Пропонуємо ознайомитися з добіркою найактуальніших матеріалів за тиждень. У них розкажемо про двадцять п’яті зміни до Особливостей, визначимо, як налагодити процес взаємодії уповноваженої особи зі структурними підрозділами підприємства, розповімо про нову функцію, яка дозволяє уповноваженій особі замовника заповнювати специфікації предмета закупівлі в електронних полях, з’ясуємо, що пільги для уникнення нарахування ПДВ під час купівлі генераторів, акумуляторів немає, визначимо, яким наказом НАЗК керуватись при формуванні антикорупційної програми починаючи з 09.09.2024.
- Уряд постановою від 13.09.2024 № 1069 «Деякі питання організації встановлення газопоршневих та/або газотурбінних установок, розташованих на суднах технічного флоту (спеціалізованих суднах)» вніс зміни, зокрема, до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Двадцять п’яті зміни до Особливостей стосуються організації встановлення газопоршневих та/або газотурбінних установок, розташованих на суднах технічного флоту. Метою таких змін є забезпечення енергетичної безпеки держави та ліквідації наслідків збройної агресії рф проти України. Детально про зміни — у матеріалі «Двадцять п’яті зміни до Особливостей: порівняльна таблиця змін».
- Проблеми взаємодії між підрозділами виникають, коли співробітники не бачать або не розуміють своєї ролі у виконанні процесів і свого впливу на діяльність підприємства загалом. Щоб налагодити роботу уповноваженої особи зі структурними підрозділами, рекомендуємо на внутрішньому рівні затверджувати Порядок взаємодії між структурними підрозділами під час планування, проведення закупівель, укладення договорів про закупівлю. Більше про те, як налагодити процес взаємодії уповноваженої особи зі структурними підрозділами підприємства, читайте у статті «Взаємодія між структурними підрозділами під час планування, проведення закупівель та укладення договорів про закупівлю».
- Починаючи з 20.09.2024 при створенні закупівлі в замовників з’явилася можливість заповнювати специфікації предмета закупівлі в електронній формі. Запровадження цієї функції — це ще один крок на шляху до електронізації тендерної документації. Розглянемо нову функцію, яка дозволяє уповноваженій особі замовника заповнювати специфікації предмета закупівлі в електронних полях, на прикладі майданчика E-Tender у статті «Функція заповнення специфікації предмета закупівлі при публікації закупівлі з 20.09.2024 на майданчику E-Tender».
- Режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений пунктом 87-1 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, застосовується виключно до операцій із ввезення на митну територію України. Отже, пільги для уникнення нарахування ПДВ під час купівлі генераторів, акумуляторів немає. Тому такі закупівлі враховують ПДВ на загальних підставах. Детально — у статті «Чи обкладається закупівля електрогенераторів податком на додану вартість».
- У зв’язку з прийняттям наказу Національного агентства № 239/24 від 14.08.2024 «Про скасування наказу Національного агентства від 15.01.2024 № 22/24» чинною залишається саме Типова антикорупційна програма юридичної особи, затверджена наказом Національного агентства від 10.12.2021 № 794/21. Отже, під час здійснення антикорупційної діяльності, зокрема формування антикорупційних програм, з 09.09.2024 необхідно керуватись Типовою антикорупційною програмою в редакції наказу Національного агентства від 10.12.2021 № 794/21. Більше — у статті «Яким наказом НАЗК керуватись при формуванні антикорупційної програми починаючи з 09.09.2024?».
Нагадуємо, що кожен передплатник порталу має можливість скористатися зразком Типової антикорупційної програми юридичної особи.