Подання тендерної пропозиції / пропозиції «в роботах»: що потрібно врахувати учаснику

Редакція
1180
1 Лютого 2022
Подання тендерної пропозиції / пропозиції «в роботах»: що потрібно врахувати учаснику
1180
1 Лютого 2022

Нещодавно втратили чинність правила визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. На їх заміну прийнята нова кошторисна настанова КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та введена в дію 08.11.2021 (далі — Настанова).

Що ж потрібно врахувати учасникам, які беруть участь у публічних закупівлях згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», предметом закупівлі яких є роботи? Зверніть увагу на таке.

Із запровадженням вказаних кошторисних норм підряднику надано можливість формувати тверду договірну ціну з використанням укрупнених показників вартості робіт на одиницю виміру певного виду роботи (наприклад, на м2 покриття автомобільної дороги):

  • витрати на заробітну плату робітників-будівельників;
  • витрати на експлуатацію будівельних машин та механізмів;
  • витрати на будівельні матеріали, вироби та комплекти (конструкції);
  • загальновиробничі та адміністративні витрати;
  • інші роботи та витрати (у тому числі кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами);
  • прибуток.

Таке спрощення призводить до значного зменшення кількості документів, які подаються при узгодженні договірної ціни та під час здачі обсягів виконаних робіт.

Станом на лютий 2022 року не всі замовники враховують зазначені зміни та нерідко у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі посилаються на ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, яке втратило чинність.  Наприклад, тендерна документація у відкритих торгах за ДК 021:2015 — 45454000-4 Реконструкція, оголошених 17.01.2022, містить таку вимогу (див.Рисунок):

Рисунок

Якщо учасник, вивчаючи умови тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі,  виявляє вимогу до учасників надати договірну ціну, розраховану згідно з ДСТУ, який втратив чинність, то необхідно звернутися до замовника з вимогою щодо внесення відповідних змін. Це твердження підтверджується й листом Міністерства розвитку громад та територій України про введення в дію кошторисних норм України:

«…У разі якщо на дату введення в дію Настанов розпочато процедури закупівель / спрощені закупівлі, умовами яких передбачений порядок розрахунку договірної ціни учасника відповідно до національних стандартів з ціноутворення у будівництві (далі — ДСТУ), замовникам може бути прийнято рішення щодо внесення відповідних змін до тендерної документації».

Водночас прийняття Настанов не є підставою для внесення змін у договори підряду, укладені до 08.11.2021, в частині застосування укрупнених показників вартості робіт. Також варто звернути увагу, що внесення змін до істотних умов договору про закупівлю відбувається виключно на підставі частини 5 статті 41 Закону.

У разі зміни проєктних рішень, передбачених затвердженою проєктною документацією на будівництво об’єкта, вартість залишку робіт, у тому числі додаткових робіт, визначається в кошторисній частині проєктної документації, скоригованої після 08.11.2021, з використанням Настанов, кошторисних норм України та ДСТУ «Ресурсні елементні кошторисні норми на відповідні види будівельних робіт», чинних на час її складання.

Детальніше це питання розкрито на порталі RADNUK.COM.UA у статтях:

Тендери

Публікації для учасників щодо особливостей участі при проведенні замовниками відкритих торгів (в тому числі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу: алгоритм, поради, кейси з практики, тощо.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО