Закупівлю послуг енергосервісу здійснюватимуть через PROZORRO
Верховна Рада України 23.03.2017 прийняла в другому читанні Закон України № 4549 «Про внесення змін до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”».
Даний нормативний документ дає можливість укладення енергосервісних договорів для термомодернізації будівель бюджетних установ та передбачає можливість застосування електронних аукціонів через систему ProZorro для закупівель енергосервісу.
Тепер ЕСКО-компанії матимуть абсолютно всі законодавчі підстави для роботи в бюджетній сфері, укладення ЕСКО-договорів та залучення свого капіталу у впровадження енергоефективних заходів у закладах соціальної сфери.
Відповідно до цього Закону публічні закупівлі енергосервісу здійснюють за процедурами публічних закупівель у порядку, установленому Законом України «Про публічні закупівлі» для закупівель послуг, зважаючи на особливості, установлені цим Законом.
Такі закупівлі здійснюють у результаті застосування процедури відкритих торгів або переговорної процедури закупівлі, яку застосовують виключно у випадках, передбачених пунктом 4 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Серед особливостей, установлених таким Законом для закупівлі енергосервісу, є, зокрема, такі:
- під час проведення процедури закупівлі енергосрвісу для оцінки пропозицій учасників процедури закупівлі та визначення найбільш економічно вигідної пропозиції замовник замість критерію оцінки тендерних пропозицій та пропозицій на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі) «ціна» застосовує критерій «показник ефективності енергосервісного договору»;
- у разі якщо учасники подали пропозиції з однаковим значенням показника ефективності енергосервісного договору/приведеного показника ефективності енергосервісного договору, першим в електронному аукціоні підвищення показника енергосервісного договору буде здійснювати учасник, який подав свою пропозицію пізніше за інших учасників з аналогічним значенням;
- оцінка тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі енергосервісу відбувається у результаті вибору учасника з найбільшим значенням показника ефективності енергосервісного договору/приведеного показника ефективності енергосервісного договору;
- ціна енергосервісного договору може бути змінена у випадках, передбачених пунктами 5, 6, 7 частини четвертої статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- замовник укладає енергосервісний договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі протягом строку дії його пропозиції, непізніше ніж через 60 робочих днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю енергосервісу відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця процедури закупівлі.
Згідно із Законом, енергосервісний договір можна укладати зі строком дії до 15 років, що відповідає середнім показникам ефективності таких проектів.
Нагадуємо, що енергосервіс — це комплекс технічних та організаційних енергозберігальних (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення замовником енергосервісу споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг порівняно зі споживанням (витратами) за відсутності таких заходів.
Відповідно до Прикінцевих положень цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і вводиться в дію з 1 лютого 2017 року, крім абзаців шостого, двадцять четвертого, двадцять п’ятого, двадцять сьомого пункту 3 Розділу І цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2022 року. Наразі детально з текстом цього Закону можна ознайомитись за посиланням http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58925.
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель»
Мінекономрозвитку остаточно скасувало санкції щодо імпортерів пально-мастильних матеріалів та їхніх контрагентів
Як відомо, 6 лютого 2017 року на підставі подання Служби безпеки України Мінекономрозвитку застосувало спеціальну санкцію у формі тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до деяких імпортерів пально-мастильних матеріалів (накази Мінекономрозвитку № 154 та № 155).
А 24 лютого 2017 року на підставі листа Служби безпеки України Мінекономрозвитку наказами № 261 та № 262 скасувало спеціальні санкції, застосовані до деяких імпортерів пально-мастильних матеріалів та їхніх контрагентів.
З огляду на те, що до Мінекономрозвитку продовжували надходили численні звернення суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, асоціацій виробників, народних депутатів та ЗМІ, у яких зазначалося про відсутність правопорушень, які стали причиною для застосування спеціальної санкції, Міністерство продовжувало вживати заходи, спрямовані на врегулювання ситуації, пов’язаної із застосуванням спеціальних санкцій до суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на ринку скрапленого газу.
У зв’язку із цим 9 березня СБУ повідомила Мінекономрозвитку, що первинні дані щодо правопорушень, які здійснюють імпортери та їхні контрагенти, доведені частково, а причетності суб’єктів господарювання до заподіяння шкоди інтересам України не доведено.
На підставі цієї інформації СБУ запропонувала Мінекономрозвитку скасувати дію спеціальної санкції щодо 9 імпортерів пально-мастильних матеріалів та їхніх контрагентів, а саме: ТОВ «ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД», ТОВ «ПРОПАН ТРЕЙД», ТОВ «УКРГАЗПЕТРОЛЕУМ», ТОВ «РВК ПЛЮС», ТОВ «УКРПЕТРОЛПОСТАЧ», ТОВ «УПК-ЄВРОПЛЮС», EXPOSOFT TRADE LLP, EMITRADE FZE, LUXOIL IMPORT LLP.
Після цього 10 березня Мінекономрозвитку наказами № 347 та № 351 скасувало спеціальні санкції до вказаних українських та іноземних суб’єктів господарювання.
На даний час спільними зусиллями Мінекономрозвитку, СБУ та профільних асоціацій оперативно здійснено заходи щодо перевірки причетності ряду суб’єктів господарювання до завдання суттєвої шкоди національним інтересам України у сфері економіки та повністю вирішено проблему застосування спеціальних санкцій до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, які імпортують в Україну скраплений газ, що виникла в лютому 2017 року. З наказами Мінекономрозвитку № 347 та № 351 можна ознайомитися тут: http://bit.ly/2l6F4G8.
Прес-служба Мінекономрозвитку України
Централізована закупівельна організація оголосила перший тендер
Централізована закупівельна організація (ЦЗО) в рамках пілотного проекту 22 березня оголосила тендер на закупівлю паперу для центральних органів виконавчої влади. Так, зокрема, ЦЗО через електронну систему ProZorro придбає папір для Секретаріату Кабінету Міністрів України, чотирьох міністерств, Фонду держмайна, ДСНС, Державної прикордонної служби та інших.
Як відомо, ключовим завданням пілотного проекту ЦЗО є підвищення ефективності закупівель у результаті об’єднання замовлень на типові товари у великі тендери та залучення кваліфікованих спеціалістів із закупівель. Такий підхід дасть змогу значно зменшити навантаження на тендерні комітети, яких сьогодні — понад 15 тисяч, та більш ніж 200 тисячам штатних працівників державних установ більше уваги приділяти своїм безпосереднім обов’язкам.
«Запуск Централізованої закупівельної організації – це ще один крок в реформі державних закупівель, які ми прагнемо зробити прозорими та ефективними, — пояснив перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов.
— Об’єднуючи дрібні допорогові закупівлі у великі тендери, ми значно заощаджуємо на масштабі. Великі постачальники часто готові пропонувати знижки оптовим замовникам».
У межах пілотного проекту ЦЗО зможе закуповувати для центральних органів виконавчої влади комп’ютерне обладнання, офісні меблі, електричні прилади, канцелярські товари, побутову хімію, а також послуги перекладу, ремонту тощо.
«У майбутньому ми сподіваємось масштабувати діяльність ЦЗО на всі типові закупівлі, які проводить більшість державних замовників. Очікувана економія від уніфікації — 15–20 % від початкової ціни», — зазначив Максим Нефьодов. Детальніше з умовами тендеру можна ознайомитись тут: http://bit.ly/2msOX6r.
Довідково
Кабінет Міністрів України 23 листопада 2016 року затвердив постанову про запуск пілотного проекту з організації діяльності Централізованої закупівельної організації. Участь у централізованих закупівлях в пілотному режимі братимуть Уряд на рівні Секретаріату Кабміну, а також Донецька цивільна адміністрація.
Мінекономрозвитку 12 січня 2017 року визначило державну установу «Професійні закупівлі» юридичною особою, відповідальною за виконання функцій Централізованої закупівельної організації у рамках реалізації пілотного проекту.
Очікують, що після успішного завершення пілотного проекту досвід ЦЗО буде розповсюджено, зокрема на регіональному рівні.
