Найголовніше за тиждень (до 07.06.2024)

Лілія Груздо
530
8 Червня 2024
Найголовніше за тиждень (до 07.06.2024)
530
8 Червня 2024

Цього тижня пропонуємо добірку статей, що містять практичні поради у разі проведення закупівель, а також анонс можливих нововведень до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

  • Проєктом Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво) № 11057 від 04.03.2024 пропонується встановити, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, поточного ремонту з розробленням проєктної документації, робіт з будівництва нових, розширення, реконструкції, капітального ремонту та реставрації існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У статті «Нардепи планують внести зміни в частині звітування щодо цін на матеріальні ресурси в разі закупівлі робіт, послуг з поточного ремонту» навели детальний огляд запланованих змін.
  • Під час здійснення закупівлі й укладання договору сторони погоджують предмет закупівлі та умови його поставки. Відповідно до умов договору кожна зі сторін несе зобов’язання, виконання яких обмежено строками. Часто виникають ситуації, коли постачальник вчиняє недобросовісні дії й привозить товар, який не відповідає умовам договору. Як бути в такому випадку, ви дізнаєтеся зі статті «На склад надійшов не той товар: як правильно діяти замовнику, аби убезпечити себе від неприємностей».
  • Статтею 23 Бюджетного кодексу України передбачено, що будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Водночас Закон та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, не містять обмежень щодо проведення закупівель та укладання договору про закупівлю до моменту затвердження або внесення змін до кошторису доходів та видатків бюджетної установи, оскільки процедура закупівлі проводиться на очікувану вартість закупівлі. Але як бути, якщо на момент укладання договору бюджетні призначення все ще відсутні? Про це детально розказали у статті «Відкриті торги провели, а бюджетні асигнування відсутні. Як бути?».
  • Придбання предметів закупівлі, ціна за одиницю яких дорівнює або перевищує 20 000 грн та які беруться на облік як основні засоби, має відбуватися за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування», а придбання матеріалів і предметів, які не беруться на облік як основні засоби, відповідно до пункту 2.2 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333 (зі змінами), здійснюється за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». Як діяти замовнику, якщо оголосили торги по КЕКВ 3110, а за результатами торгів ціна за одиницю упала нижче рівня, визначеного КЕКВ 3110, і тепер підпадає під КЕКВ 2210, описали у статті «Торги по КЕКВ 3110, однак за результатом аукціону закупівля підпадає під КЕКВ 2210: дії замовника».
  • Гарантія є одним із видів забезпечення зобов’язань, за яким банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарантування перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку полягає в тому, що гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником. Законодавство передбачає використання гарантії під час публічних закупівель: як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та як забезпечення виконання договору про закупівлю. У статті «Види та різниця гарантій у публічних закупівлях. Ризики того чи іншого виду гарантії» розібралися, які є види гарантій, яка між ними різниця та як правильно встановлювати вимоги до гарантій під час проведення закупівель.

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема претензії щодо якості поставленого товару.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО