Новини за липень 2019

Вікторія Ревтюх
1183
1 Липня 2019
Новини за липень 2019
1183
1 Липня 2019

Вступив в силу наказ Мінекономрозвитку «Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі»

З 14 червня 2019 року вступив в силу наказ МЕРТУ «Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі»

Отже, відтепер визначення предмета закупівлі:

  • під час закупівлі медичних виробів здійснюється за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медвиробу відповідно до Національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Мінекономрозвитку і торгівлі від 05.02.19 № 159. Якщо предмет закупівлі містить два і більше медвиробів, то замовник у дужках зазначає код та назву кожного виробу (п. 1 розд. 2 доповнено новим абзацем);
  • товарів і послуг, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів [створення нових постановок, концертів, виготовлення (створення) вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів], а також заходів із реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті, популяризації читання та української літератури у світі, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем постачання товарів або надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено до планів роботи Міністерства культури, Українського інституту національної пам’яті та/або державної установи «Український інститут книги» на відповідний період (п. 17 розд. 2 в новій редакції);
  • товарів і послуг, необхідних для проведення за кордоном заходів культурної дипломатії та заходів із формування позитивного міжнародного іміджу України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем постачання товарів або надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено до планів роботи державної установи «Український інститут» на відповідний період (розд. 2 доповнено п. 22).

З 23 серпня 2019 року також вступив в силу наказ МЕРТУ «Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі», зміни внесено в частині пункту 7 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 448/28578, викласти в такій редакції:

«7. Визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для проведення навчально-тренувальних зборів збірних команд України з видів спорту, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту всеукраїнського та міжнародного рівня, у тому числі заходів із фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю, забезпечення участі національних збірних команд України в міжнародних спортивних змаганнях, а також висвітлення таких спортивних заходів з видів спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного спортивного заходу (або забезпечення участі в ньому чи його висвітлення), якщо такий захід включено до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.».

З повним текстом Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 можна ознайомитися на сайті

З 1 липня запроваджено ліцензування пального

Звертаємо Вашу увагу на те, що з 1 липня 2019 року усі суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, зможуть здійснювати свою діяльність тільки маючи відповідну ліцензію. Оптову торгівлю пальним та зберігання пального здійснюють суб’єкти господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Ліцензія на право оптової та роздрібної торгівлі пальним видається терміном на 5 років.

Такі зміни внесено Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

До уваги Замовників! Враховуючи вищевикладене, нагадуємо замовникам публічних закупівель, що відповідно до ч. 2 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» учасник – переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.

Детальніше про те що необхідно знати про ліцензії на торгівлю пальним читайте в статті Ружинського Олега.

За матеріалами редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель»

МЕРТУ оновлює безкоштовний онлайн-курс «Публічні закупівлі»

З 24 травня 2019 року за підтримки Проєкту Європейського Союзу «Підтримка реалізації Стратегії реформування публічних закупівель/Дорожньої карти для гармонізації в Україні» на Платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus МЕРТУ оновлює безкоштовний онлайн-курс «Публічні закупівлі».

Курс читають українські й міжнародні провідні фахівці та експерти у сфері закупівель. Після успішного проходження тестування кожен слухач матиме можливість отримати сертифікат про проходження (успішне завершення) онлайн-курсу.

Крім того, з 3 червня 2019 року заплановано оновлення безкоштовного онлайн-курсу «Публічні закупівлі для бізнесу». У цьому курсі передбачена заміна текстів лекцій у двох модулях, повна заміна тестових питань і створення нового модуля (відеолекція, презентація й текстова лекція), присвяченого рекомендаціям щодо участі українського бізнесу в публічних закупівлях інших країн (насамперед Європейського Союзу та країн, які приєдналася до Угоди Світової організації торгівлі про державні закупівлі).

За матеріалами офіційного вебсайту Мінекономрозвитку

Держаудитслужба подолала піврічний рубіж реалізації моніторингу закупівель

Держаудитслужба переступає рубіж у шість місяців роботи в напрямку реалізації функції моніторингу закупівель й аналізує перші досягнення та проблемні питання, що постають.

Зі внесенням наприкінці 2017 року змін до Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба отримала потужний інструмент фінансового контролю — моніторинг закупівель. За своєю суттю моніторинг закупівель є попереджувальним контролем, головною особливістю якого є відкритість і прозорість, адже основні дії як замовників, так і органів державного фінансового контролю під час моніторингу відображаються публічно в електронній системі закупівель.

Із початку запровадження моніторингу Держаудитслужба охопила контролем майже 4,3 тис. закупівель загальною очікуваною вартістю 40,6 млрд гривень. Вдалося запобігти порушенням у результаті відміни процедур закупівель загальною очікуваною вартістю майже 5,4 млрд грн та більш як на 660 млн грн розірвано договорів. І хоча наявні результати моніторингу засвідчили його ефективність при запобіганні порушенням, механізм такого контролю потребує подальшого вдосконалення.

Одним з актуальних питань наразі є вдосконалення функціональних можливостей електронного кабінету, позаяк активний етап практичного його застосування засвідчив чималу кількість проблем та недоліків, які потребують розв’язання з боку саме ДП ProZorro.

Варто нагадати, що технічне забезпечення процесу моніторингу закупівель (створення та супроводження програмного забезпечення) повною мірою є зоною відповідальності Мінекономрозвитку та підпорядкованого йому ДП ProZorro.

Окремої уваги потребує вдосконалення ризикорієнтованої системи відбору процедур, бо технічні можливості роботи електронної системи закупівель не дають змоги впровадити автоматичні індикатори ризиків, які свідчили б про наявність ознак порушень замовниками законодавства під час кваліфікації учасників та подальшого вибору переможця торгів.

На сьогодні рішення про початок моніторингу закупівель приймають на одній з п’яти підстав, зокрема за даними автоматичних індикаторів ризиків або інформації, отриманої від громадських об’єднань. При цьому Закон не передбачає визначення пріоритетності тих чи інших підстав.

Слід зауважити, що результати моніторингу закупівель, рішення про початок яких було прийнято органом державного фінансового контролю за ознаками порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, є найрезультативнішим (майже 94 %).

За матеріалами офіційного вебсайту Урядового порталу

Більше не потрібно звертатися до органів Казначейства для отримання виписки на паперових носіях

Розширено функціональні можливості системи дистанційного обслуговування клієнтів «Клієнт Казначейства — Казначейство» (далі — СДО).

Вона передбачає можливість:

  1. Отримати виписку з рахунків за надходженнями онлайн у СДО. Тепер в будь-який зручний час, не звертаючись до органів Казначейства, можна отримати виписку з рахунків.
  2. Транспортувати Мережу розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, а також реєстрів змін до неї.

Нагадаємо , що зазначена Мережа містить дані про майже 50 тис. установ.

Отже, система СДО значно спростить та полегшить роботу бюджетників.

За матеріалами офіційного вебсайту Державної казначейської служби України

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО