Із 23.04.2023 на майданчиках системи «Прозорро» з’явилася можливість публікувати звіти по оборонних закупівлях, що проводилися чи проводяться поза е-системою. Алгоритм здійснення оборонних закупівель з 23.04.2023 на порталі «Радник» вже розміщено, тому в цій статті на прикладі майданчика Zakupki.Prom більш детально розглянемо з практичної точки зору, як і що необхідно публікувати.
Звітування по оборонних закупівлях у 2023 році (договори, укладені поза е-системою «Прозорро»)
Оскільки всі ці закупівлі проходять відповідно до затвердженого замовником переліку з обсягами закупівель, річний план не публікується замовником.
Нагадаємо: тільки у замовників, що на своєму майданчику вибрали категорію «Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони», під час звітування з’явиться можливість поставити позначку «Оборонна закупівля», що дозволить правильно прозвітувати в системі. Про це повідомило ДП «Прозорро» у статті «З 24.04.2023 починаємо звітувати по оборонних закупівлях: зверніть увагу на категорію замовника в системі!».
Переходимо до публікації закупівлі.
Замовник вибирає тип закупівлі «Закупівля без використання електронної системи».
Потім ставить галочку «Для потреб оборони». У замовника є можливість приховати адресу та контактні дані (скориставшись відповідними галочками).
Ідентифікатор плану закупівлі не вказуємо, поле не є обов’язковим.
Далі замовник вибирає вид предмета закупівлі зі списку.
Наступні дані стосуються уповноваженої особи, але якщо замовник поставив галочку приховати дану інформацію, то на вебпорталі «Prozorro» вона не буде відображена (контактні дані буде бачити лише замовник зі свого кабінету).
Далі йде блок з інформацією про саму закупівлю. Замовник зазначає узагальнену назву (обов’язково до заповнення) та за потреби може прикріпити файл, але законодавчо ця дія не передбачена.
Наступний крок замовника — вказати інформацію про договір. Знову є можливість завантажити документ (це може бути, до прикладу, файл, що містить інформацію про закупівлю послуг з харчування — частина 5 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі». Вантажити файл договору законодавчо не передбачено).
Зірочками позначені обов’язкові до заповнення поля.
Законом не передбачено зазначати ціну договору, тому замовник може скористатися галочкою «Не вказувати ціну договору». У такому разі система сама порахує ціну, як зазначено в підказці.
Увага! Хочу звернути увагу, що якщо замовник скористався галочкою «Не вказувати ціну договору» та поставив позначку з ПДВ, то система автоматично відрахує 20 % ПДВ.
Якщо ПДВ, до прикладу, 7 %, радимо не користуватись галочкою «Не вказувати ціну договору» та вираховувати і вносити інформацію про ціну договору вручну.
Замовник зазначає дату підписання договору та може вказати термін дії (за замовчуванням буде виведено дату 31.12.2023).
Зверніть увагу! Під час оприлюднення інформації вам потрібно буде заповнити деякі електронні поля, які не визначені законодавством як обов’язкові. Ідеться про термін дії договору і строк поставки. Це пов’язано з тим, що чисто технічно закупівля має певні обов’язкові атрибути (електронні поля), без яких її неможливо опублікувати на центральній базі даних (ЦБД). За замовчуванням у цих полях буде зазначена дата 31.12.2023, але ви можете змінити її на актуальну.
Далі замовник заповнює інформацію про товари, роботи чи послуги, що безпосередньо закуповувалися: конкретну назву (обов’язково до заповнення), кількість (відповідно до законодавства можна зазначити 1), одиницю виміру (обов’язково відповідно до законодавства), ціну за одиницю (поле теж обов’язкове), коди відповідних класифікаторів (обов’язково відповідно до законодавства) та строки поставки товару, виконання робіт чи надання послуг.
Замовник може вказати адресу поставки, виконання робіт, надання послуг. За потреби цю інформацію знову ж таки можна приховати, натиснувши «Інші умови постачання», або не заповнювати поля взагалі.
І так окремо по кожній позиції в межах предмета закупівлі.
Аналогічна ситуація з даними постачальника — за потреби їх можна не зазначати.
Далі переходимо безпосередньо до публікації закупівлі. А також нагадаємо, що ви маєте можливість завантажити шпаргалку щодо вартісних меж та відповідного виду (типу) закупівлі оборонного призначення з 23.04.2023.
Підписуємо КЕП (до моменту підписання звіт ще можна редагувати).
Після застосування КЕП звіт офіційно опублікований в електронній системі закупівель, і замовник може працювати вже з контрактингом. У вкладці «Звіти» буде сформовано відповідний pdf-файл.
Варто зауважити, що замовник самостійно вибирає, яку інформацію не зазначати в системі.
А для того, щоб ще краще розібратися зі змінами у звітуванні по оборонних закупівлях з 24.04.2023, спікери Академії Радник спільно з майданчиком Zakupki.Prom підготували для вас вебінар:
Читайте також «Щодо „сумування“ оборонних закупівель».