Оприлюднено перше роз’яснення від МЕРТУ щодо застосування норм нового закону про держзакупівлі

Редакція
616
8 Травня 2014
Оприлюднено перше роз’яснення від МЕРТУ щодо застосування норм нового закону про держзакупівлі
616
8 Травня 2014

Надання відповідей на низку запитань, які виникають у замовників та учасників у зв’язку з набранням чинності новим Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VІІ (далі — закон про держзакупівлі) покладено на Міністерство економічного розвитку і торгівлі України як на Уповноважений орган у сфері державних закупівель. Тому, реалізуючи покладені на нього законом про держзакупівлі функції, МЕРТУ оприлюднило перше роз’яснення на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку України. Проте кількість розглянутих запитань у цьому роз’ясненні є мінімальною, тому найближчим часом слід очікувати на низку наступних роз’яснень щодо конкретних практичних запитань.

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та інші суб’єкти сфери державних закупівель


РОЗ’ЯСНЕННЯ

У зв’язку з набранням чинності Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VІІ (далі — Закон) Міністерство економічного розвитку і торгівлі України як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних закупівель, повідомляє.

Відповідно до пункту 1 розділу ХІ «Прикінцеві положення» Закону цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Таким чином, здійснення державних закупівель у порядку, встановленому цим Законом, розпочинається з дня набрання чинності цим Законом, тобто з 20.04.2014.

Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Разом із цим відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 № 1-рп/99 надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або в іншому нормативно-правовому акті.

Ураховуючи, що така вказівка у вказаному Законі відсутня, його дія не поширюється на правовідносини суб’єктів сфери державних закупівель, які виникли до 20.04.2014.

Згідно з пунктом 3 розділу ХІ «Прикінцеві положення» Закону, процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до набрання чинності цим Законом, завершуються відповідно до порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом, але не пізніше ніж у тримісячний термін. Тому замовникам необхідно завершити процедури закупівель, розпочаті до набрання чинності цим Законом, у порядку, що діяв до набрання ним чинності, до 21.07.2014 включно.

Крім того, звертаємо увагу суб’єктів сфери державних закупівель на те, що відповідно до пункту 2 розділу ХІ «Прикінцеві положення» Закону до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Заступник директора департаменту
державних закупівель та державного замовлення                    

Лілія ДУДНИК


Коментар редакції

На основі тексту даного роз’яснення однозначно можна сказати лише про дату, до настання якої замовники зобов’язані завершити процедури закупівель, які були розпочаті на основі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VI, а саме: до 21.07.2014 включно. В інших питаннях, а саме, наприклад, як діяти замовникам у разі настання етапу необхідності застосування певної форми документа, назва або зміст якого повністю або частково суперечить новому Закону про держзакупівлі, — ясності роз’ясненням не було додано. А тому замовникам слід утриматись від ініціативності в прийнятті остаточних рішень та дочекатися послідуючих роз’яснень та затвердження форм документів Мінекономрозвитку України.  

№ 6 (32) за травень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в травні 2014 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО