Як проводити закупівлі за рамковими угодами

Анастасія Гавриленко
687
12 Березня 2024
Як проводити закупівлі за рамковими угодами
687
12 Березня 2024

У зв’язку з набуттям чинності п’ятими змінами до постанови КМУ № 1275 від 11.11.2022 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії воєнного стану» (далі — Постанова № 1275) змінився процес закупівель для оборонних замовників.

При цьому для деяких оборонних замовників передбачили новий вид закупівель за рамковими угодами. Проте наразі проводити закупівлі за рамковими угодами можуть виключно державне підприємство Міністерства оборони України «Агенція оборонних закупівель», державне підприємство Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» та Департамент забезпечення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації як служб державного замовника  (пп. 7 п. 3 Постанови № 1275).

Закупівлі за рамковими угодами

Закупівлі за рамковими угодами відбуваються у два етапи:

  1. Кваліфікаційний відбір до рамкової угоди.
  2. Відбір одного з постачальників для конкретної закупівлі за рамковою угодою.

Кваліфікаційний відбір до рамкової угоди

На першому етапі замовник оголошує кваліфікаційний відбір до динамічної системи закупівель (рамкової угоди) і обирає потенційних постачальників серед тих учасників, які подали свої заявки.

Оголошення кваліфікації відбувається через розділ «Кваліфікація до динамічної системи закупівель» в особистому кабінеті замовника.

Замовник створює нову кваліфікацію, зазначає назву і, за бажанням, опис кваліфікації,  термін дії оголошення, код ДК 021:2015, а також завантажує тендерну документацію. На цьому етапі замовник має визначити строк дії рамкової угоди: від одного до двох років.

Також тут замовник має вирішити, чи зазначати в тендерній документації конкретні вимоги до предмета закупівлі. Якщо замовник тут пропише лише загальні вимоги, то конкретні вимоги треба буде описати на другому етапі.

Учасники можуть подавати свої заявки в рамкову угоду як протягом терміну дії угоди, так і після його закінчення, але не пізніше ніж за 30 днів до кінця дії рамкової угоди. Заявки відкриваються одразу після подання і протягом 10 днів (можна продовжити до 15) замовник має прийняти рішення: підтвердити або відхилити пропозицію.

Якщо на час закінчення терміну дії оголошення про кваліфікацію до динамічної системи закупівель замовник підтвердив мінімум три заявки учасників, можна переходити до другого етапу й оголошувати закупівлю.

Завантажуйте також шпаргалку щодо вартісних меж закупівель оборонного призначення.

Відбір одного з постачальників для конкретної закупівлі за рамковою угодою

У межах однієї рамкової угоди замовник може оголошувати декілька закупівель протягом усього терміну дії рамкової угоди. Учасники у свою чергу можуть подавати максимум по одній пропозиції до кожного тендеру по рамковій угоді.

Закупівлі за рамковою угодою відбуваються двома шляхами:

  1. шляхом відкритих торгів з особливостями (тендер) або
  2. шляхом запиту пропозицій постачальників.

Процедура другого етапу закупівлі за рамковою угодою подібна до відкритих торгів з особливостями. Різниця в тому, що така закупівля завжди однолотова, але можуть бути декілька номенклатурних позицій, частина інформації про замовника і закупівлю буде прихована. Також подавати свої пропозиції в цих закупівлях і побачити повну інформацію зможуть тільки ті, хто кваліфікований до рамкової угоди. Також у таких закупівлях не передбачено можливості оскарження до АМКУ.

Висновки

У цілому можливість проводити закупівлі за рамковими угодами надає замовникам і учасникам ряд переваг, якщо порівняти з іншими процедурами, адже обидві сторони мають впевненість: замовник — у тому, що обов’язково отримає потрібний товар/роботу/послугу, а учасник гарантовано має ринок збуту. Утім, наразі такі оборонні закупівлі проводяться лише трьома замовниками.

Більше — в електронній книзі «Все про оборонні закупівлі».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО