«E-каталоги — нові маркетплейси публічних закупівель»: саме під таким заголовком вийшла друком стаття в минулому випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» [№4 (91) за квітень 2019 року, стор. 28–32]. У цій публікації автор розповів про те, що таке e-каталоги, як відбувається їх наповнення, а також про кваліфікацію постачальників та їх включення до е-каталогу. Для реалізації пілотного проекту «Електронні каталоги» в системі ProZorro ДП «ПРОЗОРРО» наказом від 22.04.2019 № 16 затвердило Інструкцію з використання e-каталогу Prozorro-market. Повний текст наказу та інструкції наведено далі.
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ПРОЗОРРО»
НАКАЗ
22.04.2019 м. Київ № 16
Про затвердження Інструкції з
використання e-каталогу Prozorro-market
З метою здійснення закупівлі товарів, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) в електронній системі закупівель для відбору постачальника товару (товарів) під час здійснення закупівель шляхом використання е-каталогу «Prozorro-market», керуючись Законом, постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків», наказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 473 «Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування», від 18.03.2016 № 477 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» та враховуючи положення Меморандуму про взаємодію і співпрацю щодо реалізації пілотного проекту «Електронні каталоги» в електронній системі закупівель від 01 березня 2019 року,
НАКАЗУЮ:
- Затвердити Інструкцію з використання е-каталогу «Prozorro-market», що додається.
- Начальнику відділу маркетингу та комунікацій Черкашиній Д. В. забезпечити оприлюднення цього наказу на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
- Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Генеральний директор ДП «ПРОЗОРРО» В. В. Задворний
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ № 16 від 22.04.2019 р.
Інструкція з використання e-каталогу «Prozorro-market»
- Терміни та визначення
1.1. Адміністратор електронного каталогу — юридична особа, що визначає товарну номенклатуру та структуру е-каталогу, створює профілі, проводить кваліфікацію постачальників та аналізує на відповідність їх пропозиції через систему управління е-каталогом.
1.2. Електронний каталог «Prozorro-market» (е-каталог) — систематизована база актуальних пропозицій, що формується та наповнюється адміністратором е-каталогу в електронній системі закупівель та може використовуватись замовником для здійснення закупівлі товарів, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону з метою відбору постачальника товару (товарів).
1.3. Користувач е-каталогу — замовник, що зареєстрований в електронній системі Prozorro, який здійснює закупівлю з використанням е-каталогу та постачальник, що зареєстрований в електронній системі Prozorro, який за власним бажанням використовує е-каталог для подання пропозицій.
1.4. Пропозиція — опис товару (товарів), що запропоновані постачальником для наповнення е-каталогу та інформація зазначена в оголошенні про відбір.
1.5. Профіль — набір значень технічних характеристик предмета закупівлі, якому може відповідати один або декілька товарів.
1.6. Постачальник — фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), пропозиція якої розміщена в е-каталозі після кваліфікації за певною групою товарів. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та постанові Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків». - Загальні положення
2.1. Використання е-каталогу замовником є безоплатним та добровільним.
2.2. Доступ до е-каталогу забезпечується через авторизовані/попередньо авторизовані електронні майданчики, які мають реалізований функціонал е-каталогу.
2.3. Вимоги до профілів товарів, критерії кваліфікації для постачальників. 2.4. Проведення відбору постачальників до е-каталогу здійснюється Адміністратором е-каталогу з урахуванням положень цієї Інструкції. - Функції адміністратора е-каталогу та порядок відбору постачальника
3.1. Оголошення про проведення відбору постачальників до е-каталогу та перелік умов їх відбору (далі — оголошення про відбір) публікуються Адміністратором е-каталогу на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua).
3.2. Оголошення про відбір є актуальним протягом всього строку дії профілю, що визначається Адміністратором е-каталогу. Кінцевий строк подання пропозицій не встановлюється.
3.3. В оголошенні про відбір обов’язково зазначаються:
– група товарів (код Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, затвердженого наказом Мінекономрозвитку 23.12.2015 № 1749);
– опис профілів;
– кваліфікаційні вимоги до постачальника;
– додаткові вимоги до товару/товарів у профілі (у разі їх наявності).
3.4. Порядок кваліфікації постачальника визначається відповідним Адміністратором е-каталогу.
3.5. Пропозиції подаються постачальником після оприлюднення оголошення про відбір Адміністратором е-каталогу.
3.6. Пропозиції розглядаються Адміністратором е-каталогу в порядку отримання. Відхилення першочергової пропозиції не перешкоджає розгляду Адміністратором е-каталогу пропозиції того ж постачальника в рамках одного профілю, що надійшла іншим каналом зв’язку.
3.7. Пропозиція розглядається Адміністратором е-каталогу протягом 10 робочих днів з дня її отримання.
Результати розгляду та інформація стосовно пропозиції направляються на електронну адресу постачальника, зазначену в пропозиції.
3.8. Постачальникам, що успішно пройшли відбір, Адміністратором електронної системи закупівель надається доступ до е-каталогу протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення Адміністратором е-каталогу про відбір постачальника до е-каталогу.
3.9. Постачальник подає та оновлює цінову пропозицію в е-каталозі через авторизований/попередньо авторизований електронний майданчик.
Цінова пропозиція має містити інформацію про місця поставки товару (товарів) та ціну.
3.10. У разі відсутності товару (товарів) в наявності постачальник зазначає ціну із значенням «0».
Товар щодо якого зазначено нульову вартість не відображається в е-каталозі.
3.11. Замовник здійснює відбір постачальника шляхом формування замовлення в е-каталозі з дотриманням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону.
3.12. У замовленні зазначаються:
– кількість товару (товарів);
– мінімальний строк поставки;
– місце поставки.
3.13. Електронною системою закупівель автоматично генерується та надсилається постачальнику повідомлення про результати сформованого замовлення. 3.14. У разі здійснення закупівель шляхом використання е-катологу товарів, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону. - Замовлення та поставка товару з е-каталогу
4.1. Адміністратором е-каталогу вживаються заходи щодо анулювання та/або видалення з е-каталогу пропозиції/постачальника у разі систематичного недотримання/порушення постачальником, правил, що визначаються Адміністратором е-каталогу.
4.2. Товар (товари), що містяться в пропозиції мають бути належної якості та відповідати опису, зазначеному в е-каталозі.
4.3. Строк відповіді на заявку замовника становить 2 робочих дні.
4.4. Строк постачання товару (товарів) не повинен перевищувати 7 календарних днів з моменту оформлення замовлення замовником.
Генеральний директор
ДП «ПРОЗОРРО» В. В. Задворний