Чи варто враховувати походження коштів для визначення необхідності погоджувати закупівлі у сфері інформатизації з Міністерством цифрової трансформації? Яка відповідальність за закупівлю лікарських засобів, які не включені до стандартів медичної допомоги? Як прозвітувати про виконання договору, якщо дія договору завершилася, але зобов’язання ще не виконано, та за яких умов повертається тендерне забезпечення? Детально розібралися з цими питаннями у статтях з нашої добірки.
- Відповідно до абзацу 3 пункту 11 постанови КМУ від 25.03.2009 № 333 за умови задоволення повного обсягу потреби у лікарських засобах, включених до Національного переліку основних лікарських засобів, що підтверджується відповідними розрахунками, заклади охорони здоров’я можуть здійснювати закупівлі лікарських засобів, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та не включені до зазначеного Національного переліку, якщо їх діючі речовини (або їх комбінації) включені до стандартів медичної допомоги або клінічних протоколів, затверджених Міністерством охорони здоров’я. Як закуповувати, якщо лікарські засоби не включені до стандартів медичної допомоги або клінічних протоколів, затверджених Міністерством охорони здоров’я, детально описали у статті «Відповідальність за здійснення закупівель лікарських засобів, що не включені до стандартів медичної допомоги або клінічних протоколів».
- Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) забезпечення тендерної пропозиції — надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Забезпечення тендерної пропозиції надається учасниками у вигляді гарантії, яка свідчить про обов’язок гаранта сплатити замовнику конкретну суму при виникненні певних обставин з вини учасника (відкликання тендерної пропозиції, непідписання договору про закупівлю, ненадання в строк документів переможця та/або забезпечення виконання договору, крім переговорної процедури закупівлі). Гарантія може бути надана банком або страховою компанією, або фінансовою установою, за бажанням замовника, про що він зазначає в тендерній документації. Найпоширенішим видом забезпечення тендерної пропозиції є банківська гарантія. В яких випадках та в який спосіб відбувається повернення тендерного забезпечення, дізнаєтеся зі статті «Коли тендерне забезпечення повертається».
- У разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 зі змінами та доповненнями, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 10 Закону звіт про виконання договору про закупівлю замовник оприлюднює протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Як звітувати про виконання договору, якщо строк його дії завершується в кінці року, але ще буде поставка у наступному році, описали у статті «Мінекономіки про термін подання звіту про виконання договору».
- Погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. грн, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. грн, здійснюється генеральним замовником за результатами експертизи, проведеної відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 119. А якщо для здійснення закупівлі використовують кошти НСЗУ, чи потрібно погоджувати таку закупівлю з Мінцифри? Відповідь на це питання — у статті «Чи погоджувати проєкт договору з Мінцифри, якщо закупівля здійснюється за кошти НСЗУ».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити шпаргалку щодо реєстрації зобовʼязань за договорами з урахуванням вимог щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси.