доступі.

Адміністрування єдиного веб-порталу використання публічних коштів здійснюється субєктом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Порядок адміністрування єдиного веб-порталу використання публічних коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Фінансування  витрат на утримання єдиного веб-порталу використання публічних коштів здійснюється за рахунок державного бюджету.

Законопроектом також передбачено внесення змін, повязаних з його нормами, до таких законів України:

  • Кодексу України про адміністративні правопорушення  щодо встановлення адміністративної відповідальності за неоприлюднення інформації, оприлюднення недостовірної або неповної інформації та/або несвоєчасне оприлюднення інформації, передбаченої цим законопроектом;
  • Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо уточнення порядку і змісту оприлюднення річного плану державних закупівель;
  • Закону України “Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності” щодо уточнення оприлюднення річного звіту про результати здійнсення закупівель та вартісних меж застосування цього закону.

Створення та функціонування єдиного веб-порталу використання публічних коштів, передбачене законопроектом, потребуватиме бюджетного фінансування. Оскільки законопроектом передбачається, що він вступає в дію з 1 січня 2014 року планується, що видатки для реалізації Закону будуть закладені у бюджеті 2014 року.

Відповідно до співставних і аналогічних показників фінансування на створення єдиного веб-порталу адміністартивних послуг та на утримання офіційного веб-порталу державних закупівель, обсяг бюджетного фінансування має скласти:

500 000 гривень – створення єдиного веб-порталу та запуск роботи в тестовому режимі у 2014 році;

3 000 000 гривень – утримання єдиного веб-порталу починаючи з 2015 року.

Джерелом покриття додаткових видатків пропонується визначити надходження акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції).

Запропонований проект закону створить належні правові умови для забезпечення відкритості та прозорості щодо використання публічних коштів, сприятиме запобіганню корупційних діянь та підвищенню довірі громадян до інститутів держави і місцевого самоврядування.

№ 7 (34) за липень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в липні 2014 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО