Ви запитуєте, ми відповідаємо

Редакція
1182
25 Червня 2015
Ви запитуєте, ми відповідаємо
1182
25 Червня 2015

Доброго дня! У 2013 році організація провела процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт з будівництва водоводу та уклала договір (до набрання чинності новим Законом) з переможцем, термін дії якого був вказаний до 31.12.2013. Роботи виконували за кошти субвенцій державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток окремих територій у 2013 році. Будівельні роботи було виконано на 20 %.

Та із січня 2014 року у зв’язку з відсутністю фінансування роботи не виконували. На початку 2015 року для завершення будівництва об’єкта та отримання коштів з державного бюджету організація провела коригування проектно-кошторисної документації відповідно до нових цін і тарифів та отримала позитивний висновок експертного звіту. Вартість невиконаних будівельних робіт збільшилась на 50 % від вказаної в договорі про закупівлю. Звертаємось із проханням надати роз’яснення, як діяти в даному випадку. Потрібно проводити нову процедуру закупівлі чи, можливо, потрібно внести зміни у старий договір без проведення такої процедури закупівлі?

— Доброго дня! Чинне законодавство у сфері державних закупівель не містить норм щодо можливості повторного (додаткового) проведення процедури закупівлі за тим же предметом закупівлі з тими ж обсягами. Однак частиною 5 ст. 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) передбачено можливість внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.

У вашому випадку є можливість внесення таких змін на підставі п. 7 ч. 5 ст. 40 — зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу інфляції, зміни курсу іноземної валюти в разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни залежно від зміни такого курсу, зміни біржових котирувань, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю. Однак у кожному з таких випадків учасник має надати необхідні документи, які підтверджують наявність підстави для внесення змін до договору.

Також відповідно до роз’яснення МЕРТУ від 07.04.2015 № 3302-05/11398-07 «зміна істотних умов договору про закупівлю у випадку зміни курсу іноземної валюти може здійснюватись, у разі якщо договором про закупівлю був передбачений порядок зміни ціни залежно від зміни такого курсу (якщо ж основним договором дане питання врегульоване не було, то не виключається можливість спочатку внесення змін до основного договору, що стосуються змісту п. 7 ч. 5 ст. 40 Закону, а вже потім внесення конкретних змін до договору, хоча в окремих випадках контролюючі органи визначають такі дії порушенням).

При цьому порядок зміни ціни залежно від зміни курсу іноземної валюти визначається замовником самостійно. У зв’язку з тим, що зміни у вищезазначених випадках можуть відбуватися як у бік збільшення, так і в бік зменшення, ціна договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Разом з тим внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим».

Якщо внесення змін до ціни договору не є можливим, то сторони можуть розірвати договір, а на невиконаний об’єм робіт провести нову процедуру закупівлі. Детальніше про внесення змін до договору на підставі ч. 5 ст. 40 Закону ви можете прочитати в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (44) за травень 2015 р. на стор. 29–32 та в № 4 (43) за квітень 2015 р. на стор. 12–19.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО