Рішення № 4011-р/пк-пз від 20.06.2017. Оголошення № UA-2017-05-24-000406-a
Зміст порушення
Скаржник не погоджується з рішенням замовника про застосування переговорної процедури закупівлі.
Підстава для застосування переговорної процедури: замовник двічі відмінив тендер через відсутність достатньої кількості учасників. Скаржник зазначає, що замовник, на відміну від двох попередніх процедур, визначив предмет закупівлі за іншим кодом класифікатора. Також скаржник звертає увагу на те, що ані в оприлюдненому замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), ані в оприлюдненому замовником витязі з протоколу засідання тендерного комітету № 39 від 23.05.2017 щодо визнання переможцем переговорної процедури ТОВ «Х» не міститься інформація про технічні та якісні характеристики послуги, а також інформація щодо вимог до учасника
Позиція органу оскарження
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі, якщо він двічі відмінив тендер через відсутність достатньої кількості учасників. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, які замовник визначив у тендерній документації.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, замовник двічі до цього проводив процедури закупівлі.
Відповідно до п. 1 розділу V тендерної документації змінились кваліфікаційні критерії оцінки учасника за показниками «БП — кількість кваліфікованого персоналу», «БН — науковий потенціал персоналу» та «БА — авторитетність, український і світовий науковий досвід в області надання послуг» у процедурі № 2 порівняно з процедурою № 1.
Орган оскарження дійшов висновку, що замовник порушив вимоги п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону**, що вплинуло на об’єктивність визначення переможця. Замовника зобов’язали відмінити процедуру закупівлі
Коментар
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник застосовує переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі, якщо він двічі відмінив тендер через відсутність достатньої кількості учасників. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, які визначив замовник у тендерній документації.
І в першому, і в другому випадках замовник, застосовуючи переговорну процедуру, не дотримався вимоги Закону і прийняв неправильне рішення.
У першому описаному випадкові перша та друга процедури мали відмінності в кваліфікаційних критеріях оцінки учасників. Зважаючи на наявні відмінності, замовник мав проводити ще одну процедуру у формі відкритих торгів з аналогічними процедурі № 2 вимогами. Та тільки в разі, якщо б процедура № 3 з аналогічним предметом закупівлі, його технічними та якісними характеристиками, а також вимогами до учасника не відбулась (була відмінена) у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, замовник міг би застосувати переговорну процедуру закупівлі.
У другому описаному випадкові перша та друга процедури мали, навпаки, один і той же предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника. Однак третя процедура закупівлі (переговорна) відрізнялась від попередніх саме предметом закупівлі. Якщо відкриті торги проводили за трьома лотами, найменування яких було відображено в самому предметі закупівлі, то переговорну процедуру замовник оголосив окремо за кожним лотом — три окремі процедури. Орган оскарження сприйняв зазначене як зміну предмета закупівлі та відповідно як порушення п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі».