Продовжуємо детально досліджувати закупівельний простір, і, як завжди, підготували для вас найважливіше за цей тиждень, щоб розібратись у закупівельних нововведеннях:
- У статті «Закупівлі на території можливих та активних бойових дій: за обох умов можна використовувати підпункт 2 пункту 13 Особливостей?» розглянемо таке: замовникам, які перебувають на вказаних територіях, слід ураховувати, що підпункт 2 пункту 13 Особливостей дає їм право не застосовувати конкурентний вид закупівлі, тому вони можуть вирішувати, робити це чи ні. Таке рішення слід приймати зважено у кожній із ситуацій щодо закупівлі, адже уповноважена особа несе персональну відповідальність. Зі свого боку замовникам, що перебувають на території можливих бойових дій, на наш погляд, для уникнення звинувачень у зловживаннях доцільно застосовувати звужене тлумачення і використовувати підпункт 2 пункту 13 Особливостей № 1178, лише якщо вони перебувають у зоні активних бойових дій.
- У пункті 13 Особливостей передбачено аж 14 підстав, коли замість конкурентних закупівель замовник може укласти прямий договір про закупівлю. Але рекомендуємо дуже обережно використовувати такі підстави, оскільки в пункті 13 Особливостей є вираз: «…МОЖЕ здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару». Це означає: коли замовник використовує такі підстави, у нього немає обов’язку ними користуватися, оскільки не зазначено умовно, що «повинен» чи «зобов’язаний» тощо, а навпаки, з урахуванням усіх обставин і ризиків замовник «МОЖЕ» використовувати виключення. Про ризики такого використання поговоримо у статті «Рекомендації замовникам щодо використання виключень по пункту 13 Особливостей».
- Лікарські засоби відносять до такої групи товарів, щодо яких проводиться державне регулювання цін відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері. Отже, розгляньмо детальніше, як розрахувати очікувану вартість закупівлі лікарських засобів, у статті «Як розрахувати очікувану вартість закупівлі лікарських засобів та якими нормативно-правовими документами це регулюється».
- Визначення предмета закупівлі є одним із прямих обов’язків уповноваженої особи, за порушення якого передбачена адміністративна відповідальність згідно зі статтею 164-14 КУпАП (1 700 грн, 3 4000 грн, детальніше — у шпаргалці уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність). Так, на офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено проєкт наказу Мінекономіки «Про затвердження змін до порядку визначення предмета закупівлі». Розглянемо ці зміни, щоб підготуватись до них завчасно, у статті «Мінекономіки планує внести зміни до Порядку визначення предмета закупівлі (порівняльна таблиця)».
- Ще з 2022 року замовники під час здійснення певних закупівель повинні враховувати норми Закону України «Про публічні закупівлі» щодо локалізації. Проте з початку року в частині їх застосування стались деякі зміни. Тому в статті «Застосування локалізації у 2023 році» ми вирішили ще раз нагадати вам про локалізацію, основні зміни, які відбулись останнім часом щодо її застосування, та про виключення, тобто про ті випадки, коли локалізація може не застосовуватись.
Звертаємо вашу увагу! Редакція слідкує за актуальністю правової бази, оприлюдненої на порталі RADNUK.COM.UA. На цьому тижні нами перевірено на актуальність розділ «Будівництво/Закупівля робіт».
Нагадуємо, що на порталі є розділ «Зразки документів», який ми постійно оновлюємо актуальними зразками, що готуємо для вашої зручності. Особливо рекомендуємо звернути увагу на добірку «Приклади документів для проведення відкритих торгів з особливостями», у якій ми зібрали найактуальніші станом на сьогодні зразки.
Слава Україні! Героям Слава!
Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».