Перелік корисних посилань щодо нюансів здійснення закупівель у сфері інформатизації.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про Національну програму інформатизації» від 01.12.2022 № 2807-IX національна програма інформатизації — це комплекс завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації, спрямованих на розвиток інформаційного суспільства шляхом концентрації та раціонального використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, виробничого і науково-технічного потенціалу держави, координації діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.
Частиною 1 статті 1 Закону № 2807 встановлено такі визначення:
- завдання інформатизації — комплекс проєктів та робіт з інформатизації, спрямованих на реалізацію проєкту інформатизації, із взаємопов’язаними і узгодженими строками їх виконання;
- проєкт інформатизації — комплекс взаємопов’язаних окремих робіт, узгоджених за строками виконання і визначених з урахуванням наявних матеріально-технічних, інформаційних, фінансових та інших ресурсів, спрямованих на створення інформаційних систем та/або електронних комунікаційних мереж, засобів інформатизації та інформаційних ресурсів;
- роботи з інформатизації — діяльність у сфері інформатизації, спрямована на виконання послідовності дій, результати яких визначені функціями, індивідуальними вимогами та потребами замовника відповідного проєкту інформатизації.
Норми щодо інформатизації пов’язуються із законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема, оскільки Законом № 2807 та Положенням про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2024 № 119, визначено порядок погодження завдань, проєктів та робіт з інформатизації під час закупівель бюджетними замовниками відповідних предметів, що стосуються інформатизації.
Нагадаю, що раніше погодження проєктів та завдань інформатизації здійснювалось за Положенням про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженим постановою Кабміну від 31.08.1998 № 1352 (у редакції постанови КМУ від 01.06.2011 № 582), яке зараз, можна сказати, замінено Положенням Постанови № 119.
Варто зазначити, що наведені норми не визначаються як оприлюднення чи поширення інформації про публічні закупівлі в рамках закупівельного законодавства. Проте встановлюють механізм взаємовідносин між замовником та його вищим органом.
Для кращого розуміння згаданих положень та нюансів здійснення закупівель у сфері інформатизації пропоную переглянути відповідний перелік корисних посилань на публікації порталу RADNUK.COM.UA.
- «Закупівлі у сфері інформатизації», де експерти навели відповідні нюанси за Положенням Постанови № 119, умовний алгоритм погодження завдань, проєктів і робіт з інформатизації та виокремили предмети закупівлі у сфері інформатизації, зокрема враховуючи коди державного класифікатора Єдиного закупівельного словника.
- «Випадки здійснення публічної закупівлі за погодженням з Міністерством цифрової трансформації», у якій показано більш детальний алгоритм погодження та рекомендації щодо дій замовника у випадку відмови в такому погодженні.
- «Чи подавати звіт про перебіг виконання завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації, якщо вартість договору до 500 тис. грн», що містить відповідь на конкретне питання звітування.
- «Закупівля у сфері інформатизації: відеороз’яснення», де перелічено нормативно-правові акти, пов’язані з НПІ, та відеороз’яснення щодо вчинення закупівель у сфері інформатизації.
Своєю чергою, у рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями доповнено категорію «Закупівля робіт/послуг» та встановлено актуальність інших зразків цієї категорії.