Цього тижня відбулось чимало змін у публічних закупівлях: набули чинності чотирнадцяті зміни до Особливостей, змін зазнав Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, НАЗК відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, зазнав змін і порядок використання електронного каталогу. Про найважливіші нововедення читайте у статті.
Перший тиждень осені був досить насичений для всієї закупівельної спільноти. Цього тижня набрали чинності вже чотирнадцяті зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Окрім цього, змін зазнав Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів. Події в нашій країні вимагають працювати в прискореному темпі, не зважати на складнощі та бути завжди готовими до змін. Група компаній «Радник» цього тижня підготувала чимало цікавих матеріалів з роз’ясненнями та коментарями. Переконані, що наші статті допоможуть вам швидше розібратися з усіма нововведеннями:
- 07.09.2023 набрала чинності постанова Уряду від 01.09.2023 № 952, якою були внесені чотирнадцяті зміни до Особливостей. Змінами в тому числі передбачено, що повноваження Держаудитслужби знову розширено, отже тепер ДАСУ може приходити на моніторинг спрощених закупівель. Змін зазнав і пункт 13 Особливостей. Детальніше — у статті «Чотирнадцяті зміни до Особливостей набули чинності 07.09.2023: порівняльна таблиця та коментарі»
- 08.09.2023 набрала чинності постанова Уряду № 950 від 22.08.2023 «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів». Змінами, зокрема, передбачено доповнити Порядок пунктами 132 такого змісту: «132. Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи під час проведення моніторингу процедур закупівель, особливості яких передбачені у пункті 61 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, у разі виявлення ознак невідповідності тендерної пропозиції учасника/переможця процедури закупівлі вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у тендерній документації, зазначає про це у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Держаудитслужба інформує Мінекономіки про встановлення таких ознак невідповідності». Докладніше — у статті «Зміни до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів від 08.09.2023».
- Із 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, з урахуванням безпекових аспектів. Тому, оголошуючи відкриті торги з 04.09.2023, варто це врахувати. Станом на 04.09.2023 маємо імперативну норму Особливостей відхилити тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпункті 3 пункту 47 Особливостей. Детальніше — у статті «Доступ до Реєстру НАЗК знову відкрито! Як це вплине на умови тендерної документації».
- 01.09.2023 набрали чинності зміни до Особливостей, зокрема у частині порядку використання електронного каталогу. Тобто з 01.09.2023 замовники зобов’язані при проведенні запиту ціни пропозиції завантажувати проєкт договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому вартісні межі під час використання електронного каталогу з 01.09.2023 не змінюються. Читайте «Електронний каталог, проєкт договору та вартісні пороги: враховуємо зміни від 01.09.2023».
- Закупівля природного газу — завжди актуальне питання для замовників. Враховуючи, що бюджетні установи відповідно до Бюджетного кодексу здійснюють оплату за короткостроковими договорами в межах бюджетного періоду, тобто календарного року, закупівлі газу на опалювальний період 2023-2024 р. доцільно здійснювати двома закупівлями: на період до 31.12.2023 та на період з 01.01.2024 до 15.04.2024. Водночас відкладати планування та проведення закупівель природного газу на період з 01.01.2024 до 15.04.2024 на потім не варто і можна оголошувати відкриті торги вже восени. Детальніше — у статті «Коли доцільно оголошувати торги на закупівлю газу на 2024 рік із Нафтогазом».
У зв’язку зі змінами до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів від 08.09.2023 на порталі Радник оновлено заявку про включення товару до переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації (для учасників).