«Доброго дня. Наша компанія подала тендерну пропозицію для участі у відкритих торгах в електронній системі ProZorro, але під час розгляду замовник не зміг ні самостійно, ні після звернення до адміністраторів системи відкрити два документи, подані у складі нашої тендерної пропозиції. У зв’язку із цим нашу тендерну пропозицію відхилили. Чи є правомірною дією замовника? Дякую».
Добрий день! Відповідно до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерна пропозиція, а також додані до неї документа (згідно з вимогами тендерної документації замовника), потрібно надавати в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Слід зазначити, що за підготовку тендерної пропозиції, її належного оформлення та забезпечення технічної можливості ознайомитися з її текстом відповідає саме учасник (крім випадків, коли буде встановлено, що «пошкодження» документів у складі тендерної пропозиції відбулося з вини електронного майданчика чи системи). Якщо певні документи у складі тендерної пропозиції учасника (подання яких замовник передбачив у тендерній документації) неможливо «відкрити» («пошкоджено» файл тощо), то замовник не зможе визначити, чи дотримався учасник вимог тендерної документації, а тому така тендерна пропозиція підлягає відхиленню згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону. У зв’язку із цим рекомендуємо учасникам торгів після подання тендерної пропозиції, але до завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій, самостійно перевіряти, чи відкриваються файли, подані у складі тендерної пропозиції. У такому випадку, у разі виявлення «пошкодження» файла, учасник зможе оперативно його перезавантажити в систему.