Постанова набула чинності 03.10.2013
Нещодавно стало відомо, що Кабінет Міністрів України вніс зміни до затвердженого торік Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами, про який ми розповідали в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 10 (13) за жовтень 2012 року на стор. 18–22. Даний Порядок встановлює механізм визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником у разі закупівлі за рамковими угодами товарів та/або послуг згідно з переліком товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, затвердженим Мінекономрозвитку (з останньою редакцією переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, Ви можете ознайомитись у попередньому випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 10 (25) за жовтень 2013 року). Постанову, якою Кабінет Міністрів України вносить зміни до Порядку, розміщено нижче.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 3 липня 2013 р. № 697
Про внесення змін до Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2012 р. № 602 (Офіційний вісник України, 2012 p., № 50, ст. 1980), зміни:
1. Підпункт 1 пункту 3 після слів «Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» доповнити словами «, а також за рахунок коштів юридичних осіб, які провадять діяльність у сферах, визначених Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності».
2. Абзац перший пункту 4 після слів «страхові фонди інших видів загальнообов’язкового державного соціального страхування» доповнити словами «, а також центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належать юридичні особи, які провадять діяльність у сферах, визначених Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності», у разі здійснення такими юридичними особами закупівель товарів та/або послуг за рахунок коштів, визначених абзацом другим частини другої статті 2 зазначеного Закону».
Прем’єр-міністр України
М. АЗАРОВ
Отже, згідно зі змінами, генеральний замовник визначається:
1) Кабінетом Міністрів України – у разі здійснення закупівлі товарів та/або послуг за рахунок коштів державного бюджету, Національного банку, Пенсійного фонду України, загальнообов’язкового державного соціального страхування, загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, коштів, передбачених Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», а також за рахунок коштів юридичних осіб, які провадять діяльність у сферах, визначених Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності».
2) Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями або виконавчими органами місцевих рад – у разі здійснення закупівлі товарів та/або послуг за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим та відповідних місцевих бюджетів.
Згідно з п. 4 Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами головні розпорядники коштів державного бюджету, Національний банк, Пенсійний фонд України, Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, страхові фонди інших видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належать юридичні особи, які провадять діяльність у сферах, визначених Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності», у разі здійснення такими юридичними особами закупівель товарів та/або послуг за рахунок коштів, визначених абзацом другим частини другої статті 2 зазначеного Закону (далі – ініціатори звернення) на підставі поданих підпорядкованими їм розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери їх управління, територіальними органами (далі – підпорядковані установи) заявок щодо потреби в закупівлі одних і тих самих товарів та/або послуг згідно з переліком готують і подають Уповноваженому органові звернення з пропозиціями щодо визначення генерального замовника (генеральних замовників) для здійснення закупівель таких товарів та/або послуг за рамковою угодою.
Зміни, згідно з Постановою № 697, виділено жирним шрифтом.
Отже, при закупівлі за рамковими угодами товарів та послуг ініціаторами звернення щодо визначення генеральних замовників можуть бути юридичні особи, які провадять діяльність у сферах, визначених Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності», у разі здійснення такими юридичними особами закупівель за рахунок коштів, визначених абз. 2 ч. 2 ст. 2 зазначеного Закону.
Останнім часом у ІБ «Вісник державних закупівель» міститься інформація про проведення закупівель за рамковими угодами, які, крім установ, підпорядкованих Міністерству охорони здоров’я України, почали проводити ще й Департаментекономіки та розвитку Черкаської міської ради та Комунальна корпорація «Київавтодор».