Презизент поставив завдання прискорити впровадження електронних закупівель
«Україна серйозно налаштована на проведення реформ, і протягом наступних трьох місяців необхідно продемонструвати дуже чіткі кроки з їх реалізації», — заявив за підсумками засідання Національної ради реформ заступник глави Адміністрації Президента України, секретар Нацради реформ Дмитро Шимків.
Нацрада реформ приділила значну увагу законодавчому забезпеченню реформ. Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман представив проект Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні, який вирішено направити у фракції Верховної Ради для обговорення та затвердження. «Цей план дозволить систематизувати законотворчу роботу та підвищити якість рішень, які приймаються. Цей план може лягти в основу дій міністерств з підготовки законодавчих ініціатив», — сказав Дмитро Шимків.
Було наголошено на важливості прийняття в цілому законопроекту № 2085 щодо посилення відповідальності власників банків. Мають бути створені робочі групи щодо конституційної реформи, реформи виборчого законодавства та державних закупівель, на яких наголошує європейська спільнота. «Ці реформи є одними з ключових у процесі імплементації Угоди про асоціацію з ЄС», — зазначив Дмитро Шимків.
Нацрада підтримала пропозицію щодо співпраці з компанією McKinsey та фондом Сороса, які запропонували консультативну допомогу щодо напрацювання плану дій та реформування в таких сферах, як лібералізація внутрішніх цін на енергоресурси, реформа субсидії, енергоефективність, інтеграція до європейських газових мереж, вітчизняний видобуток газу, реструктуризація НАК «Нафтогаз України».
Прем’єр-міністр попросив Президента звернутись до національного регулятора щодо спрощення правил підключення до електричних мереж. Зокрема, ця процедура суттєво впливає на позиціонування України в рейтингу легкості ведення бізнесу Світового банку.
Окремо обговорювалось питання роботи Антимонопольного комітету. «Проведення реформи антимонопольного законодавства до кінця першого півріччя 2015 року є вимогою МВФ», — зазначив Дмитро Шимків.
Дмитро Шимків також повідомив, що Президент подав до Верховної Ради законопроект № 2299 про звернення та петиції, що передбачає можливість звернень громадян до державних органів влади за допомогою електронної пошти і створення петицій на президентському сайті. «Ми вже розпочали технічну роботу над реалізацією можливості петицій на сайті Президента України», — сказав Дмитро Шимків.
Заступник глави АПУ зазначив, що цей законопроект відповідає рекомендаціям європейської спільноти, його розробляли за участі експертів і громадянського суспільства, за підтримки ООН та МЗС Данії.
Крім того, наступним кроком буде реформування електронного цифрового підпису та довірчих послуг. «Це дозволить наблизити українське законодавство до європейського регламенту», — підкреслив Дмитро Шимків.
Передбачається також відкриття реєстрів, створення електронної взаємодії між інформаційними ресурсами тощо.
Президент також поставив завдання пришвидшити запровадження електронних закупівель. Дмитро Шимків нагадав, що 12 лютого розпочалось пілотне використання системи електронних державних закупівель PROZORRO. Сьогодні її використовують Державне управління справами, міністерства юстиції, оборони, економіки, НАЕК «Енергоатом». Уже сьогодні використання цієї системи дозволяє цим відомствам економити від 10 до 25 відсотків державних коштів на допорогових закупівлях.
Заступник глави АПУ повідомив, що Президент і Прем’єр-міністр поставили завдання протягом місяця перейти до допорогових закупівель у кожному міністерстві або відомстві. Паралельно мають бути підготовлені законопроекти, які дозволять розпочати використання цієї системи для інших видів закупівель.
Також Нацрада реформ розглянула презентацію Плану імплементації Національного антикорупційного бюро. Про це доповідав депутат парламенту Грузії, член грузинської експертної групи Innovations Development Foundation Гіоргі Вашадзе. План передбачає покрокові дії з моменту призначення голови Національного антикорупційного бюро. Це дозволить прискорити початок роботи цієї надважливої для реформ структури. Дмитро Шимків переказав слова керівника держави про те, що в Україні ще не було прецеденту подібних проектних підходів, та передав прохання Президента делегувати представників фракцій і груп Парламенту для ознайомлення з результатами роботи групи, щоб створити нормативну та публічну підтримку діяльності Національного антикорупційного бюро.
Президент поставив завдання до квітня прийняти закон про Державне бюро розслідувань, а також попросив про підтримку депутатів Верховної Ради в цьому процесі.
Наступне засідання Нацради реформ буде присвячено розгляду питання енергетичної незалежності та реформи НАК «Нафтогаз України».
За матеріалами офіційного інтернет-представництва Президента України — http://www.president.gov.ua/
Електронні держзакупівлі стануть обов’язковими
Протягом місяця всі органи державної влади використовуватимуть систему електронних закупівель Четвертого березня 2015 року Дмитро Шимків, заступник голови Адміністрації Президента, презентував Національній раді реформ (далі — Рада) перші досягнення пілотної електронної системи закупівель для державних допорогових закупівель PROZORRO.
Система настільки вразила Раду, що одразу було прийнято рішення: протягом одного місяця всі органи державної влади повинні долучитися до використання у своїй діяльності системи електронних державних закупівель PROZORRO. Депутати та Міністерство економіки України повинні пришвидшити розроблення законопроекту, що дасть змогу поширити використання системи не лише на допорогові закупівлі. Систему вже використовують ДУС, Мін’юст, Міноборони, НБУ, МЕРТУ, ДП НАЕК «Енергоатом» тощо.
На команду проекту очікує тяжка, клопітлива робота зі впровадження системи в усіх органах державної влади. Transparency International Україна буде максимально сприяти прозорому впровадженню цього ефективного проекту. Нагадаємо, що гарантію безпеки та належної роботи системи забезпечує Transparency International Україна, якій ІТ-волонтери передали авторські права на електронну платформу до моменту її подальшої та безкоштовної передачі державі. Дмитро Шимків зауважив, що історія творення рішення — це класичний варіант того, як ідея, народжена під час обговорення в серпні, перетворилась на реальний інструмент, за допомогою якого можна економити 10-25 % державних коштів на державних закупівлях.
За інформацією Transparency International Україна — http://ti-ukraine.org/
Мінекономрозвитку: новий Закон значно зменшує кількість видів ліцензування та спрощує порядок отримання ліцензій
Верховна Рада України прийняла нову редакцію Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності» (реєстр. № 0934), за якою суттєво зменшується кількість видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню (з 56 до 30). Також значно спрощується порядок отримання ліцензій і буде запроваджено сучасні електронні технології їх надання.
Загалом у сфері ліцензування закладається фундамент прозоріших партнерських стосунків між державою та бізнесом, що дозволить підвищити позицію України за класифікацією Світового банку (рейтинг Doing Business) через створення сприятливіших умов розвитку підприємництва та зростання інвестиційної привабливості України.
Окрім того, конкретизуються й уточнюються поняття, державні принципи ліцензування підприємництва, порядок ліцензування, зокрема шляхом спрощення видачі ліцензій, контролю за органами ліцензування, застосування заходів впливу й інформаційного забезпечення державного управління у цій сфері.
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу — http://www.kmu.gov.ua/
Cхвалено плани імплементації положень актів права ЄС у сфері державних закупівель та конкуренції
Своїм рішення 5 березня ц. р. уряд України на виконання Угоди про асоціацію з ЄС схвалив план імплементації Директиви 89/665/ЄЕС про координацію законів, підзаконних актів та адміністративних положень щодо застосування процедур перевірки надання контрактів на державні поставки та виконання державних робіт. Цим документом передбачено запровадження в нашій державі чинних в Європейському Союзі процедур оскарження державних закупівель.
Водночас прийнятий Кабінетом Міністрів план імплементації актів законодавства ЄС у сфері конкуренції передбачає внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції» та актів Антимонопольного Комітету України, що має забезпечити підвищення прозорості діяльності Антимонопольного комітету України під час розгляду справ про порушення законодавства України у сфері захисту економічної конкуренції.
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу — http://www.kmu.gov.ua/
ДК «Укрекокомресурси» втратив статус монополіста
Ринок переробки та утилізації використаної тари й упаковки буде демонополізовано. Втрата статусу монополіста державною компанією «Укрекокомресурси» створить конкурентний ринок збирання, заготівлі та утилізації відходів тари і упаковки, а також значно зменшить корупційні ризики. Таке рішення було прийняте урядом за повної підтримки бізнесу та активістів.
Вісімнадцятого березня уряд скасував дію Постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 № 915 «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини». Цим рішенням уряд ліквідовує монопольне становище державної компанії «Укрекокомресурси» на ринку, а також знижує корупційну складову і адміністративне навантаження на бізнес.
До сьогодні на державну компанію «Укрекокомресурси» були покладені функції щодо збирання, заготівлі та утилізації відходів, а бізнес був зобов’язаний укладати договори про утилізацію відходів саме із цією компанією. Питання про відміну монопольного становища державної компанії «Укрекокомресурси» та незадовільне виконання цією компанією своїх обов’язків з утилізації неодноразово піднімалося найбільшими асоціаціями бізнесу в Україні та антикорупційними активістами, а Мінекономрозвитку провело велику кількість зустрічей з усіма зацікавленими сторонами, щоб прийняти максимально виважене рішення.
Отже, відміна монопольного становища державної компанії «Укрекокомресурси» створить передумови для розвитку конкуренції на ринку обігу відходів, збільшення об’єму переробленої вторсировини та матиме позитивний вплив на стан довкілля.
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу — http://www.kmu.gov.ua/
НКРЕКП: набрали чинності типові договори на розподіл природного газу та постачання природного газу за регульованим тарифом
Типовий договір на розподіл природного газу та Типовий договір на постачання природного газу за регульованим тарифом, затверджені постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), від 22.01.2015 № 33 і 35 сьогодні офіційно оприлюднені в «Офіційному віснику України» за № 19 (статті 525 та 527).
Типові договори набули чинності з дня їх офіційного опублікування.
На виконання прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» з 1 січня 2015 року відбулося остаточне відокремлення функцій з розподілу та постачання природного газу.
Типові договори нададуть можливість юридично відокремити суб’єкти господарювання ринку природного газу, що входять до складу вертикально інтегрованої господарської організації. Таким чином, мають бути створені окремі юридичні особи – суб’єкти господарювання, що здійснюватимуть діяльність з розподілу природного газу або постачання природного газу за регульованим тарифом.
Цим суб’єктам господарювання необхідно буде привести свої договірні відносини у відповідність до вимог типових договорів у двомісячний строк з дати набрання їх чинності.
При цьому втрачають чинність постанови НКРЕ від 22.09.2011 № 1580 та від 06.09.2012 № 1164.
Постанови НКРЕКП № 33 і 35 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за № 171/26616 і 172/26617.
Також варто зазначити, що постанови НКРЕКП № 33 і 35 оприлюднені на офіційному веб-сайті НКРЕКП www.nerc.gov.ua і розміщені в системі інформаційно-правового забезпечення «Ліга:Закон» та юридичній інформаційно-пошуковій системі «Законодавство», а також будуть оприлюднені в офіційному друкованому ЗМІ Комісії – «Інформаційному бюлетені НКРЕ».
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу — http://www.kmu.gov.ua/