Прес-служба Мінекономрозвитку
Відбувся круглий стіл-обговорення проблем публічних закупівель
Двадцять першого березня 2017 року відбувся круглий стіл-обговорення актуальних проблем публічних закупівель за участі Мінекономрозвитку, експертів закупівель та бізнесменів. Круглий стіл було організовано проектом ЄС «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС».
Учасниками зустрічі були представники Мінекономрозвитку, проекту ЄС, ДП «Прозорро», Київської школи економіки, Українського союзу промисловців і підприємців, Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів, інші представники ділових кіл та фахівці із закупівель.
Відкрив круглий стіл-обговорення Олександр Стародубцев, керівник
Департаменту регулювання системи публічних закупівель Мінекономрозвитку України, який привітав усіх учасників та підкреслив значну роль зустрічі для розвитку системи закупівель, діалогу всіх його учасників, навівши за приклад ініціативу Міністерства інфраструктури України та Адміністрації морських портів України щодо проведення низки зустрічей з громадськістю та потенційними учасниками тендерних процедур на днопоглиблення.
Позитивність зустрічей усіх зацікавлених осіб у сфері публічних закупівель підкреслили Юджин Стюарт, керівник проекту ЄС, та Борис Філатов, аташе і керівник галузевих програм Представництва ЄС в Україні, які зазначили, що обговорення поточних проблем є кроком уперед для подальшого узгодження української системи державних закупівель зі стандартами ЄС у 2017–2018 роках.
Виконувач обов’язків директора ДП «Прозорро» Василь Задворний проінформував присутніх про стан та перспективи розвитку електронної системи закупівель, підкресливши, що основними завданнями на сьогодні є інтеграція електронної системи закупівель
«Прозорро» з відкритими реєстрами, які заплановано до виконання протягом найближчих місяців.
Законодавчому розвитку публічних закупівель були присвячені виступи Еббі Семпл, старшого експерта проекту ЄС, та Наталії Шимко, заступника директора Департаменту регулювання публічних закупівель Мінекономрозвитку України, які проінформували присутніх про підготовлені законопроекти, які вже передано на розгляд Верховної Ради України, та напрямки подальшого розвитку законодавства у сфері публічних закупівель, пов’язані з виконанням Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС.
У рамках діалогу учасники круглого столу розглянули прогалини в закупівельному законодавстві та його застосуванні, а також обговорили запровадження коригувальних дій, що сприятиме поглибленню співпраці та досягненню консенсусу щодо реформування сфери відповідно до стандартів ЄС.
Цей захід став першим із трьох запланованих круглих столів у форматі відкритої дискусії представників різних сторін системи закупівель України. Два інших заходи умовно матимуть спрямування «АМКУ та бізнес» і «Державний та громадський контроль». Узагальнені висновки за результатами круглих столів будуть презентовані на підсумковій річній конференції проекту ЄС (вересень 2017 року).
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель»
На офіційному сайті МВС запрацював сервіс перевірки легітимності довідок про несудимість!
За інформацією прес-служби ГСЦ МВС України від 27.03.2017, на офіційному сайті Міністерства внутрішніх справ України за посиланням http://wanted.mvs.gov.ua/test/ можна перевірити легітимність довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України.
Для здійснення такої перевірки необхідно в запропонованому полі ввести номер довідки та дату народження у вказаному форматі (дві цифри дня, дві цифри місяця, чотири цифри року, розділяючи день, місяць і рік крапками, або вибрати дату народження з календаря).
Наступний і завершальний крок — натиснути кнопку «Знайти».
Коли вам не вдалося перевірити довідку на сервісі, то ви маєте можливість звернутися з відповідним повідомленням на таку поштову адресу: certcrimrechelpdesk@mvs.gov.ua. Звертаємо вашу увагу, що за допомогою сервісу можна перевірити довідки, видані не пізніше 1 лютого 2017 року!
Нагадуємо, що з 1 лютого поточного року територіальні сервісні центри МВС по всій Україні почали видавати довідки про відсутність судимості [детальніше — у випуску журналу № 2 (65) за лютий 2017
року на стор. 7].
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Верховна Рада прийняла Закон про скасування обов’язкового використання печаток
Верховна Рада України 23.03.2017 прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями».
Цим Законом внесено зміни до низки законодавчих актів, якими виключаються вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання) та необхідність використання печаток у взаємовідносинах суб’єктів господарювання з державними органами та органами місцевого самоврядування.
Законом, зокрема, внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Такими змінами встановлено адміністративну відповідальність у розмірі від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850,00 грн до 1700,00 грн) за вимогу посадової особи органу державної влади або органу місцевого самоврядування про наявність на документі, що подає суб’єкт господарювання, відбитка його печатки або нотаріального засвідчення правильності копії документа, якщо обов’язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом, або відмову в прийнятті документа у зв’язку з відсутністю на ньому відбитка печатки суб’єкта господарювання або нотаріального засвідчення правильності копії документа, якщо обов’язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом.
Із прийняттям Закону наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків. Згідно з Прикінцевими положеннями, цей Закон набирає чинності через три місяці після його опублікування.
Наразі детально з повним текстом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями» (проект
№ 4194) можна ознайомитись за посиланням http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58365.
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Мінекономрозвитку та ФДМУ презентували новий законопроект «Про приватизацію»
Голова Фонду державного майна України Ігор Білоус та перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов 28 березня презентували проект закону «Про приватизацію», який допоможе пришвидшити продаж державних активів. Проект закону «Про приватизацію» розробили Мінекономрозвитку та ФДМУ за участі міжнародної юридичної компанії Baker&McKenzie і підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку.
«Приватизації, як і нашій країні, вже понад 25 років. Однак активна масова приватизація з часів ваучерної приватизації більше не відбувалась. Тим часом державні підприємства старіють, накопичують борги, відстають технологічно. Нам треба передати їх у приватні руки для того, щоб ці об’єкти розвивались як бізнес. Цим законом ми хочемо зробити реформу самого процесу приватизації в Україні. Щоб вона була проста, зрозуміла, нормально сприймалась вітчизняними і західними інвесторами і приносила користь Україні», — пояснив голова Фонду державного майна України Ігор Білоус.
Новий законопроект допоможе вивести конкуренцію за державні активи на глобальний рівень та перейти до ринкового ціноутворення на активи в державній власності. Передбачено, що законопроект дасть змогу відійти від інституту оцінки та визначити ціну об’єкта виключно платоспроможним попитом.
Новий проект закону також встановлює принципово новий підхід до розподілу на об’єкти великої та малої приватизації. До великих віднесено підприємства, обсяг активів яких перевищує 250 млн грн — тобто 60 об’єктів з 900, які зараз пропонують до приватизації.
Об’єкти великої приватизації продаватимуть із залученням інвестиційного радника — одного з інвестиційних банків з хорошою репутацією. Радник вивчатиме попит на об’єкт і пропонуватиме ФДМУ стартову ціну. Переможця торгів визначатимуть на двоетапному аукціоні.
Водночас об’єкти малої приватизації зможуть бути реалізовані за допомогою відкритих аукціонів на інтернет-платформі, як це, наприклад, вже зараз відбувається з активами неплатоспроможних банків та непрофільними активами державних підприємств на «ПроЗорро. Продажі». Таким чином, усі охочі зможуть взяти участь у торгах за державні активи.
Перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов своєю чергою підкреслив: «Держава — неефективний власник. У 99 % випадків державні активи втрачають свою ринкову цінність, а не розвиваються. При цьому бюджет щороку витрачає колосальні кошти на підтримку життєдіяльності цих активів. Ми пропонуємо вже дієвий механізм електронної системи «ПроЗорро. Продажі», який дасть змогу просто та ефективно продавати об’єкти малої приватизації і повертати кошти в державний бюджет, аби їх можна було використати для інших, у тому числі соціальних, потреб».
Новий проект закону передбачає підсилення захисту прав інвесторів, зокрема можливість застосування міжнародного арбітражу та визнання англійського права договору за згодою сторін.
З презентацією законопроекту можна ознайомитись тут: http://bit.ly/2npMyqw.
Прес-служба Мінекономрозвитку