Не встановлюйте інших підстав для відхилення, ніж визначені закупівельним законодавством: практика АМКУ

Олег Підгірський
1363
22 Червня 2023
Не встановлюйте інших підстав для відхилення, ніж визначені закупівельним законодавством: практика АМКУ
1363
22 Червня 2023

Законодавством у сфері публічних закупівель визначено вичерпний перелік підстав для відхилення пропозиції учасника, поданої в конкурентній закупівлі. Так, пункт 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначає підстави для обов’язкового відхилення тендерної пропозиції учасника, поданої у відкритих торгах, що проводяться під час воєнного стану з врахуванням норм Особливостей, а стаття 31 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) визначає підстави для обов’язкового відхилення пропозиції учасника інших процедур закупівель, проведення яких також допустиме, наприклад укладення рамкової угоди. Є також підстави для відхилення, які дають замовнику право на його розсуд відхилити пропозицію учасника. Такі визначені пунктом 45 Особливостей та нормою частини 2 статті 17 Закону.

Багато хто з замовників використовує примірну форму тендерної документації, що затверджена наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, яка у пункті 3 розділу «Оцінка тендерних пропозицій» містить умови щодо відхилення тендерних пропозицій. Варто зазначити, що відображення цих умов відхилення, а точніше дублювання норм законодавства, не є обов’язковим і не визначається, зокрема, статтею 22 Закону чи пунктом 28 Особливостей. Проте ми звикли все ж таки дублювати ці норми в тендерній документації.

У свою чергу, деякі замовники поверх визначених наведеними нормами підстав для відхилення пропозиції учасника придумують додаткові підстави для відхилення, що веде до неузгодженості вимог закупівлі з положеннями закупівельного законодавства, або ж встановлюють вимоги, що не стосуються предмета закупівлі чи кваліфікаційних критеріїв, невиконання яких може призвести до неправомірного відхилення.

Розглянемо позиції органу оскарження щодо встановлення таких вимог.

...
Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО