Фахівцями групи компаній «Радник» підготовлено проєкт договору про закупівлю електричної енергії (далі — проєкт договору), дещо відмінний від попередньо розміщеного на порталі. Так, нами деталізовано, що проєкт договору підготовлено для споживачів групи Б та без розподілу. По групі А буде розроблено окремий договір, оскільки розрахунок тарифу відрізняється.
Крім цього, нами приведено у відповідність Преамбулу та Загальні положення проєкту договору про закупівлю електричної енергії (в частині законодавчих актів).
Далі – відредагували в проєкті договору розділ «Якість постачання електричної енергії», який тепер викладено в такій редакції:
4.1. Для забезпечення безперервного постачання електричної енергії Споживачу Постачальник зобов’язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в обсягах, що за належних умов забезпечать задоволення попиту на споживання електричної енергії Споживачем.
4.2. Споживач має право на отримання компенсації за недотримання показників комерційної якості надання послуг Постачальником. Постачальник зобов’язується надавати компенсацію Споживачу за недотримання показників комерційної якості надання послуг у порядку, затвердженому Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП / Регулятор), та опублікованому на її офіційному вебсайті.
Постачальник зобов’язується забезпечити комерційну якість послуг, які надаються Споживачу згідно з Договором, що включає своєчасне та повне інформування Споживача про умови постачання Товару, ціни на електричну енергію, роз’яснення положень чинного законодавства, що регулюють відносини Сторін, точне та прозоре проведення розрахунків зі Споживачем та можливість урегулювання спірних питань шляхом досудового врегулювання.
4.3. Якість електричної енергії, що постачається замовнику (споживачу), повинна відповідати вимогам, що встановлені чинним законодавством та національними стандартами України, іншими нормативно-технічними документами щодо якості та технічних характеристик. Оператор системи передачі та оператори систем розподілу забезпечують якість електричної енергії відповідно до укладених договорів.
Відредаговано також розділ «Порядок врегулювання спорів», який тепер має таку редакцію:
Під час вирішення спорів Сторони повинні керуватися порядком урегулювання спорів, установленим ПРРЕЕ та Положенням про ІКЦ.
10.2. У разі недосягнення між Сторонами згоди шляхом проведення переговорів або у разі незгоди Споживача з рішенням ІКЦ чи неотримання ним у встановлені ПРРЕЕ та Положенням про ІКЦ строки відповіді Споживач має право звернутися із заявою про вирішення спору до Регулятора чи його територіального підрозділу та/або до енергетичного омбудсмена, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики (або забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі), Антимонопольного комітету України.
Урегулювання спорів Регулятором чи його територіальним підрозділом здійснюється відповідно до затвердженого Регулятором порядку. Звернення Споживача до Регулятора чи його територіального підрозділу не позбавляє Сторони права щодо вирішення спору в судовому порядку.
10.3. Спори та розбіжності, що можуть виникнути під час виконання умов цього Договору, вирішуються у встановленому Договором та законодавством порядку.
В проєкті договору також відредаговано назву додатка 1 (в тому числі і по тексту всього проєкту договору), який тепер має назву «Планові обсяги споживання електричної енергії».
Важливі зміни було внесено в додаток 2 до проєкту договору, де було взято за основу Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (наказ Мінекономіки від 07.05.2024 № 11712), а саме:
- змінено формулу, за якою розраховується фактична ціна за 1 кВт*год електричної енергії за підсумками кожного розрахункового періоду (місяця);
- змінено визначення складових, за якими розраховується фактична ціна за 1кВт*год електричної енергії на момент укладення договору;
- доповнено порядок зміни ціни за 1 кВт*год електричної енергії;
- внесено пункт щодо визначення ціни за 1 кВт*год електричної енергії при виникненні необхідності провести оплату за електричну енергію за грудень до завершення бюджетного року.
Закликаємо уважно користуватись зразками документів та перед їх використанням обовʼязково прочитати зразок, з’ясувати всі незрозумілі для вас моменти, умови тощо.
На порталі було також оновлено Проєкт договору по електричній енергії на ЗПП (відповідно до пп. 7 п. 19 Особливостей) від 100 тис. грн (річна потреба). За потреби завантажуйте та користуйтесь!
Якщо вам самостійно розібратись важко, скористайтесь доступними консультаціями для передплатників порталу Радник або розберіть усі спірні моменти на платній консультації Тендерного агентства Радник.
За тематикою цієї статті доцільно прочитати «Спірні 10 % під час погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі: порада».