Як почати працювати в Prozorro Market?

Олена Парфенюк
1668
2 Серпня 2022
Як почати працювати в Prozorro Market?
1668
2 Серпня 2022

Уже більше п’яти місяців наша країна живе в нових умовах та реаліях. Здається, що немає такої сфери, на яку б не вплинула війна. Багато підприємців були змушені припинити свою діяльність або переформатувати бізнес, щоб «вижити». Тому сфера державних закупівель для багатьох може стати «рятівним човном» у підтримці або відновленні бізнесу.

Зараз держзамовники, використовуючи постанову Кабміну від 28.02.2022 № 169, мають проводити закупівлі від 50 тис. грн, використовуючи електронну систему Prozorro, зокрема спрощену закупівлю або електронний каталог Prozorro Market. Є певний перелік виключень, коли закупівлі можуть проводитися поза електронною системою, наприклад замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій чи існує нагальна потреба в закупівлі. З такими підставами ознайомтесь у статті «Частина 2. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: унікальні підстави, передбачені лише Постановою № 169».

У цьому матеріалі ми детально розглянемо, як бізнес може долучитися до електронного каталогу. 

Prozorro Market — це, по суті, інтернет-магазин для держави. Наразі в каталозі майже 1400 категорій товарів. Починаючи від продуктів харчування, закінчуючи будівельними матеріалами. Тобто фактично держава купує все.

Каталог адмініструють централізовані закупівельні організації: ДП «Медичні закупівлі України», що відповідають за напрям товарів медичного призначення, та ДУ «Професійні закупівлі», що опікуються товарами широкого вжитку. Основні задачі адміністраторів каталогу — наповнювати його товарами та проводити кваліфікації учасників.

Що потрібно для того, щоби долучитися до каталогу?

Потрібно бути зареєстрованим в одному з акредитованих майданчиків Prozorro, оскільки кожен учасник, який продає свою продукцію в каталозі, має бути попередньо кваліфікованим. Для цього необхідно подати заявку до оголошеного відбору певної категорії товару. Інформація про перелік актуальних відборів відображається в особистому кабінеті на вибраному вами майданчику. 

З переліком акредитованих майданчиків ви завжди можете ознайомитись на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Інструменти» — «Майданчики».

У кожному відборі зазначаються вимоги про перелік документів, які необхідно підготувати та надати. Як правило, це інформація про підтвердження досвіду роботи, а саме: 

  • 10 видаткових (або податкових) накладних; 
  • або 3 угоди в Prozorro;
  • або 10 фіскальних чеків.

Але в деяких категоріях товарів у вимогах можуть бути й інші документи. Тому раджу відповідально ставитися саме до вивчення та підготовки пакету документів.

Варто зазначити, що кваліфікація до певної категорії проходить одноразово. Тобто постачальник може працювати в каталозі з різними замовниками й укладати необмежену кількість контрактів. 

Усі документи завантажуються через електронний майданчик. Після того як заявка подана, адміністратор каталогу протягом 10 робочих днів має її розглянути та оприлюднити результати кваліфікації. Якщо заявка були відхилена, можна виправити помилки й подати її повторно. 

Якщо кваліфікація пройдена успішно, можна додавати свої пропозиції до каталогу.

Під час додавання потрібно вказати:

  • ціну за одиницю товару;
  • суму мінімального замовлення; 
  • опис;
  • область і місто.

Ціна за одиницю товару та мінімальна сума замовлення — обов’язкові поля. Незважаючи на те що поля опису та регіону є опціональними, важливо приділяти увагу їх заповненню. Це дозволить привернути більше уваги до товару та відсіяти замовників, яким потенційно не будуть підходити умови. 

Як можна продавати в каталозі? 

Фактично в Prozorro Market є два види закупівель: закупівля через кошик та запит ціни пропозицій. 

Закупівля через кошик. Такий метод дуже нагадує купівлю в інтернет-магазині. Замовник вибирає потрібний товар, кладе його в кошик, зазначає необхідну кількість, вказує адресу доставки та оформлює замовлення. Таким чином, постачальник не здійснює жодних активних дій. Залишається тільки вчасно опрацьовувати замовлення, адже після їх отримання необхідно зв’язатися із замовником та узгодити деталі щодо укладання договору. 

Які дії під час закупівлі через каталог вживає замовник, читайте в статті «Алгоритм здійснення закупівель із використанням електронного каталогу за Постановою № 169 з 29.06.2022».

Запит ціни пропозицій. Цей метод замовники використовують для підвищення конкуренції і, як результат, отримання мінімальної цінової пропозиції під час закупівлі певного товару. Тобто замовник оголошує запит, де зазначає очікувану вартість, період подання пропозицій, строки та місце поставки товару тощо.      

Постачальники, що пройшли кваліфікацію за певним типом товару, отримають повідомлення і зможуть подати свою цінову пропозицію. Після того як закінчиться період подання пропозицій, система автоматично визначить переможця з найнижчою ціною. 

Варто зазначити, що в запиті ціни пропозицій постачальнику не потрібно завантажувати жодних документів, тільки вказати ціну. Це і є значною перевагою, як порівняти з тендерними закупівлями.

Ще варто розуміти нюанси здійснення закупівель в електронному каталозі за Законом України «Про публічні закупівлі» і Постановою № 169. Це вибір замовника, але є ряд нюансів. Говоримо про це в статті «Різниця використання електронного каталогу за Законом про закупівлі та Постановою № 169».

Замість висновку можемо констатувати, що електронний каталог Prozorro Market дозволяє державі швидше проводити закупівлі для забезпечення своїх потреб, а бізнесу — продавати за простішими умовами. У сьогоднішніх реаліях це вкрай важливо. 

Для зручності користуйтесь зручними таблицями:

  1. Таблиця. Різновиди спрощеної закупівлі;
  2. Порівняльна таблиця закупівель з використанням електронного каталогу за Законом № 922 та Постановою № 169.
Технічна реалізація Прозорро

Інструкції, алгоритми дій, поради та рекомендації щодо використання електронної системи закупівель. Прозорро для учасників. Технічна реалізація Прозорро для учасників.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО