Фахівці порталу RADNUK.COM.UA активно вивчають усі актуальні теми у сфері публічних закупівель і продовжують ділитися з вами важливою інформацією. Цього тижня читайте про чергові зміни до Особливостей, закупівлю охоронних послуг, новий функціонал е-контрактинг, формальні помилки та можливість використання норми 24 години на виправлення.
- Постанова КМУ від 05.01.2024 № 34 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації медичних закупівель» (далі — Постанова № 34) набула чинності 20.01.2024. У статті «20.01.2024 набула чинності Постанова № 34» розглянули, як працювати, враховуючи вимоги цієї постанови. Постановою № 34, зокрема, передбачено, що вона набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 1 пункту 5 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 01.03.2024. Детально про це читайте у статті «Коли набувають чинності зміни до Особливостей від 05.01.2024?».
- Постановою КМУ від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» (далі — Постанова № 975) визначено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах. Якщо у Постанові № 975 встановлено вимогу до замовників проводити закупівлю послуг охорони виключно у поліції, такі замовники повинні дотримуватись цих норм. У статті «Постанова № 975 та які замовники підлягають охороні органами поліції» розглянули важливість правильного вибору постачальника послуг з охорони для замовників, на які саме об’єкти розповсюджує дію Постанова № 975 та чи завжди норми постанови є обов’язковими.
- Формальна помилка — це така помилка, яка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції, тобто в результаті такої помилки неможливо дійти висновку, що якась із вимог тендерної документації не була виконана. А тому формальні помилки не повинні взагалі братися до уваги при розгляді тендерної пропозиції: замовнику не потрібно жодним чином фіксувати такі помилки, складати окремі протоколи про визнання таких помилок формальними й тим більше ставити результат розгляду тендерної пропозиції у залежність від (не)усунення таких помилок. Як діяти у разі виявлення формальної помилки в тендерній пропозиції учасника та в яких випадках необхідно дати можливість учаснику виправити помилки, розглянули у статті «Формальні помилки vs 24 години на виправлення помилок».
- Послуги аудиту належать до категорії послуг у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», тому, як і будь-які послуги, крім поточного ремонту, повинні закуповуватися шляхом застосування процедури закупівлі відкриті торги у разі, якщо їх очікувана вартість більше чи дорівнює 100 тис. грн. Статтею 162 ЦКУ передбачено, що акціонерне товариство у встановлених законом випадках для перевірки та підтвердження правильності річної фінансової звітності щороку залучає незалежного аудитора. Крім того, аудиторська перевірка фінансової звітності акціонерного товариства має бути проведена у будь-який час на вимогу акціонерів, які сукупно володіють не менш як 5 відсотками акцій. Детально умови закупівлі послуг фінансового аудиту розглянули у статті «Як закуповувати послуги фінансового аудиту акціонерному товариству».
- Е-контрактинг, або електронний контрактинг — це функціонал, який дозволяє суттєво зекономити час та витрати ресурсів сторін при підписанні договорів по закупівлях. Тепер немає потреби пересилати контракти для підпису в паперовому вигляді. Система дає можливість замовнику та постачальнику підписати вже автоматично заповнений контракт. Необхідно лише внести дані про підписантів і накласти електронні підписи через будь-який сервіс ЕДО. На прикладі майданчика SmartTender.biz у статті «Обов’язковість зазначення підписантів у запиті пропозицій постачальників» розглянули, як працювати з електронним контрактингом та чи обмежиться використання електронного контрактингу тільки запитом пропозицій постачальників.
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема шпаргалку УО про погодження закупівель за Національною програмою інформатизації.